ellenwiklund

Alla inlägg under november 2012

Av ellen wiklund - 26 november 2012 19:13

I lördags när vi kollat klart på innebandyn käkade vi på max och sen åkte vi hemåt. Senare mot kvällen gick jag och Robin till Elin och Amanda, där vi hade det grymt roligt! Nagelfix, fifa, en hel del prat och mycket skratt. När klockan var strax efter 11 gick vi hemåt, och runt halv 2 gick vi och la oss.

Vaknade upp i söndags med huvudvärk och ont i magen, så vi låg i sängen och myste i några timmar tills jag tog en dusch, vi käkade lite mat och sen åkte mot stan för att handla kläder åt min pojke. Fick honom att köpa ett och annat, faktiskt! När klockan blivit 3 kom Elin och Matte och mötte upp oss, sen åkte vi till Rosvalla för att titta på hockey. Nyköping vann med 5-3 och vi åkte hemåt för att käka en jättegod fisksoppa innan vi köpte chips på coop och kröp ner i sängen framför Filip och Fredrik. Dock hade jag så himla ont i magen att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Men trots det, har jag haft en jättefin helg med min prins. 

Imorse när jag vaknade upp bredvid honom hade jag fortfarande ont i magen, så jag tog en dusch och gjorde mig i ordning i hopp om att det skulle gå över, men icke sa nicke. Vi gick förbi Elin påväg till bt och hämtade min halsduk innan vi sa hejdå och jag åkte mot skolan. Var med på klassrådet och engelskan innan jag tog en gå hem-lapp. Min mage hade nämligen inte blivit ett dugg bättre, så istället gick jag hem till farmor och tog det lugnt tills jag mötte upp Emma och vi åkte till stan så jag kunde pussa på Robin innan jag åkte hemåt. Imorgon har vi två lektioner och en rast innan vi får åka till kommunala gymnasieskolor på studiebesök. Själv ska jag till fordon med Emma och Julia, och halv 3 drar vi tillbaka till stan, då jag och Emma ska sysselsätta oss med något tills vi ska till num halv 5.


  


Av ellen wiklund - 24 november 2012 14:07

Hej! Har ni haft en bra vecka? Det har jag! Har bl.a gjort moppeprovet och klarat det, käkat dom första skumtomtarna för i år och varit på studiebesök på Hotell Och Resturang. Igår var jag med på gympan för första gången den här terminen, då jag har haft problem med min hosta, som förövrigt inte försvunnit än, utan 11 veckor senare får jag fortfarande alla dessa hostattacker. Men jag ville vara med på gympan ändå och ta det lugnt, roligt as hell var det! Efter gympan mötte jag upp Robin på stan och vi åkte hem till honom. Myste och käkade innan vi drog till Matte och Elin för att kolla "Malexander" och käka b&j. Runt 10 bestämde vi oss gör att dra hem. Så Amanda, som nyligen fått kökort, och Andreas kom och skjutsade hem oss. Vi gjorde oss i ordnig och kröp ner i sängen. Runt 3 somnade vi.

Imorse vaknade vi 10.10, käkade frulle och halv 11 gick vi till sporthallen för att kolla innebandy. Runt 11 var det slut så vi gick hem och jag hoppade in i duschen. Vi käkade spaghetti carbonara och nu är vi påväg mot oxelösund för att kolla på mer innebandy. Robin övningskör, och han är så himla duktig! :) vet inte vad vi ska hitta på senare, men det märker vi! Ha en riktigt bra dag!

Saknar mina bruuuds :(

Av ellen wiklund - 19 november 2012 21:45

Hur är det möjligt att älska någon så mycket att man inte vet vart man ska ta vägen? 


Jag kan tyvärr inte svara på det, men det är precis så jag känner. Jag har en pojkvän jag varit tillsammans med i 1 månad och 8 dagar, och jag känner redan att han är den jag vill leva resten av livet med. Han förstår mig på ett sätt som ingen annan gör, och han lyssnar alltid på vad jag har och säga. Han bryr sig, och ser direkt på mig när allt inte är som det ska. Han gör dom där små sakerna som visar omvärlden att han är min, och att han tillhör mig. De där små sakerna som får mig att känna mig speciell. Han är det sista jag tänker på innan jag somnar, och det första jag tänker på när jag vaknar. Han får mig att skratta och han får mig att känna trygghet. Han är den underbaraste pojkvännen man kan ha, och jag kommer aldrig nånsin släppa taget om honom. Robin, du vet att jag alltid finns här för dig och stöttar dig vad som än händer. Och kom ihåg att jag älskar dig 

 

 

Av ellen wiklund - 18 november 2012 21:13

Hej!


Har ni haft en bra helg? Min har varit lite sisådär, men rätt bra ändå! 


