ellenwiklund

Alla inlägg under maj 2012

Av ellen wiklund - 31 maj 2012 07:49

Godmorgon! 


Vaknade 06.50 trots att jag inte somnade förrän halv 3 inatt, stolt tjej! 

Gick upp och duschade, sminkade mig och letade kläder och kände mig hyfsat frisk tills mamma vaknade och jag började prata.. Fick knappt ur mig nånting, låter som om jag kommit in i värsta målbrottet eller nåt, så alla kommer mobba mig idag, haha! 


Mamma skjutsar mig till bussen vid fem över 8, så ska passa på att dricka upp mitt te och hoppas på att halsen ger med sig, och försöker sammarbeta med mig idag. 
Har saknat alla massvis så kommer bli mysigt att få träffa dom igen!
Hoppas ni får en bra dag, hej!


       

Av ellen wiklund - 30 maj 2012 22:36

Är inte lika sjuk längre, och känner mig tillräckligt frisk för att dra till skolan imorn. Vi ska mötas halv 10 vid culturum för att kolla på musikalen, "Rent" så kommer bli chilll. När vi kommer tillbaka till skolan ska jag förhoppningsvis göra soprovet och försöka få ett A. Alltså måste jag nog plugga lite innan jag somnar.. 


Annars mår jag inte särskilt bra.. Saknar mina älsklingar i skolan, känner mig som en idiot när jag gillar nån jag inte kan få, och känner mig allmänt dum i huvudet. Nu har jag delat med mig lite av mina små idiotiska tankar. haha. 


Dessutom har jag tappat rösten typ, så dricker te och spelar rumble med mamma, ska snart sova och sen få lite sovmorgon imorgon. godnatt!


 

Av ellen wiklund - 30 maj 2012 16:24

             

Av ellen wiklund - 30 maj 2012 13:59

hej!


Allt bra med er? Själv har man mått bättre.. Är fortfarande sjuk, med ont i halsen, ont i lemmar & muskler, ont i huvudet, och känner mig lite smått sänkt.. Har missat 2 läxförhör och 1 prov under dom här dagarna jag har varit sjuk.. Känns ju kanske inte så himla bra, med tanke på att betygen sätts imorn.. Får bara hoppas att lärarna har överseende med att jag har varit sjuk, och därför inte kunnat gjort slutspurten.. 

Har inte gjort särskilt mycket här hemma. Lyssnat musik, knarkat halstabletter, ipren och alvedon, varit ute med hundarna och försökt bli frisk. Det går väl sådär.. Meen hoppas att jag mårbra imorn, för då ska min klass på en musikal som jag vääldigt gärna vill se! Dessutom ska min bästavän William, som jag inte träffat på jättelänge och som jag saknar vara med, så vill ju se honom också! (: 

Nu ska jag gå ut med Java, så ha det bra, hej!


 


-gash så jag saknar alla mina vänner i skolan-

Av ellen wiklund - 28 maj 2012 14:15

Imorse när jag vaknade gjorde halsen ont, och huvudet dunkade så jag bestämde mig för att stanna hemma idag. 
Vaknade några timmar senare, och kände att det hade blivit bättre, så jävla typiskt. 

Åt frukost bestående av två rostmackor och en kopp te, innan jag hoppade in i duschen, vilket gjorde ont som fan när jag är bränd på hela ryggen och baksidan av benen. 


Sitter i sängen, lyssnar musik och tänker på allt och inget. Blir ju lätt så när man är hemma o är rastlös. 

Imorgon efter skolan drar jag till stan med Anna och köper lite nödvändiga grejer. 

Oooch nu vet jag fan inte vad jag ska skriva mer, sååå hejdå.



Av ellen wiklund - 27 maj 2012 18:37

hejsan!


Igår gick/sprang jag och Anna till Bålsjön, simmade runt ca 50 minuter och sedan sprang vi hemåt i kylan. Vi var båda jättekalla när vi kom hem och såg fram emot att lägga oss i badkaret en stund. Så vi tappade upp vatten, skar upp jordgubbarna och åt dom med mjölk & socker i badkaret, hihi. Där låg vi och skrattade åt allt & inget tills vattnet blev kallt och gick upp. Sen satte vi i sängen, lyssnade musik och var osociala då Anna satt med iphonen och jag med datan, hahaa. Sen vaknade jag helt plötsligt imorse av att Anna skulle gå på toan, och hon klagade över att jag hade legat över hela sängen, medans hon hade fått ett hörn att knöla ihop sig på, hahaha.


Så när vi vaknat ville Anna sova en stund till, alltså passade jag på att sova lite till jag med tills vi gick upp och åt frukost, nutellamackor, som vi åt i solen. När vi käkat klart klippte jag gräset, sen la vi oss och solade i gräset tills pappa kom hem och skjutsade oss till Bålsjön. Där simmade vi nån kilometer då vi simmade fram och tillbaka över sjön, vilket tog oss 1 timme. När vi kom till land igen, la vi oss i gräset, helt slut båda två, och chillade med musiken på. Nån timme senare kom pappa och hämtade oss, vi åkte till norrköping och käkade kinabuffé, drog hem till Anna och åt tårta med hennes Mamma och Laura. När vi var där märkte vi hur jävla röda vi var, så vi stog och smörjde in varandra, och gissa om det sved? som faaaaan. 


Nu sitter jag ensam hemma, lyssnar musik och ska snart börja med läxorna. 
ha en bra kväll!


     

Av ellen wiklund - 26 maj 2012 20:19

hejhoppgummianka. 


Gårdagen spenderades på gårn med fina vänner och runt 12 kom pappa och hämtade mig, 
Jag gick och la mig och somnade dirr. Vaknade av att alarmet ringde kl 08.00 imorse, så det var bara att käka frukost, duscha, göra mig i ordning och åka till Linköping för att hitta en skolavslutningsklänning.

Hittade en tillslut, på mq som jag blev hur nöjd som helst med! Fick oxå med mig lite annat som fanns på rean! 

Drog direkt från Linköping till Nyköping och mötte upp Anna och Dennis för att åka till vallarna och kolla på en uppvisning med WeRun, och fyfan så grymma dom var. 
Vid 5-tiden tog jag & Anna bussen till gammelsta där vi solade och lyssnade musik en stund, innan pappa och Karin hämtade upp oss och vi drog till pizzerian för att käka.

Nu sitter vi här i sängen, lyssnar musik och taggar att springa till badet, hoppa i och springa hem igen, ungefär. haha! ahmen, tjarrå.


     

     


Av ellen wiklund - 25 maj 2012 17:45

             

Ovido - Quiz & Flashcards