ellenwiklund

Alla inlägg under maj 2013

Av ellen wiklund - 31 maj 2013 22:09

Hej!


Min bloggning går sjukt segt, och jag är hemskt ledsen för det, men det händer så mycket i skolan. Vi har fullt upp med nationella prov, inlämningsuppgifter, betygsprat och andra småsaker inför skolasvlutningen om 2 veckor. Sa jag just 2 veckor?!?! Tiden har gått så himla fort och om 14 dagar har jag gått tre år på oppeby med världens bästa klass, och snart är allt över och vi alla splittras, usch vad hemskt! Jag har dessutom ingen skolavslutningsklänning än, så lite smått panikslagen är jag allt. Nästa vecka åker vi på skolresa till Gotland vilket kommer bli mys, och imorgon blir det 50-årsfirande som gäller. Till middag käkade vi rhodos och nu ska jag krypa ner i sängen och pussa på min fina pojkvän. Hoppas allt är bra med er annars, jag lovar att bli bättre på bloggningen, håll ut!


 

Av ellen wiklund - 28 maj 2013 22:01

Tog mig äntligen i kragen och köpte ett par nya vita converse, då mina gamla inte alls var vita längre. Dessutom var dom trasiga och sönderslitna, så jag kände för att köpa ett par nya fräscha nu till sommaren. Kommer aldrig tröttna på converse, de är seriöst dom bästa skorna som finns och det här är säkert mitt 15:e par nu MINST (!!), jag måste dock ha speciella ilägg för att inte få ont. Love.


Av ellen wiklund - 26 maj 2013 22:05

Hej igen!


Nästan en hel vecka har gått sen jag sist skrev här men jag har knappt haft lust, ork eller tid. Har flera gånger tänkt skriva här, men sen har jag gjort något annat och glömt det. Jag har haft feber, varit hemma från skolan, åkt moppe till mamma i västerljung och lämnat den där, haft 9ornas kabaré, varit ensamma hemma hela veckan då Catrin och Lasse varit iväg. Jag har även sett nya fast and furious, som var hur bra som helst! Igår var vi på rally hela dagen och idag har vi knappt gjort någonting mer än i garaget där vi hjälptes åt och fixade grejer.



Idag är också en sån dag där man ska uppskatta sin mamma lite mer än vanligt och uppvakta henne med fina ord och presenter. Jag var dock inte hemma med min mami, men imorgon ska hon få en present. Hon är verkligen den underbaraste kvinnan jag känner, som alltid ställt upp för mig, och hjälpt mig med exakt allt. Hon är guld värd, och jag älskar henne av hela mitt hjärta. Grattis på mors dag, mamma ♥

 

 


   

Av ellen wiklund - 20 maj 2013 21:59

Hej! Har precis varit ute en sväng och åkt inlines med mitt hjärta. Nu är vi nyduschade och sitter i soffan framför biggest loser med lite frukt att smaska på samtidigt som vi passar på att umgås lite med Lasse och Catrin nu när dom ska åka till Rhodos imorgon och vara borta tills på lördag. Myspys.

Av ellen wiklund - 18 maj 2013 22:07

Här är lite bilder från de senaste dagarna.

1. En glad tjej, ledig från skolan som mår allmänt bra. 2. Min underbara pastasallad, som är så himla god! 3.Våra pluttar här hemma som växer så det knakar. 4. Åt idag för första gången på flera år, kräm med mjölk. 5. Åkte ner till garaget och målade folkracebilarna i det fina vädret. 6. Den gudomliga middagen vi åt igår, grillat! 7. Jag och min pojkvän som jag älskar mest av allt och som jag saknar massvis när jag inte får vara med honom! 8. I skolan på hemkunskapen lagade vi mat från olika delar av världen. 9. Mitt hår såg tjockare ut än vanligt = big smile.


Anledningen till att jag varit dålig på att blogga är för att  jag har haft fullt upp med att ta hand om valparna här hemma samtidigt som jag har oroat mig för mamsen som legat på sjukhus. Hon kom äntligen hem igår efter att ha varit där sen i måndags. Så jag och Robin har varit här hemma nästan hela veckan och tagit hand om valparna, förutom igår då vi sov hemma hos honom. Vi skulle nämligen vara funktionärer ute på björshult idag under rallycrossen. Det var konstigt väder, soligt, blåsigt, jättevarmt, kallt, osv. Vi kom hem och åt lite mellis innan vi åkte ner till garaget och fixade det sista på Robins bil som han ska köra med imorgon i Motala. När vi var klara kilade vi hemåt och tog en dusch, la oss i sängen en stund och sen cyklade vi ner till bt så jag kunde ta bussen hemåt. Pussade honom hejdå, och ville inte riktigt lämna honom. Saknar honom så himla mycket så fort jag inte är med honom.  Nu har jag åkt hem till mig och blir snart tokig som inte får träffa mitt hjärta, men så är det ibland.. Nu ska jag krypa ner i soffan med mamma och kolla på eurovision, kram.

Av ellen wiklund - 17 maj 2013 20:43

Jag är trött på det här eviga gnället om att jag är falsk och att jag gör fel, att jag har förändrats och att jag inte är samma person som jag brukade vara. Människor förändras, hela tiden. Så är det, och det är så det ska vara. Jag gör inte fel, jag väljer bara att göra som jag själv vill, för det är det som betyder mest. Vad jag vill, och hur jag känner. Det är det som betyder mest. Men folk som inte accepterar det, som bara skriver långa sms och idiotförklarar en för vad man gör, är inte äkta vänner, även om dom påstår det. Du gjorde det inte för min skull, utan för din egen. Och hade du lyssnat på mig från första början, och gjort som jag ville, hade det här inte hänt. Det spelar ingen roll hur många gånger jag försöker förklara för dig, för du vägrar förstå. Och det handlar inte om att du måste tycka som jag, för du och jag har aldrig tyckt likadant och kommer heller aldrig att göra det, utan det handlar om att du måste försöka förstå mig, och hur jag känner. Lägg undan svartsjukan ett tag och se dig om kring, lyssna på vad jag säger. Jag är varken blind eller dum i huvudet, jag följer bara mitt hjärta och gör det som känns rätt för mig. 

 


Av ellen wiklund - 15 maj 2013 22:44

Hej. 

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen här, men jag har mått så himla dåligt de senaste dagarna och känner ingen lust att blogga just nu. Jag hoppas ni har förståelse och att ni håller ut tills jag kommer tillbaka. Nu ska jag krypa ner i min älsklings famn och försöka sova lite, om det nu är möjligt med tanke på allt som snurrar runt i mitt huvud. Puss & kram kära ni 


 

Av ellen wiklund - 12 maj 2013 20:36

Idag passade vi på att ta kort på de små liven som inte alls är små längre, utan de har nu växt massvis och blivit 6 veckor. Vi har alltså fem osålda sexveckorsvalpar hemma, som om två veckor är leveransklara och ingen har hört av sig. Hur kan man inte vilja ha någon av dessa supersöta foxterrierhanar? Vi hade bestämt oss för att spara en om det hade blivit en tik, men nu blev det bara pojkar och det är vi inte så sugna på att ha här hemma. Men om någon av er, eller någon som ni känner, letar efter en foxterriervalp är det bara att höra av sig!







Titta bara på dom?! Så söta att man har lust att äta upp dom, haha nejmen, jag skulle lätt sparat allihopa om jag hade haft chansen!



Ovido - Quiz & Flashcards