I fredags kväll kom Elin och Matte hit, så vi käkade middag, men annars myste jag bara med min älskling. I lördags vaknade vi runt halv 8 av att Robins alarm ringde, så vi stängde av det och försökte somna om, men jag kunde inte, så istället låg jag och kollade på min prins som sov så sött. När han vaknade käkade vi frukost och han drog till garaget. Tog en dusch och fräschade till mig innan han kom tillbaka, då vi bara låg i sängen och pratade i ca 2 timmar innan det var dags för lunch. Vi käkade och gjorde oss i ordning för att dra ner på stan och träffa Emma och Jonas. Vi gick mot bion när klockan var runt 4. vi hämtade ut våra biljetter och satte oss i sofforna tills klockan var 6 och vi köpte popcorn. Filmen vi skulle se var "Ted", och den var faktiskt rätt bra. Satt och bölade i slutet, för jag tyckte det var så sjukt sorgligt, hahah! När filmen var slut gick vi till rhodos och käkade, efter det gick vi alla hem till Robin och väntade på att Emmas pappa skulle hämta dom. När han hade gjort det satt jag och Robin och lyssnade på när Elin, Amanda och Ellinor babblade på en stund innan vi gjorde oss i ordning för sängen. 


Imorse sov vi till 11, käkade frukost och kröp ner i sängen igen för att mysa. Vi käkade lunch och sen gjorde vi oss i ordning för att gå till Elin och Matte och fika med lite trevligt folk. Elin hade fixat ihop kladdkakemuffins med hallon och glass, mumsigt värre! När vi fikat klart och babblat en stund drog dom andra hem medans jag och Robin stannade kvar. Vi beställde käk, och Elin bjöd mig på en kebabtallrik, som inte heller satt fel. Dock fick jag väldans ont i magen av vitlökssåsen som innehöll laktos, men hon hade laktostabletter som räddade min mage en aning. Vi kollade solsidan och sen drog vi hemåt. Nu ligger vi i sängen och myser medans vi kollar på "Vem kan slå Filip och Fredrik?", sen ska vi sova. Godnatt! 


Och vet ni en sak? Jag har världens finaste pojkvän som jag älskar mer än något annat ❤

   

Av ellen wiklund - 16 november 2012 17:41

Halloj!

När jag kom in till stan träffade jag upp Emma och gick runt i affärer tills klockan var halv 4, då vi tog bussen till tågstationen och väntade på hennes kille, Jonas. När han hade kommit åkte dom hemåt och jag tog bussen till Robin. Bara Catrin var hemma då resten av familjen var på spinning, så jag bäddade hans säng och nu sitter vi i vardagsrummet med ost och kex framför tvn medans vi pratar om lite allt möjligt och väntar på att dom andra ska komma hem.

Av ellen wiklund - 16 november 2012 14:07

Hej mina fina läsare!

Såg att jag inte skrivit här sen i måndags, tror jag det var va? Har haft en massa plugg och umgåtts med min fina pojkvän, eller så har jag bara inte haft lust eller ork att skriva här. Veckan har varit både väldigt bra, men rätt dålig också. Har sovit hos Robin, pluggat till spanskaprovet, stått och sålt fika med Michelle i skolan, kollat en riktigt bra film på so:n, haft en jävla mensvärk, sovit dåligt på nätterna, tränat med Emma, bakat, sett på när bilen helt av sig själv backat ner från vårat hus och nästan hamnat i diket, åkt hjullastare till bussen, fikat på al-tiden, flummat med min mamita, haft hemska humörsvängningar och fått reda på att en släkting gått bort. Massvis med blandade känslor osv.
Just nu sitter jag på bussen och är påväg in till stan, har nämligen inte gått i skolan idag pga vissa skäl. Ikväll ska jag sova hos min älskling och imorgon ska vi ut med några kompisar och käka, samt kolla bio. Kommer bli maxat med mys. Men mer om det ikväll. Ha det jättebra, besos.

Av ellen wiklund - 16 november 2012 14:07

Hej mina fina läsare!

Såg att jag inte skrivit här sen i måndags, tror jag det var va? Har haft en massa plugg och umgåtts med min fina pojkvän, eller så har jag bara inte haft lust eller ork att skriva här. Veckan har varit både väldigt bra, men rätt dålig också. Har sovit hos Robin, pluggat till spanskaprovet, stått och sålt fika med Michelle i skolan, kollat en riktigt bra film på so:n, haft en jävla mensvärk, sovit dåligt på nätterna, tränat med Emma, bakat, sett på när bilen helt av sig själv backat ner från vårat hus och nästan hamnat i diket, åkt hjullastare till bussen, fikat på al-tiden, flummat med min mamita, haft hemska humörsvängningar och fått reda på att en släkting gått bort. Massvis med blandade känslor osv.
Just nu sitter jag på bussen och är påväg in till stan, har nämligen inte gått i skolan idag pga vissa skäl. Ikväll ska jag sova hos min älskling och imorgon ska vi ut med några kompisar och käka, samt kolla bio. Kommer bli maxat med mys. Men mer om det ikväll. Ha det jättebra, besos.

Av ellen wiklund - 12 november 2012 21:46

Hej kära vänner! Allt bra med er? 


Jag mår så himla bra! Vet inte riktigt varför.. Men det kan nog ha med att göra att jag fick reda på att jag hade A på engelskauppgiften, att jag har världens finaste vänner, en underbar familj, och en pojkvän som jag älskar mest av allt. Och en ben&jerry's på det är inte helt fel!

Men nu när det är måndag och ny vecka innebär det också nya läxor och nya prov, har en massa plugg framför mig så bloggningen kanske inte blir den bästa, men ska försöka uppdatera så ofta jag kan! Nu ska jag ringa min älskling och säga godnatt innan jag går och lägger mig. Buenos noche. Posas.


 

Ovido - Quiz & Flashcards