ellenwiklund

Alla inlägg under januari 2012

Av ellen wiklund - 31 januari 2012 21:43

tjingtjong!

dan har varit lugn.
först läslust, sen engelska o matte, lunch och efter det hade vi slöjd och sen studiegrupp.
efter studiegruppen som slutade 2 åkte jag och mathilda in till stan, och jag fick med mig lite hem.
ett par nya vita converse, ett par jeans och en tröja :)

vid 5 när jag skulle hem så skulle anna också med bussen, så där satt vi två och flummade som fan, haha!
när jag kom hem var det bara att  gå ut till bilen och åka mot skolan för att ha möte med klassen. 
och där satt vi i 1 och en halv timme, utan att få nåt gjort typ.. onödigt..

men nu är jag äntligen hemma o ska bara tare lugnt :)



haha, gick runt i ludas mössa, mathildas vante, o min vante, matchande? mja..
   '          

lite skillnad kanske? ehehe..

riiiik.

provar kläder, jao.

Av ellen wiklund - 30 januari 2012 20:23

hej!

kom hem för en liten stund sen.
tränade ju med emma efter skolan och när jag var klar kom pappa och hämtade mig i sin nya bil som han hämtade idag. den var grym, och jag bara älskar'n! när han hämtat mig åkte vi och åt på rhodos, sen tog han ut pengar till mig så jag skulle kunna köpa nya skor och nya jeans. tack pappa! 

när jag kom hem bytte jag direkt om till myskläder, och blev lite deprimerad över läxorna tills imorn. usch, orkar verkligen inte..  menmen, sånt som måste göras ju. 


färgade ju håret igår också, vet inte om det blev så bra.. lite för mörkt tycker jag, men finns inte så mycket att göra åt det just nu heller.. 

nu ska jag fortsätta skriva med min fina, tjing!

 

 

Av ellen wiklund - 29 januari 2012 14:52

hej igen!

har duschat, fräschat upp mig och gjort mig i ordning för att åka in till norrköping om ett tag.
ska kolla efter en tröja som jag inte hittade i nyköping, o sen ska jag försöka hitta nån fin hårfärg så jag kan färga utväxten som philip så tydligt talade om för mig, haha xd

sitter just nu och skriver med honom faktiskt, den bästa och sötaste och mest awesome personen jag känner, jao! 

nu ska jag fortsätta tänka på hur jävla lycklig jag är, med musik i öronen. 

puss!

   

Av ellen wiklund - 29 januari 2012 12:25

hej!


såg att jag inte hade skrivit sen i torsdags, då när jag var så himla sjuk..
hoppades mer än någonting att jag skulle vara frisk när jag vaknade dan efter, och det var jag i stort sett.
med medicinerna med mig drog jag till skolan och hade en grym dag.


efter skolan drog jag, anna o lisa till stan ungefär tills klockan var kvart i 7, för då tog vi hargsbussen till fritidsgården.
där mötte vi först cg, charlie, ludvig, jesper o massa andra. när vi kom in så visste vi inte vad vi gjorde där, men när sofforna var lediga tog vi dom o satt o snackade.
efter ett tag kom anton, sofia a, ellen t och molly och joinade sofforna, så där satt vi typ i små soffor o trängdes, haha. självklart blev man pölad av ludwig, och genomblöt när snön smälte innanför tröjan.. mmmm, yummy...
anna frågade mig: vad får jag om jag går in o slänger 2 snöbollar på 7:orna där inne i rummet? :D jag ba: hmm.. 150 spänn, så gjorde hon det, HAHA! så alla stack typ, men philip kom och höll mig sällskap tills anna o lisa kom tillbaka :)
vi drog hem vid 10 och när vi kom hem satte vi på the grudge, men alla 3 tyckte den sög, så vi drog ner till källaren o satt där i några timmar o snackade om allt&inget, mys.
vi skulle dygna, men lisa somnade vid 3 eller 4, medans anna höll mig vaken tills halv 8 genom att peta på mig och göra ljud..


iallafall så vaknade jag strax före 11, så bad pappa hämta mig, och det gjorde han direkt. så när jag kom hem duschade jag, gjorde mig i ordning och åt en macka o en kopp te, sen drog jag in till stan för att möta philip.
när han kom satt vi och väntade på bussen och svar från ludwig, till slut ringde han mig och sa att jag och philip kunde ta en senare buss hem till honom. och det gjprde vi.
vi gick till ludwig och satt där och snackade alla 3 en stund, och ludwig typ provade skidkläder? haha.


vid 10 över 3 gick vi mot bussen för att åka mot stan, men vi missade den och fick därför sitta vid busshållplatsen i en halvtimme, haha men det funkade det med.
när vi kom till stan tog vi nästa buss mot brandholmen, och när vi kom till rosvalla så mötte vi adam där. så han hängde med oss.
efter några matcher på gästabudsbollen ville adam och ludwig ha kebab, så då fick vi 4 gå igenom hela nyköping (kändes det verkligen som) för att köpa det, o sen var det bara att gå tillbaka.


