ellenwiklund

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2014

ESTOCOLMO

Av ellen wiklund - 27 oktober 2014 20:22

 

Mötte upp min gudmor på tågstationen kvart i elva, köpte biljetterna och åkte upp mot Stockholm. Det första vi gjorde var att sätta oss på ett fik för att äta frukost, ciabatta med salami och brie och en latte vart det. Vi mötte upp hennes kompis och fick nycklarna till lägenheten vi skulle bo i. Vi tog bussen till lägenheten och gjorde oss hemmastadda, drack champagne och började göra oss i ordning, jag fick som uppdrag att sminka henne inför kvällen. När klockan började närma sig halv fem tåg vi bussen till hötorget och gick till en mongolisk resturang där vi åt en gudomlig middag, bestående av en slags wok som man fick plocka ihop själv och ge till kocken för att få det tillagat. När vi ätit klart och båda var mätta och belåtna började vi gå mot chinateatern där vi skulle se musikalen flashdance. Och herregud vad bra den var. I tre och en halv timme satt jag helt fångad av dessa fantastiska skådespelare och deras sångröster. Dansen var dessutom helt fantastisk. 

När musikalen var slut och mina ögon var tårfyllda tog vi en sväng genom stan innan vi tog bussen hem till lägenheten, där vi drack te och låg och pratade i timmar.

Dagen därpå gick vi upp skapligt för att göra oss i ordning och packa ihop det mesta innan vi åkte mot stan för att handla lite. När vi gått in och ut ur affärer i några timmar gick vi in på en resturang där vi skulle äta brunch. Färskpasta blev det, och det var så himla gott! Någon timme senare när våra ben var utvilade gick vi vidare till fler affärer innan vi åkte tillbaka till lägenheten igen och hämtade våra saker. Därifrån åkte vi direkt till terminalen, köpte biljetter, varsin kaffe och en muffins att dela på från waynes. 16.50 kom tåget och vi åkte hem. 

Det var två fantastiska dagar i huvudstaden tillsammans med en helt fantastisk människa. Vi har haft det så fruktansvärt roligt tillsammans. Fick även med mig en jacka, halsduk och två toppar hem. Allt för endast sjuhundratio riksdaler och jag kunde inte vara mer nöjd.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ellen wiklund - 9 mars 2015 21:36


Efter 4,5 år på bloggplatsen känner jag för en förändring, så jag tar mitt pick och pack och flyttar hit.  I och med en ny blogg ska jag börja om på nytt, med fler inlägg och roligare bilder. Det är på tiden att jag dammar av kameran. Vi ses på n...

Av ellen wiklund - 5 mars 2015 14:51


Min födelsedag närmar sig med stormsteg och folk frågar mig ständigt vad jag önskar mig, så här kommer min önskelista.   Allra helst vill jag ha en till tatuering, men även ta nya hål i öronen. Utöver det önskar jag mig en plattång, presentkor...

Av ellen wiklund - 2 mars 2015 21:46


Hej! Allt bra med er? Själv har jag gått och blivit sjuk. Vaknade imorse och mådde pyton, när jag skulle börja jobba idag, bra tajming va? Så jag stannade hemma från skolan och samlade krafter tills klockan var halv 4, då jag åkte till ica för et...

Av ellen wiklund - 25 februari 2015 09:24

Hej finisar. Allt bra? Själv har jag tagit mig an en ny skolvecka efter ett välbehövt sportlov. Inledde lovet med att umgås med dessa sköningar, vilket var en grym start på ett grymt lov. Under lovet spenderade jag en hel del tid hos famor, um...

Av ellen wiklund - 13 februari 2015 15:12


Hej! Sitter just nu på espresso house med mina fina tjejer och firar att lovet äntligen är här. Kvällen ska spenderas med dom tillsammans med Ludwig och Oscar. Bättre start på lovet kan man inte få. ...

Ovido - Quiz & Flashcards