ellenwiklund

Alla inlägg under juni 2012

Av ellen wiklund - 30 juni 2012 20:47

Imorse vaknade jag runt halv 10, kollade tv en stund innan jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning för att åka med pappa till norrköping. Tanken var att jag skulle införskaffa ett par nya svarta jeans, då mina andra blev förstörda när jag var tvungen att måla i dom. Så vi stannade vid ingelsta och jag gick direkt in till jc för att hämta jeansen jag alltid köper. Behövde inte ens prova dom, utan tog rätta storleken, hittade ett blått linne på rean och gick och betalade. Eller rättare sagt, betalade min kära pappa åt mig. 

Vi åkte vidare till pizza hut, för att käka panpizza till lunch, vilket var sjukt gott. 
Och sedan drack jag en lyxshake på max innan vi for vidare till stan. Där gick jag in en snabbis på bikbok och hittade ett linne till, som passar perfekt till ett par svarta stuprörsjeans på festen eller en sen utekväll på stan.


Har precis käkat en jättegod sallad bestående av isbergsallad, körsbärstomater, paprika, gurka, tärnad kassler och tärnad herrgårdsost. Både nyttigt, gott och mättande! 


     

    



Av ellen wiklund - 30 juni 2012 19:16

Orkar inte skriva nåt långt inlägg om vad jag gjort senaste dagarna. 
Jobbat och varit med Lina & Adam, that's it! 


   

Av ellen wiklund - 27 juni 2012 10:57

Godmorgon!


När jag kom in till stan igår mötte jag upp Lina & Adam, gick vidare hem till Lina och strax därefter började vi med maten. Medans jag och Lina stog och fixade ringde Adam hit Sam, och bestämde att han skulle sova med oss. 
Så när vi käkat, gick vi ut en snabbis, sen gick jag & Lina och la oss i sängen i väntan på Sam & Adam som drog och köpte godis och annat mys till kvällen. När dom kommit hem igen spelade vi alla "wiiturnering" med Marita,  och efter det tog vi på oss varmare kläder och gick till donken för att käka. Jag & Lina tog varsin happy meal, vilket man inte käkat sen man var liten, hihi. Vi käkade klart och lekte med leksakerna vi fick en stund, innan vi gick vidare hemåt för att krypa ner under täcket och kolla paraormal activity. Det var först då jag kollade bussarna en gång till och fick reda på att 06.30bussen som jag skulle tagit hem inte kördes under sommaren. Så jag blev lite smått sur, men aja, smsade och sa att jag inte skulle komma, sen vare bara att fortsätta kolla. Fast Lina vågade inte kolla, så hon somnade ganska fort. Jag slumrade till lite då & då, men Adam höll mig vaken genom att slå på mig, och Sam satt och skrek typ. hahaha. Fast det gjorde ju jag med när det blev läskigt.. Somnade runt halv 6 till nån dålig film, vaknade igen halv 7, somnade om och vaknade runt 9 igen. Hade sovit med kläder hela natten, och 4 pers tillsammans med 3 täcken blir ju gaaanska varmt. Så jag gick upp, tog en dusch, och satte mig här vid datan istället och väntar på att dom ska vakna. 

Idag ska jag & Lina förhopningsvis träffa Sebbe igen, men vi får väl se hur det blir. Någonting hittar vi på iallafall. Ha en bra dag! 



Av ellen wiklund - 26 juni 2012 16:58

Hej!


Hållt igång för fullt med målning av verandan tills klockan blev 3, då jag cyklade hem till Anna, och sen hem till mig för att ta en dusch, då alla mina kläder, mitt hår, och i princip hela jag var full av både gul & vit färg.
Nu har jag precis käkat, och ska göra mig i ordning för att åka in till stan och sova hos Lina inatt. 



Av ellen wiklund - 26 juni 2012 00:12

Hej!


Vaknade 8 imorse, gjorde matlådor och satte på mig varma kläder för att börja jobba i regnet kl 9. 
Tack och lov skrapade vi färg på en veranda, alltså under tak, så vi slapp bli dyngsura. Vi hade jävligt kul, och skrattade en hel del. Eller jag gjorde iallafall.. Fick nån jävla skrattattack helt random, och dom andra tyckte jag var dum i huvudet, haha. Vid 3 var vi klara och fick dra oss hemåt. Det regnade även då och jag och Anna bestämde oss för att ta bussen en hållplats, bara för att slippa gå i regnet. När vi var hemma åt vi och sen la vi oss i sängen och somnade till "I rymden finns inga känslor" - en av mina favoritfilmer. 