när vi kollat klart finalen gick vi in till bowlinghallen och dom köpte lite godis/snacks att tugga på.
adam doppade ludwigs snickers i colan, ludwig åt den.
adam la i snacks i ludwigs cola, ludwig åt upp det och ville ha mer.
ludwig hällde salt på sin snickers och åt upp det, han hällde även peppar på och åt upp det med. fyfan vad vidrigt..
och vi skrattade som fan, så hade ont i magen när vi gick därifrån XD
sen kastade ludwig en pommes typ på mig, och så skulle jag kasta tillbaka den, men då kom det på typ några utländska som blev assura.
dom dryga som fan o trodde det var nån annan, typ philips kompis. stackarn.. ^^
så småning om drog vi till busshållplatsen och väntade på bussen, men ludwig var ju såklart tvungen att kasta mig i snön..
så frös sönder om händerna, uschusch.
vi tog 10bussen från bt mot harg och vid oppeby torg gick jag och philip av.
vi satt och väntade på min pappa i knappt 5 min, sen drog jag hem.


pappa frågade: har ni ätit nåt då?
jag: nej.
pappa: ingenting?
jag: ellerjo.. dom andra åt lite, men jag har inte ätit sen min macka och teet imorse :)
pappa: var du inte jättehungrig?!
jag: nääää :3



har verkligen haft en grym helg, bästa på lääänge.
och idag ska jag bara ta det lugnt och vara social med folket, kanske bio ikväll med pappa o hans tjej, vi får se.


lite fina bilder från helgen:


               

Av ellen wiklund - 26 januari 2012 19:50

hej.

förlåt för att jag inte bloggat nåt idag, men har verkligen inte haft nån ork.
vaknade kl 5, jättevarm och var typ pigg. gick upp och tog ett glas vatten och insåg att jag hade feber, så bad pappa sjukanmäla mig. gick och la mig igen o sov i 6 timmar. ahjuste, har ju inte sagt nåt men har haft väldigt ont i örat ett par dagar och varit rädd för att jag har fått en öroninflammation, men när vi var på vårdcentralen tog dom blodprov och kollade upp det, och det visade sig att jag hade 38,2 graders feber och en öroninfektion i hörselgången..
vi åkte till apoteket och hämtade ut penicillin och örondroppar, uschusch.
när vi kom hem la jag mig på soffan och låg där i några timmar med ett dunkande huvud.

nu känner jag mig piggare men huvudet & örat gör lite ont fortfarande.
hoppas bara att jag känner mig pigg nog för att åka till skolan imorn!

nu ska jag äta lite, sen blir det soffan igen!

kram!

   

Av ellen wiklund - 25 januari 2012 18:17

hej!

min dag har varit både dålig och väldiiiigt bra. i morse var det nära att jag stannade hemma, för kände mig typ sjuk.
men tvingade mig iväg till skolan ändå. läslusten och matten var hur sega som helst, men sen var det hkk då jag kände mig bättre. vi lottade nya grupper och jag, matti, marcus och dessan kom i samma. men dessan var med denise och victor så jag, matti och marcus fick vara smidiga i köket ensamma. haha, vi gjorde fiskgratäng o marcus tyckte vi var lite dumma i huvudet tror ja ^^ blev lite misstag här o var.... eheh.

sen lunch, då jag blev pölad och förnedrad gaaanska mycket... först höll victor fast mig och simon kasta snö i mitt ansikte, sen kom adam och körde upp hela handen full med snö i ansiktet på mig han med, sen tog victor och slängde ner mig i snön, samtidigt som han höll fast mig och tröck snö i ansiktet på mig, FYFAN. haha, och jag sprang efter honom in och hämnades lite full med snökockor över hela tröjan och i håret. det var typ 15 pers som stog och kollade, haha! XD

och efter det hade vi NO där vi skulle disikera ett jävla lammhjärta?! jag och iza jobbade tillsammans och det var viiidrigt xd när vi slutade mötte emma upp mig och vi åkte till stan för att ta en fika, mys. 
sen mötte vi på alicia och hennes kompis felicia som jag knappt kände, men dom skulle ju hänga efter oss och felicia klappade på mina kinder hela tiden, o jag bah: öööh? haha.
sen satt vi i minst en timme och bara snackade på donken, och killen som jobbade där som gav oss en pommes för aaaslänge sen känner ju fortfarande igen mig så han kollade på mig asmycket och typ gjorde konstiga miner åt mig, haha, så jävla skön!

när jag skulle dra hem så hängde alicia o felicia med mig ner o vänta på bussen. när jag hade satt mig på bussen stog dom utanför och vinkade som fan, haha så stööördaa! ^^ 

nu ska jag käka, men ni får lite fina bilder från dagen härva! :D

         


   

Av ellen wiklund - 25 januari 2012 07:38

Igår mådde jag toppen, idag mår jag botten.. O allt vände över en natt, bara sådär. Vaknade upp med värsta huvudvärken och typ ont i magen, men ändå sitter jag här på bussen i hopp om att värktabletten ska börja hjälpa och att det går över under dagen. Lite segt dock att vi ska ha matte första timmen, fyfan.. Hur ska det gå lixom? Aja.. Ska sluta klaga nu, hej!

Av ellen wiklund - 24 januari 2012 22:35

tjo folket!

har det förjävla gött här med Philip & Emma på skype, vi skrattar som fan och diskuterar lite random grejer.. eheh?
men nu är philip trött och ska dra o sova, så jävla tråkigt... men vi skulle ringa upp ändå, så jao.
men ska snart sova, pusshej!

 

Ovido - Quiz & Flashcards