ellenwiklund

Alla inlägg under augusti 2011

Av ellen wiklund - 11 augusti 2011 20:00

för exakt ett år sen satt jag i vardagsrummet och funderade på hur det vore att starta en ny blogg. lina hade tipsat om bloggplatsen.se så jag gick in o kollade. o det verkade ju vara bra! så jag satte igång. tyckte det var jätteskoj o spännande att få starta en ny blogg där jag kan skriva varje dag, vad som händer i mitt liv.

och som ni vet, har det hänt en hel del. många känslor, många svek, många sorgliga stunder. fast inte bara det! utan oxå, massor av skratt, massor av skoj, många underbara nya vänner o en pojkvän som jag älskar masssoooor!


men det här året har inte varit lätt för mig. särskilt inte i början av skolåret. då jag blev så sårad att jag inte kunde komma över det på flera månader. kunde sitta o tänka på det långt efter det oxå. händer att även idag tänker jag tillbaka och blir sur på mig själv för att jag var så lättlurad. ni vet ju oxå att det har varit en människa i skolan som har hållt på varje dag o tjafsat, drygat o varit jätteelak..sjukt irriterande. jag har oxå sagt upp vänskapen med en gammal kompis. men det ångrar jag inte. blivit av med två hundar här i familjen. båda var mina favorithundar, tänker på dom varje dag, o ibland blir det för mycket, så tårarna börjar tränga fram. många bråk har det varit.. för många! inte bra asså.
vi var tvungna att flytta i från kila, lina likaså. saknar stället därborta alltså, trivdes mycket bättre där. 


men som sagt var: mycket bra har oxå hänt! 

började en skola där det fanns mycket trevligt folk. började en klass där det fanns helt asnajsiga klasskompisar. blev kompis med nya underbara flummiga människor. återfick kontakten med michelle då hon började samma klass som mig. återfick kontakten med victoria o anna oxå. blev tillsammans med äikäs. och det var nog en av dom bästa sakerna som hände det här året! mycket annat bra har ju oxå hänt förstås. men det är ju allmänna saker lixom. 


så nu, eftersom att det har gått ett år tänkte jag att ni skulle få ställa frågor. fråga exakt vad ni vill fram till 00.00 inatt så svarar jag så gott jag kan! 

jag för exakt ett år sen, 2010.    jag idag, 2011.

        

nån skillnad eller? ^^


Av ellen wiklund - 11 augusti 2011 16:43

smink jag inte klarar mig utan är:

min mascara - Max Factor Masterpiece High Definition Mascara.

mitt puder - Isadora Velvet Touch Compact Powder.
min ögonskugga/ögonskuggor - Isadora Light & Shade Eye Shadow.

min ögonbrynspenna - Isadora Eye Brow Pencil.
mitt täckstift - Nivea Stay On Cover Stick. 

mina fyra sminkborstar (bara tre på bilden, jo jag vet) - åhléns. dom är ju inget smink egentligen, men det hör till!
min ögonfransböjare - åhléns. som oxå hör till.
och min pincett - h&m. som är mycket viktig!


 

Av ellen wiklund - 11 augusti 2011 16:19

hej bloggen! 


dagarna som har gått har varit helt awesome! 

först sov jag ju två nätter hos äikäs. sen när jag var i stan o skulle ta bussen hem smsade lina o frågade om vi kunde träffas en stund. så jag skulle ta sena bussen. men det slutade med att jag sov där! ^^ asmysigt var det iallafall, trots sakerna som hände.

idag vid 11 drog vi in till stan. kollade på present åt hennes lillasyster och käkade frukost (bulle o festis) medans vi väntade på min buss som skulle komma vid 12. när jag gick av bussen kom mamma o hämtade mig, så vi åkte mot trosa "centrum". hon var på systemet, eftersom hon ändå var där o skulle handla, köpte hon några cider som är asgoda, till mig (a) efter det åkte vi till ica o handlade. mest saker inför resan till skåne som börjar runt 4 imorgon bitti. 


     


Av ellen wiklund - 10 augusti 2011 16:30

saker jag absolut inte klarar mig utan är:  
- mina allra bästavänner.
- min pojkvän.

