ellenwiklund

Alla inlägg under november 2013

Av ellen wiklund - 28 november 2013 19:14

1. Gjorde enchiladas för första gången i hela mitt liv. 2. Min bakgrundsbild på mobilen för tillfället. 3. Gudomlig frukost.

4. Hemmagjord müsli. 5. Taco-torsdag. 6. Kvällssnacks - hasselnötter & passionsfrukt.

7. Poserar på skoltoan. 2. Nyttiga ingredienser till nyttig müsli. 3. Mysmorgon med tumblr och en kopp kaffe.

 

Förövrigt är det idag exakt tre månader kvar tills jag och min andra halva står i tele2 arena och sjunger tillsammans med tusentals andra fans med avicii framför oss. Åh, längtar.

Av ellen wiklund - 27 november 2013 02:37

 


//1. HÄR //2. HÄR //3. HÄR //4. HÄR //5. HÄR //6 .HÄR //7. HÄR //8. HÄR//


Har börjat snoka runt lite efter nyårsklänningar och hittat några skönheter inne på nelly.com. Är lite extra svag för paljetter, glitter och djupa ryggar som ni kanske ser, men det är så sjukt snyggt! Dessa åtta diamanter fastnade jag för, nummer tre och nummer sju är dom det står mellan. Så extremt fina båda två verkligen, båda med djup rygg, den ena lite mer än den andra, och en full av paljetter. De är båda perfekta att bära under tolvslaget. 


Av ellen wiklund - 22 november 2013 13:05


Jag känner redan att ångesten inför klädval till nyår börjar komma fram, och jag har tittat runt lite grann efter någon fin outfit, men sen står jag i valet och kvalet om jag ska bära en klänning, eller jeans och en snygg topp. Man känner sig alltid lite extra fin i klänning, men det känns ändå skönare med jeans. Om man i vilket fall som helst inte skulle vilja ha en klänning så hittade jag ett jättefint linne på nelly som man kan matcha med ett par vita eller svarta jeans och ett par snygga klackar till det, så är nyårsoutfiten klar!

Av ellen wiklund - 22 november 2013 11:32

En kopp morgonkaffe och tumblr.

 

Godmorgon kära läsare. Somnade strax efter halv sex och vaknade av alarmet klockan tio. Sitter just nu och fixar min tumblr samtidigt som jag dricker kaffe (vilket kan vara välbehövligt efter det lilla jag sov) och trycker i mig några rostade mackor. Än sålänge vet jag inte vad  jag ska göra idag, men förmodligen spendera tid med min pojkvän om inget annat bestäms. Måste även in till stan och fixa några småsaker innan det blir kväll. 

Nu har mitt kaffe hunnit bli iskallt under tiden jag skrivit här, attans.

Av ellen wiklund - 22 november 2013 02:31

1. Victoria's secret bodymists, allra helst love spell & pure seduction. 2. Ett par nike air max 90, så mycket roligare att träna med sköna och snygga träningsskor. 3. Odd molly blusar, helst någon av dessa skönheter här ovan. 4. En fin jacka att gå runt i, barbour är så snygga att jag dör. 5. Något alla flickor drömmer om, att äga en söt DW klocka. 6. Moroccan oil till mitt slitna hår. 7. En ny parfym att dofta gott i. 8. En fin väska att få plats med alla saker i. Sen önskar jag mig även presentkort och batteriladdare, stativ och utlösare till kameran.

Av ellen wiklund - 21 november 2013 13:54

 

Förstår mig seriöst inte på människor som inte dricker kaffe, varken till frukosten eller efter maten. Själv har jag i prinip druckit kaffe sen jag var liten, men då med massor av mjölk och massor av socker. Nu använder jag förvisso lite mjölk i kaffet, bara för att det inte ska bli så fruktansvärt varmt, men ändå. 

Älskade kaffe vad skulle jag göra utan dig?

 


Har inte varit i skolan på ett bra tag nu, vilket känns skittrist! Vill verkligen dit och bara fokusera på plugget, men att alltid behöva vara ensam är inte speciellt lätt, och det gör det oftast svårt att koncentrera sig på lektioner då man bara sitter och tänker på hur hemskt allt är. Något positivt är väl att jag är hemma hos mamma igen efter typ sju veckor hos Robin.

Av ellen wiklund - 14 november 2013 23:24

Enda sen jag var så pass gammal att jag förstod skillnaden mellan tjock och smal, eller fin och ful, har jag varit missnöjd med mig själv. Jag har alltid stått i bakgrunden och tittat på alla de andra söta tjejerna och frågat mig själv: varför kan inte jag få se ut sådär? 

 

Enda sen jag förstod mig på dessa skönhetsideal som finns överallt har jag klätt mig i pösiga tröjor, försökt dölja magen med armarna i kors, undvikit att bada bland folk, dragit in magen när folk tittar på mig osv. Jag har alltid skämts över min kropp och mitt utseende. Jag har varit så sjukt osäker i mig själv och gråtit mig till sömns många nätter, även haft tankar på att vilja försvinna. Folk har sagt åt mig i alla dessa år: du är vacker som du är, du är helt perfekt. Men jag har stängt ute deras ord, inte lyssnat en sekund på vad det sagt för jag vägrade lyssna på något annat än det min hjärna sa åt mig: du är ful, du är tjock, du är äcklig, ingen tycker om dig, gå och dö, du är inte värd nåt. Dom tankarna har jag haft i mitt huvud under i princip hela min barndom. Varför? Jo för att samhället sätter igång sjuka tankar hos folk med deras skönhetsideal, att man ska vara smal som en pinne och kunna se varenda ryggkota. Hela min barndom blev förstörd pga detta, och inte bara min, utan miljontals med andra barn får också deras barndom förstörd, av samma ideal. 



Dra åt helvete med skönhetsideal, du är vacker precis som du är, för att du är du. Skit i vad alla andra säger, stå på dig själv och var nöjd med dig själv för du är perfekt. 



Jag förstår inte att jag inte tagit tag i det tidigare, när jag dagligen ser mig själv i spegeln och ser något jag inte vill se. Jag vill kunna se på mig själv och känna att jag är jag, jag är perfekt, och jag är helt jävla grym. Jag har en pojkvän som konstant berättar för mig hur vacker jag är, och att jag är bra precis som jag är. Men det spelar ju ingen roll om någon påminner en varenda dag, när man själv inte tar åt sig eftersom att man är missnöjd med sig själv? Därför har jag nu bestämt mig, och den här gången menar jag allvar. Nästa sommar ska jag kunna se mig själv i spegeln, tänka tillbaka på den gamla mig, och sen säga:  Fyfan vad jag är bra! Jag klarade det! Det kommer bli väldigt tufft och förmodligen kommer jag stöta på en hel del motgångar, men ingenting kan stoppa mig nu. Jag ska sätta i gång med träning och sluta äta onyttigt, och få den kroppen jag så länge suktat efter. Punkt slut. 



Vill man så klarar man av allt, oavsett vad det än gäller. Bestämmer man sig så är det klart sen! Viljan är det definitivt viktigaste av allt. Sen måste man även tänka på att sova, äta och dricka ordentligt. Utan det kommer man ingen vart, man orkar inte till slut.



Kom igen nu alla ni som länge velat göra en förändring, är ni med mig?! Vi klarar det här!

Ovido - Quiz & Flashcards