ellenwiklund

Alla inlägg under oktober 2012

Av ellen wiklund - 28 oktober 2012 17:02

Hej! 

Filmen i fredags var en besvikelse. Den var inte ett dugg läskig förrän dom sista 5 minutrarna. När den var slut gick vi alla mot bt och väntade på sina bussar. Jag följde med Robin hem och vi somnade runt halv 4, en och en halv timme innan vi skulle gå upp. Klockan ringde 5. Jag gick upp och duschade av mig, gjorde mig i ordning, drack en kopp te och halv 6 gick vi ut och packade in i bussen innan vi åkte mot arboga. Sov nästan hela vägen och runt halv 8 var vi framme. Det var minusgrader ute, och jag gick runt med dubbla jackor, Robins skor, halsduk och vantar för att inte dö i köldskador. Robin var nog lagom besviken när dagen var slut, då han hade en väldans otur på banan.. Träffade Putte för första gången också, en riktigt trevlig prick faktiskt! Även han hade haft otur och fick avanmäla sig. Det slutade iallafall med att Robin kom 5a i B-finalen, och Tobbe 2a. Hela dagen gick jag runt med killarna, och 12 timmar senare, vid 5, lastade vi bilen och drog hemåt. Somnade mot Robins axel och när vi var hemma var det bara att piggna till, då vi skulle till hans mormor och käka mat. Hade en jättetrevlig kväll, och det var kul att få träffa lite av hans släktingar! När vi ätit förrätt, varmrätt och efterrätt drog jag och Robin hem och la oss i sängen och myste. Vi somnade nog hyfsat tidigt och runt 8 vaknade jag upp i hans famn. Låg vaken en timme innan han vaknade till, tog en dusch och la mig i sängen igen för en massa mys i ca 2 timmar innan min padre kom och hämtade mig. 


Vi drog till Norrköping och letade efter en vinterjacka till mig i 3 timmar, gick bajsdåligt, så jag åkte hem för att duscha, käka och nu ska jag snart in till stan igen för att sova hos min prins. Imorgon slipper jag skolan, eftersom att vi har lov, och jag känner på mig att det här lovet kommer bli förhimla bra! Måste vara världens lyckligaste. 

Besos.


   

Av ellen wiklund - 26 oktober 2012 16:28

Hallå kära vänner! 

Är ledsen att min uppdatering varit kass den här veckan.. Har sovit hos pappa och datorn har strulat, och jag gillar inte att blogga från telefonen, alltså fick bloggen lida. Så vad har jag gjort i veckan? Jag har gått i skolan, umgåtts med min fina pojkvän, hälsat på farmor, varit på utvecklingssamtal, bokat biobiljetter och färgat håret. Blev riktigt missnöjd med håret tyvärr.. Blev alldeles för mörkt, och utväxten är rödare än resten av håret, så fick lust att slita av mig allt hår när jag såg resultatet i spegeln..

Nu sitter jag hemma hos älskling medans han är i garaget, och ska springa ner till coop och handla pommes så vi hinner käka innan vi möter upp Anna och Dennis och går mot bion, är sjukt taggad! 
Ha en bra kväll, puss.


 

bild i repris.

Av ellen wiklund - 24 oktober 2012 12:20

Hej!
Förlåt för att jag inte skrev här igår, hann nämligen inte. Efter skolan gick jag till min farmor och var där i nån timme innan jag åkte till stan för att träffa Robin. Vi träffade Kasa och Tobbe och gick till donken där vi snackade om allt och inget tills klockan blev halv 6 och jag tog hargbussen mot skolan för att ha utvecklingssamtal i 45 min. Det gick jättebra och när vi var klara åkte vi vidare till citygross för att handla. Hälsade på Kasa och Tompa som jag träffade påväg ut, packade in i bilen och åkte hemåt. Var inte hemma förrän 8, då vi käkade mat, kollade igenom gymnasiehäften, och sen ringde jag Robin innan jag somnade runt kvart i 11.

Just nu har jag hadt al-tid och ska ha so. Slutar 14.10 och efter det ska jag träffa min älskling. Ha en bra dag :)

Av ellen wiklund - 22 oktober 2012 22:07

Tända ljus, trassel, datan i knät och älskling i telefonen, kan inte bli mycket bättre? Ska alldeles strax sova och hoppas på att jag inte är lika sjuk imorgon. Puss.