- min mobil.
- musik.
- smink. 

- pengar.

- gitarren.

- min humor, som är awesome!

- o gooodiiiis! är en riktig gottegris :3


har säkert glömt nåt, för det finns massor jag behöver. men dom här är nog viktigast! 

Av ellen wiklund - 9 augusti 2011 12:48

just nu går jag ingen sport.


men för några år sen spelade jag fotboll i ÅGIF's pojk/flicklag 97or.
spelade där nåt/några år tills det la ner. lite tråkigt tycker jag. därför la jag av med fotbollen. synd, för jag brann verkligen för det!


sen har jag gått på simning. visst var det kul, men jag tröttnade till slut..


o när jag var runt 6-7 år red jag. för det räknas väl som en sport?
brukade gå till stallet på Ålberga gård (som låg 100 meter från huset vi bodde i) väldigt ofta, så var det alltid nån som hjälpte mig.

väldigt kul tyckte jag!


visst är det roligt att ha nåt man gör i veckorna, men nu finns det inte tid för sånt. man har skolan, massa läxor, sina kompisar o allt det där man gör. sporter finns ju knappt tid till..

Av ellen wiklund - 9 augusti 2011 12:20

halloj!


såg att lina skrev ett inlägg här igår. o det var jättemysigt att få träffas, reda ut allt o flumma som vanligt igen. det där med pommesen var helt sjukt, haahhahahha! ^^


när vi hade gått runt i alla affärer, käkat glass på sandys, o några pommes på donken drig vi ner mot bt. o där träffade vi typ alla. totte, thomas, danne o några till. hur trevligt som helst :)
iallafall, sen skulle jag dra med bussen, o danne hängde med, för han skulle oxå till vrena. så där satt vi o snackade om allt o inget.


när jag kom fram hämtade nina mig, sen åkte vi mot älsklingens hus!
vi gjorde inte särskilt mycket under dagen.. bara segade, spelade lite. o jag provade på nån trial som hette "limbo". det var fett scaryyyy för det kom typ en asstor spindel o köttade sönder figurens (som  jag var)  huvud! :o sen blev man av med kroppen i nån jävla rävsaxgrejsimojs :s
på kvällen smsade mamma o sa att jag kunde stanna en natt till bara för att vi inte kommer kunnas ses förens skolan börjar.. så jag tog möjligheten :)


idag gick vi ner till vattnet o kollade. jag blev ganska blöt om byxorna...heheh ^^
sen duschade jag, o han med. nu har han spelat gitarr ett tag, o jag sitter osocial vid datan.. men ska lägga in ett till inlägg om dag 6. sen ska vi ta o göra nåt annat.

puss!

 

haha, så söt..

Av ellen wiklund - 8 augusti 2011 17:10

som ni redan vet är ellen hos äikäs. men innan hon åkte dit stannade hon på stan och så snackade vi och redde ut allt. snacka om allt och inget. fick redan på massa skvaller hahah x)

men.... när vi tog en paus på donken skulle jag beställa en pommes till oss och han i kassan sa att bara en skulle inte räka till båda. och sen när den var slut så var vi fortfarande hungrira, ovanligt? ^^ så ellen gick dit och köpte en ny. och han i kassan var samma kille, och han ba: vad var det jag sa. sen åt vi upp den också, då var jag super mätt och så kom han gåendes med en till pommes!! och ba: här ta den här med! vi ba okejokej! x) haha...

http://linaapettersson.bloggplatsen.se

pusspuss! /lina

Av ellen wiklund - 8 augusti 2011 12:00

hmm. det behövs inte mycket för att vinna mitt hjärta.
ett gott skratt, en härlig humor och omtanke. det är vad som krävs.
glada människor som är framåt o skrattar åt det mesta trivs jag allra bäst med.
snälla omtänksamma personer känner man sig trygg med, alltså trivs jag bra med dom med!  annars finns det inte så mycket. men glada, snälla, omtänksamma, roliga, helt enkelt underbara personer, vinner mitt hjärta lättast. och det är dom det finns flest om runt omkring mig :)

Ovido - Quiz & Flashcards