ellenwiklund

Alla inlägg under mars 2012

Av ellen wiklund - 29 mars 2012 18:37

hej,


varit på begravning idag, vilket var väldigt jobbigt.. 
efteråt åkte vi och åt lite med släkten, det var trevligt att träffa alla igen, men kanske inte så kul vid såna här tillfällen..

vi åkte därifrån med en väldans huvudvärk..


mitt rum är färdigmålat nu och ska ställa in möblerna så fort jag fått ordning på allt.
jag själv då..? jag mår fortfarande ganska dåligt. har haft sprängande huvudvärk dom senaste dagarna, så har knappt kunnat gå. och jag vill så hemskt gärna till skolan imorgon, men vi får se..

nu ska jag kolla vidare på film. ha det gött!


   

Av ellen wiklund - 28 mars 2012 18:44

hej!


mår lite bättre nu faktiskt. har dock fortfarande en jobbig huvudvärk, mag&ledvärk, magont och ah.. ni fattar.

jag är alltså inte frisk ännu. försöker också att ladda upp en video sen anna var hos mig sist, men det vill inte funka för den är för stor.. buhuhu, nån som vet hur man kan minska den? 


igår & idag har jag sysselsatt mig med att måla mitt rum. ja faktiskt, trots att jag är sjuk, men blir så himla rastlös när jag är själv hemma.. och idag var anna hos mig igen, vi kollade black swan fast hann inte kolla klart helaa.. D:


nu ska jag nog ta och vila lite, men ha det bra!


     



 

Av ellen wiklund - 26 mars 2012 14:18

hejsan vänner.

förlåt för dåligt bloggande, men har inte mått någe vidare.
efter gårn i fredags kände jag mig jättekonstig och när jag vaknade upp i lördags hade jag feber, ont i halsen (kunde knappt svälja), ont i huvud&mage, ont i leder&muskler och allmänt trött. så låg i soffan och sov hela dagen, åt knappt nånting. 

i söndags åkte vi in till vårdcentralen i hopp om att dom skulle säga att jag hade halsfluss så att jag fick penicillin och kunde bättra på mig, men icke sa nicke.
det var något liknande halsfluss, dock var det lite värre. det håller på i upp till 3 veckor, och man får inte anstränga sig fysiskt på nån månad. fml typ.. dessutom finns det ingen penicillin emot det, skojigt värre. 

idag har jag inte gjort mycket.. typ fräshat till mig lite, för om nån timme kommer anna hit och räddar mig. 
blir en film eller två, får väl se.


   

Av ellen wiklund - 22 mars 2012 21:16

hej!


skolan var seg idag, lång och jobbig. 
när vi äntligen slutade så sa emma att hon inte orkade träna med mig, och då drog jag istället till stan med anna, dennis och emil. men stack hem vid 5 och tog det lugnt. nu har jag käkat och kollar breaking dawn, så sjukt jävla bra film. gaah!


äntligen fredag imorn, så jävla skönt.
ska antagligen träffa lite kompisar och dra till gårn :)


dags att sova snart tror jag.. är sjukt trött.. så godnatt!

   

Av ellen wiklund - 21 mars 2012 20:55

hej!


bloggade inget igår för jag var så sjukt trött när jag kom hem. 
skolan var lika chill som alla andra tisdagar, förutom att vi hade hål på profilen och slutade därför kl 13.00

då drog jag och michelle till stan och var där tills klockan blev kvart över 4 och hon stack hem samtidigt som jag åkte till arnö och var med pontus :) åkte hem med bussen som gick halv 8 och då satt jag med isabelle som jag inte varit med på åratal känns det som! så vi satt och pratade minnen och skrattade tills jag fick både huvudvärk och kramp i käkarna typ!


när jag kom hem åt jag kycklingsallad och kollade tv. när klockan var halv 10 somnade jag med kläderna på i sängen och sov i ca en timme, för när klockan var halv 11 vaknade jag igen. gjorde i ordning mig och kröp ner under täcket och somnade igen 10 minuter senare. vaknade av att jag inte var trött längre, så kollade på klockan och den visade halv 2. ringde och pratade med pontus en stund och sen somnade jag om igen. 


