ellenwiklund

Alla inlägg under december 2014

Av ellen wiklund - 24 december 2014 21:05

Julafton är här, dagen vi alla väntat på. Min julafton har spenderats hemma tillsammans med min älskade mamma. Imorgon ska jag till farmor och även träffa min pappa och på fredag ska vi åka till min gudmor för att fira jul med henne. Hoppas ni alla får en fantastisk jul. God jul!

Av ellen wiklund - 20 december 2014 21:58

Gårdagen var helt fantastisk på alla sätt. Efter att skolan slutat och jullovet satte igång åkte jag, Julia och Sofi ner på stan för att uträtta lite ärenden och äta lunch på Chili Nam Nam. Därefter åkte vi var och en hem till sig och gjorde oss i ordning osv. Runt niotiden var jag hos Sofi där vi förade någon timme innan vi började promenera mot Mikes. När vi kommit innanför dörrarna var det dans, skratt och massor av kärlek som gällde. Kärlek till alla som gjorde min kväll så himla bra. en bättre start på jullovet kunde jag inte fått. Love you. 

Av ellen wiklund - 11 december 2014 23:05

 


Dagarna går och det är numera endast 13 dagar kvar till julafton. Dock räknar jag ner till något annat där nedräkningen nu står på 90 dagar, vilket är exakt tre månader från och med nu, nämligen min 18-årsdag. Kan inte fatta att det endast är några månader kvar! Wihooo! 


Häromdagen hände det en grej som gjorde mig ganska upprörd, och det handlar om hur man ser på vissa hundraser. Exempelvis våran egna ras, dobermann. Tänkte skriva ett inlägg om det så småning om, stay tuned babes! 

Av ellen wiklund - 1 december 2014 15:00

Nu när december är här är det inte långt kvar till julafton och allt därtill. Det absolut roligaste med julen är att inhandla julklappar till alla nära och kära, men det är inte alltid lätt att komma på vad man ska köpa och till vem. Därför tänkte jag hjälpa er lite på traven.


Föräldrar blir egentligen glada för minsta lilla de får, eller så säger de "du behöver inte köpa några julklappar till mig", men det är väl självklart att våra älskade föräldrar ska ha julklappar precis som vi. 

Skäm bort din mamma med snygga vinglas, en läcker klocka, skönhetsprodukter, inredning, en morgonrock eller nya kaffekoppar.

Till pappa kan du köpa en snygg slips, en parfym att lukta gott i, whiskey och tillhörande glas, en snygg skjorta, en moronrock, snygga accessoarer eller varför inte en rakapparat?


 

Något som folk ofta brukar tycka är extra svårt däremot är att köpa något till sin partner. Man är rädd för att det man köpt inte ska räcka till, eller att ens partner kanske köpt en finare present än en själv har gjort. Men vi är precis som våra föräldrar när det gäller sånt. Det spelar ingen roll vad man får, det är själva tanken som räknas. 


 

Jag vet att killar oftast tycker det är svårare att köpa julklappar än tjejerna, men det är inte så svårt som man kanske tror. Smink, väskor, snygga och gärna matchande underkläder, söta accessoarer och parfymer som doftar gott brukar alltid gå hem. Något som tjejer däremot är svaga för, är ett halsband med partnerns namn ingraverat på, så hon får visa världen att hon är din.

 

Killar brukar oftast vara tydliga med vad dom gillar, om inte är kalsonger, ett par snygga skor, en skjorta, parfym, deodorant, hårvax eller liknande alltid ett säkert kort!

Ovido - Quiz & Flashcards