ellenwiklund

Alla inlägg under december 2012

Av ellen wiklund - 31 december 2012 16:30

Hej kära vänner!


Haft en jättebra helg med underbara människor, och bilder från färjan får ni på tisdag. Om ca 1,5 timma åker vi mot skavsta för att fira nyår med en massa fina människor, kommer bli grymt. Får äntligen träffa mina prinsessor, som jag saknat massvis! Det kommer bli en galen natt med mycket skratt och flummigheter. 2013, here we come!

Och till er som läser min blogg vill jag bara säga, gott nytt år. Hoppas ni har haft ett bra 2012 och att nästa år blir ännu bättre!

 


Finns inte ord för hur mycket jag älskar den här mannen. Han är det finaste jag har 


Av ellen wiklund - 28 december 2012 22:03

Hej kära vänner!


I onsdags tog jag bussen till stan, där jag mötte Tobbe och Rasmus som skulle hjälpa mig att inhandla den sista julklappen för i år, till min prins. När vi gjort det kom Robin och jag följde med honom hem. Jag fick mina julklappar, och Robin och Elin som inte fått sina, fick dom. Efter det gick vi till deras mormor för att käka med en del av släkten. Efter efterrätten spelade vi julklappsspelet och jag och Robin kammade tillsammans hem 3 paket. När vi fikat med bullar och kakor, gick vi hemåt och hoppade i sängen. 


Igår gick jag med Emma på stan, och skulle leta efter något att ha på mig tills på nyår, men efter flera timmars letande hade jag fortfarande inte hittat något, och fick lite smått panik.. Vi käkade varsin nachotallrik på Caffe Latte och mötte sen upp Tobbe och Robin. Jag och killarna gick hemåt och runt halv 9 kom Tobbe och hämtade upp oss, och sen Emma för att åka till bion och kolla på Mammas pojkar. En riktigt sevärd film som fick mig att skratta många gånger! Tobbe och Emma blev hämtade, medan jag och Robin fick gå hem, det var kallt, men behövligt. 


Idag har vi knappt gjort någonting, eller jo, vi mötte upp Emma på stan och letade julklapp till Amanda, och vi hittade världens bästa som kommer bli utmärkt. Seriöst. Vi käkade tacos när vi kom hem och nu ska vi lägga oss framför sängen och käka... Ja ni kan väl gissa? B&j såklart. Det är mig och Robin vi snackar om, haha! 
I helgen vet jag inte hur bloggningen kommer se ut, vi ska nämligen åka färja. Och med vi menar jag Robin, Jag, Elin, Matte, Lasse och Catrin, för det var vad vi fick av Lasse och Catrin i julklapp. Kommer bli trevligt, hoppas jag. Ha en bra helg, puss.


1. Nachotallrik på Caffe Latte // 2. As usual en stor popcorn till filmen, vilket går åt på två! // 3. Jag och min fina vän. // 4. Min helt normala pojkvän, och så har vi en helt normal flickvän i sin klasströja, jajemän! 

Av ellen wiklund - 27 december 2012 17:11

Hej!


Vet att jag redan frågat er, men har så fruktansvärt svårt att bestämma mig om jag ska byta till Devote eller om jag ska stanna hos Bloggplatsen. Enda anledningen till att jag inte vill byta är för att jag inte vill lämna alla tidigare inlägg och bilder som man sen kan gå tillbaka och titta på för att minnas. Har haft bloggen i ungefär 2 år nu, och känner att jag är trött på den tråkiga designen och alla fula annonser, men har ändå inte hjärta att lämna bloggen jag har här på bloggplatsen.se. Så då vänder jag mig till er. Ska jag börja om på devote, eller fortsätta på bloggplatsen? You choose.

Puss.

Av ellen wiklund - 25 december 2012 19:31

Såhär har mina senaste dagar sett ut, haft det riktigt bra faktiskt!

 

      

1. En extra stor popcorn behövdes när vi var och kollade på "Hobbit" och jag inte hade käkat, haha! // 2. b&j, half baked som alltid. // 3. Dimma ville vara med och höja julstämningen! // 4. Världens finaste pojkvän ❤ // 5. Hur jag såg ut på julafton. // 6. Fick äntligen mina efterlängtade docs i svart! // 7. Mamsen och jag - lika knasiga som alltid! // 8. Kärlek ❤ // 9. En vacker julgran och många julklappar som låg under. 


Av ellen wiklund - 24 december 2012 16:10

Hej snyggingar!

Hoppas ni har haft en bra start på dagen, och att ni får en fortsatt bra julafton! Själv är jag påväg hem till min gudmor, där vi ska käka julmat och öppna julklappar. God jul, mina fina bloggläsare!

Av ellen wiklund - 23 december 2012 23:23

Gokväll kära läsare! 


Idag har jag varit hos min fina pojkvän i ca en timme medan mamma köpte en julklapp i stan till mig, handlat mat och fixat det sista inför imorgon. Har också hunnit druckit den första julmusten för i år med en skinkmacka. Inte helt fel!

Det är ca en halvtimma kvar tills det är den 24:e och julen är här på riktigt, helt sjukt, har ingen känsla alls av att det är julafton imorgon, har ni? Suttit och letat ihjäl mig efter en fin tröja jag kan ha på mig på nyår, men hittar absolut ingenting. Så jag får akut införskaffa mig något nästa vecka! Julen lär bli hyfsat lugn. Morgondagen spenderas med mamma och gudmor, juldagen likaså. På annandagen åker jag till min pojkvän och vi ska nog träffa några av hans släktingar, kan jag tänka mig. Sen ska jag försöka hinna med att hälsa på pappa också. Love.

 

 

Av ellen wiklund - 22 december 2012 14:14

Hej!


Hur mår ni? Jag mår toppen! Anledning? Det är jullov! 


Igår när vi fått våra betyg, umgåtts med klassen och sagt hejdå tog jag bussen hem till Robin där vi dunsade ner i sängen och kollade på julkalendern. Vi myste tills klockan var halv 5, då vi stoppade i oss macka och te innan vi fick skjuts till bion och mötte upp Julia och Andreas. Vi hämtade ut biljetterna till "Hobbit" som vi skulle se i 3D. Filmen var jättebra och 2 h och 50 min lång, och när den var slut knatade vi hemåt och åt mat innan vi kröp ner under täcket med en påse godis och kollade på film. Somnade i min pojkväns famn och vaknade tidigt imorse. Kollade julkalendern och duschade, åt frukost och kollade film. Käkade hemmagjord pizza till lunch för ett tag sen och nu ska vi ner mot stan för att inhandla de sista julklapparna. Peace out.


 



Av ellen wiklund - 21 december 2012 16:59

Ni har väl inte missat att jag finns på instagram? ellenwiklund heter jag där!

Ovido - Quiz & Flashcards