idag har skolan varit lugn och när vi slutade drog jag hem till ludwig och vi typ chilla lite. 
satt vid datan, pratade och spelade lite. han låste min mobil i 30 min och när jag skulle låsa upp den lyckades jag skriva fel kod och låste den igen.. så när jag kom till bt kvart i 4 åkte jag till arnö och träffade pontus.
när jag skulle låsa upp mobilen igen så skrev jag in fel kod och låste den en timme till.. suck..
tog samma buss till bt idag och missade den.. det hade isabelle också gjort, så vi satt och väntade och pratade tillsammans och på bussen flummade vi lite. 

   

saknar tiden när allt var så perfekt.

Av ellen wiklund - 19 mars 2012 20:45

hej, inte bloggat ordentligt sen i torsdags, så nu får ni en uppdatering:

i fredags efter skolan drog jag till ldudwig, vi chillade o snackade tills kl visade halv 9, då vi drog till gårn på olika sätt. haha, han cyklade och jag tog bussen. på gårn var det ganska lugnt faktiskt, men alltid lika mysigt att få träffa mi amigos :) mamma hämtade mig vid 11 och i bilen påväg hem berättade hon om psykfallet med macheten, dessutom berättade hon att i en av bussarna som stannade vid honom var axel.. min gudmors son, alltså min gamla barndomsvän. fyfan så skraj jag blev, en jäkla tur att det inte hände honom något, att det inte hände någon något.. hur fan kan man vara så sjuk i huvudet att man går runt med en jävla machete och skär folk?! shit asså.

när jag kom hem snackade jag med pontus i telefon tills jag skulle sova vid halv 2 ungefär.



i lördags ringde alarmet kl 06.00 och jag var äckligt trött. 
men det var bara upp och göra sig i ordning för att åka till sollentuna och hundutställning.
jag ställde ut vanilla och det gick väl helt okej. hon kom 2:a i sin klass.

när vi kom hem handlade vi mat, städade och sen färgade mamsen håret på mig.

somnade hyfsat tidigt den kvällen då jag var sjukt trött..

i söndags gick jag upp kl 08.00 för att duscha, göra mig i ordning och följa med mamma till jobbet.
när klockan var kvart i 2 gick jag ut till busshållplatsen och väntade in bussen som skulle ta mig till stan.
på bussen snackade jag i skype med adam och johan och jag bestämde med dom att jag, philip och ludwig skulle träffa dom och simon. så vi alla utom ludwig (han dissade oss för han skulle kolla hockey) hängde runt lite, och fyfan vad jag garvade! johan var helt crazy och gjorde så han ramlade på mig i en jävla stentrappa, hahaha! 

jag hade sjukt ont i huvudet när jag satt i bilen påväg hem runt 7 och när pappa o jag var o handlade köpte han breaking dawn åt mig :3 så den kollade vi på när vi kom hem.

idag har skolan varit som vanligt. jag och emma drog till stan efter och vid halv 4 hälsade vi en snabbis på pontus som skulle med sin buss på bt. vid 4 drog vi mot friskis och tränade i en timme.

nu är jag helt slut och astrött.. uschusch..


some pictures.

             


 

Av ellen wiklund - 18 mars 2012 22:54

hej.

jo tack, jag lever.
mår dock inge vidare just nu.
vi hörs imorgon.

kram. 

Av ellen wiklund - 15 mars 2012 23:30

tjenare allesammans!


nu äre såhär att jag och emma har gått i skolan till halv 4, sen drog vi till arnö och träffade pontus :)

det var väl chill, jao. 

nu snackar jag skype, och har gjort det i snart 3 timmar.. eheh..
men har fan inget att skriva nu.. o:

ahjuste!

imorn efter skolan drar jag hem med ludwig och sen drar vi till gårn och träffar fölket :3
vid 11 kommer mamma och hämtar mig för på lördag drar vi till stockholm på hundutställning och jag ska antagligen ställa ut vanilla :) lär bli naaajs, jao!

tjing!

   

Ovido - Quiz & Flashcards