 

Av ellen wiklund - 21 oktober 2012 21:15




Hej! 


Somnade hyfsat tidigt igår med sjukt ont i magen, vaknade återigen upp vid min prins, men den här gången klockan 6. Kunde inte somna om och 2 timmar senare vaknade Robin. Vi låg kvar i sängen ett tag innan jag gick upp och duschade. När jag fräschat upp mig kröp jag ner i sängen igen bredvid min älskling och myste tills vi gick upp och åt frukost. Efter frukosten åkte vi till garaget och lastade ur bussen, blev hämtade av Elin, åkte hem igen och jag dog av skratt när Robin visade mig klipp på en massa failande. Myste ett tag till innan vi gick ut och tog bussen till bt, där han väntade med mig i en halvtimme. Sitter nu i Ålberga framför tvn med datan i knät och kollar på beck, vi får se hur länge jag orkar kolla, för jag är sjukt trött. 












Här ser ni några bilder från gårdagen. Är hemskt ledsen för den dåliga kvalitén, men glömde det andra objektivet hemma, och i det äckliga vädret fick bilderna ingen rättvisa.. Gårdagen kan väl beskrivas ungefär såhär:

Iskallt, regnigt, idiotfunktionärer och domare, muppiga vänner, leriga skor, sur pojkvän, orättvisa, tom mage, skratt och nervositet men ändå hade vi det jääävligt kul! :D Tobbe blev 2:a i A-finalen bland juniorerna och Hampus kom 1:a, grattis killar, ni var grymma! Haft en sjukt bra helg, med störtsköna vänner och en underbar pojkvän. Gått osminkad hela helgen, och det är hur skönt som helst. Tycker alla borde göra det ibland, för det är bra för huden att vila lite. Skit i vad alla andra säger, ser nämligen själv ut som ett riktigt mongo, men mina vänner älskar mig ändå.

Over and out.


Av ellen wiklund - 20 oktober 2012 09:15

Godmorgon!
Vaknade upp 5 imorse med älsklingen vid min sida. Hade sovit 1,5 timmar så hade inte hunnit blivit trött. Tog en dusch och drack en kopp te innan vi hämtade kärran och åkte iväg. Var kolsvart ute och nån timme senare var vi i botkyrka. Har gått banan med Robin och nu är jag med Emma och Amanda. Kameran är med, så vi får se om det blir några bilder på bloggen sen. Skriver när jag får tid. Pussar.

Av ellen wiklund - 19 oktober 2012 22:49

Halllådär!


Sitter just nu hemma hos min älskling och kom precis hem ifrån att ha varit ute med Tobbe, Kasa och Tompa. Har haft en gööörbra dag och ska nu avsluta den med paranormal activity 2 innan vi sover. Måste tvinga mig upp 5 imorgon bitti för att duscha och göra mig i ordning innan vi åker vid 6 och hämtar bilen, och seeen drar vi mot botkyrka. Hoppas ni har en bra helg, för min har börjat toppen! Peace out.


 

Av ellen wiklund - 18 oktober 2012 23:39

Godkväll mina läsare!

Har haft en bra dag som började med att jag kom till skolan runt 11, hade soprov, lunch och spanska glosförhör. När spanskan var slut och klockan var kvart i 2 slutade vi, så jag drog med Jesper, Ludvig, Cricke och Ragge till stan. Vi stog och asgarvade framför en macbook inne på telia när Robin smsade och jag mötte upp honom på stan. Vi gick till donken och träffade Tobbe och Kasa, där vi satt och snackade ett tag innan vi följde med Tobbe till frisören så han kunde klippa sig. Nån halvtimme senare när Tobbe var stilig i håret och killarna skulle dra hem gick vi ner mot bt, och där satt jag med Robin i några timmar, pratade om allt och inget, frös, gäspade och var allmänt muppiga tills min buss gick runt halv 7. Nu ligger jag i sängen och ska alldeles strax sova, så jag orkar gå upp lite extra tidigt imorgon bitti, så jag kan packa ner nödvändiga grejer tills i helgen. Imorgon ska jag nämligen följa med min älskling hem och sova där, för på lördag drar vi till botkyrka på folkrace. Puss.

Ovido - Quiz & Flashcards