När vi vaknade igen var klockan 7, då vi kollade klart på filmen, åt lite mat och sen åkte jag och pappa, som kommit när vi sov, hemåt. Han hade köpt en ny cykel till mig, äntligen, så imorgon cyklar jag till Ålberga Gård för att jobba, och sedan ta bussen för att åka till stan och ta ut pengar. 

Har duschat, fräschat upp mig och gjort i ordning mig för att gå och lägga mig i min stora mysiga säng, godnatt kära läsare.


 

osminkade & trötta tjejor, men humöret höll vi uppe ändå!

Av ellen wiklund - 24 juni 2012 16:25

Hej!


Nu är jag hemma igen, efter 2 dagar på Gotland. 
Natten till igår var så jävla rolig. Först låg vi båda trötta på golvet på Annas kläder och helt plötsligt sätter hennes eltandborste igång, och vi blir så rädda att vi höll på att skita på oss typ, haha. Sen skrattade vi så mycket att jag fick hicka, och då skrattade vi åt det istället. Vi somnade runt 6 och efter 2,5 timmars sömn, vaknade jag och Anna, duschade, åt frukost och gjorde oss i ordning för att åka mot lummellundagrottorna vid 10. När vi gått turen åkte vi vidare till en strand för att fika och leta fossiler. Vi gick vid havet i några timmar innan vi åkte hemåt. Väl hemma gick vi och gjorde oss i ordning, för att ta lite kort. Nån timme senare cyklade vi hem och åt grillat, och även efterrätten var grillad, som bestod av fruktspett med marsmallows och som vi doppade i mörk & ljus smält choklad. Jättegott var det, men också kladdigt, haha!

Runt elva somnade jag i soffan och vaknade 6, då vi skulle packa och börja dra oss mot färjan som gick 08.35 På båten kollade vi på bio, "John Carter" som faktiskt var riktigt bra, innan färjan gick i land och vi åkte hemåt. 

Här får ni några bilder från gårdagen: 


                                     

   

   

Av ellen wiklund - 23 juni 2012 00:16

Har sett tonvis med bilder på instagram där folk visar vilka somriga klänningar och fina kransar de bär, hur solen lyser och midsommarstången är uppsatt. 
Här på Gotland har det regnat och varit kallt, så fick inte ha min fina långklänning som jag köpt inför idag, och inte gjorde jag någon krans heller då det spöregnade ute, och lusten försvann. Min midsommar fick firas inne, osminkad och med slappa kläder. Efter den goda maten ställdes det fram godis och alfapet på bordet, där jaag & Anna vann över pappa & Karin med ett poäng. Känner att jag hellre firat midsommaren med mina vänner hemma på fastlandet.. 
Cyklat har vi oxå gjort en sväng på förmiddagen när faktiskt solen tittade fram.


  

Av ellen wiklund - 22 juni 2012 23:17

Hej! 


När jag och pappa hade packat klart igår åkte vi vidare till Anna för att käka pannkakor innan vi drog mot färjan runt 9. Efter en hyfsat lång bilresa och rastande av hundar åkte vi ombord när klockan visade ungefär 23.00. 
Vi åt en räksmörgås var och sen gick våra föräldrar och sov medans jag och Anna höll oss sysselsatta genom att gå ute på däck (där jag spottade i motvind, och det kom på Anna, ahahhahaaa!) och kolla pinocchio som visades på skärmen i barnbion, hehe. Till slut fanns det inte mycket att göra, så vi satte oss i vilostolarna och lyssnade till porlande vatten och lite opera. Ja, det var det som fanns att välja på i den så kallade "radion" på färjan.. 
När klockan var halv 3 fick vi gå ner och starta bilarna, sen åkte vi mot stugan och var framme halv 5. 
Vi bäddade, lyssnade musik & snackade tills klockan var halv 6, då vi äntligen somnade. 



Ovido - Quiz & Flashcards