ellenwiklund

Alla inlägg under januari 2013

Av ellen wiklund - 31 januari 2013 19:00

Igår gick jag och Emma upp runt 5 och gjorde oss i ordning för att åka mot skolan. Tord lämnade oss och vi gick in och satte oss i bussen, med Julia och Johanna bakom oss. När klockan blev 6 startade bussen och började åka mot Romme. Resan dit tog ca 3,5 timmar och vi var framme runt halv 10. Vi gick och hämtade grejerna och satte på oss all utrustning, sen var det bara att ge sig ut i snön. Kände mig rätt osäker när vi satte oss i sittliften, då jag inte stått på ett par skidor på ca 6 år, men när vi väl började åka var det som om jag hade gjort det igår. Jag kom igång jättefort, dock gick det inte lika fort för Julia, hon hade precis som jag inte åkt skidor på 6 år, så det var rätt instabilt för henne i början. Emma, Johanna, Moa och My åkte iväg och jag och Julia kände för att åka själva så då gjorde vi det. Solen kom fram och det blev jättefint väder vilket var underbart, då det småregnade när vi kom dit. Snön var tyvärr väldigt tung, men det funkade iallafall. Vi käkade runt 12 och efter det drog vi oss ut igen. Vi susade ner för röda och svarta backar, och Julia kände sig äntligen mycket säkrare, haha! Skitkul hade vi det, även fast det bara var vi två!

Jag ramlade konstigt nog bara 2 gånger, eller egentligen en om man ska bortse från hur klantig jag är när jag står still. I backen ramlade jag en gång, och det var sista åket, men det var väl en självklarhet? Man ska ju inte åka sista åket, haha! Halv 4 lämnade vi in grejerna och bytte om till bekvämare kläder, sen gick vi mot bussen. Ca kvart i 4 började vi rulla hemåt och när klockan var halv 8 och bussen stannade i Oppeby stog min fina pojkvän och väntade på mig. Han följde mig sedan hem där vi myste i massor! 


1. Julia och Jag har precis bytt om och taggar att bryta alla ben i kroppen // 2. Jag åker sittlift för första gången i mitt liv, rädd som fan var jag, men det ville jag inte visa, haha! // 3. Tjejerna i backen första åket! // 4. Julia ser ut som om hon gjort det här 100 gånger förut. // 5. Enda gångerna jag och Julia tog upp mobilerna var i liften, i princip, haha. // 6. Vi tog liften upp med Anna, Jesper och Hugo en gång också! // 7. 3 grymma brudar  // 8. Johanna viftar med stavarna som vanligt, haha! // 9. Ringrostiga jävlar. 

Av ellen wiklund - 31 januari 2013 17:44

Ojojoj, inte skrivit sen i söndags, fy på mig. Men jag har haft annat att göra, eller så har jag helt enkelt bara inte orkat. 

I måndags gick jag i skolan som vanligt, hade det bra, umgicks med min pappa och min fina Amanda fyllde även 15 år.
   

Du är så himla fin, min vän. Saknar dig massor 


I tisdags dansade jag på slakthuset,hämtade grejer inför skidresan hos min pojkvän, passade även på att pussa lite på honom innan jag och Emma åkte och handlade det sista innan vi åkte hem till henne. Och i onsdag klockan 6 åkte vi mot Romme och hade en riktigt bra och rolig dag. Skriver mer om det sen. Nu ska jag käka och sen åka och dansa, vi hörs! 

 

Av ellen wiklund - 27 januari 2013 19:32

Hej!


Idag lastade vi folkracebilen och drog ut ett gäng till Lästen, en sjö utanför Tystberga. Där var det isracing för fulla muggar. Jag åkte med Robin i hans folkracebil några varv och sen fick jag, Emma och Elin åka med i en riktig rallybil. Det måste vara det roligaste jag någonsin gjort. Känslan var obeskrivlig när bilen susade fram på isbanan i 110 km/h bland snödrivorna och adrenalinet pumpade i hela kroppen. YOLO. 


Hade en sjukt grym dag med fina vänner och trevligt folk, grillade korv och var på bra humör   


    

     

Av ellen wiklund - 25 januari 2013 22:24

Hej!


Dansen igår var grymt rolig, och jag ångrar definitivt inte att jag följde med. Jag insåg igår när vi dansade till musiken att det här är det jag vill göra, det är här jag platsar. Känslan när jag dansar är otrolig, och lyckan är obeskrivlig. Det finns inget mer att säga än att allt är så himla perfekt. Kör på den här terminen nu och så kan jag tänka mig att det inte blir min sista, för när man hittar något man vill göra och något man tycker om så ska man hålla fast vid det. 


Denna skoldagen har varit bra, allt rullar på och jag har fina vänner, mer än så behöver jag inte säga, utan allt är bara bra. Vi har en massa folk här, så vi ska gå ut och vara sociala med dom. Hoppas ni har en bra fredagskväll, kram.


 

Saknar min Emmaaaaa ♥

Av ellen wiklund - 24 januari 2013 18:05

Hej!


Nu ska jag alldeles strax gå ut och ta bussen till Slakthuset för att ha min första danslektion, kommer bli riktigt roligt och jag är sjukt taggad. Nu kör vi!

 

 

Av ellen wiklund - 23 januari 2013 16:48

Nu finns det inte längre någon tvekan, eller återvändo, för nu har jag bestämt mig. Det är det här jag älskar och det här jag vill hålla på med. Har länge velat få drömmen att bli sann, men inte orkat ta steget. Har nöjt mig med profillektionerna på tisdagar en gång i veckan. Men när jag häromdagen förstod hur mycket jag ville det här så tog jag mig i kragen och gjorde ett val. Imorgon klockan 7 åker jag till slakthuset för att börja dansa, på riktigt, med mina vänner.  Det kommer bli så himla kul, och jag är jättetaggad. Äntligen händer det! 


Förövrigt hade jag bara 2 lektioner idag och slutade kl 11.05, blev hämtad av pappa och åt en kebabrulle till lunch. Sen dess har jag legat och tagit det lugnt i soffan. Nu ska jag träna på dansen och sen börja med läxorna.

Hoppas ni får en fin onsdagskväll, kram!


Av ellen wiklund - 21 januari 2013 21:52

 

-bild tagen i somras. ge mig sommar nu.


Hej! Förlåt för den jättedåliga uppdateringen, har bara inte haft ork eller lust, dessutom har jag haft fullt upp med att umgås med min kära mor i helgen. Har varit jättemysigt att få träffa henne igen. Helgen bestod av onyttigheter, underbartväder, långpromenad med hundarna, fruset hår, minusgrader, varm oboy, mys, prat och massa skratt. Hon är allt för go hon, min mamma, kärlek till henne.

Skolan rullar på, och vardagsproblemen hälsar på konstant, dock lite allt för ofta tycker jag. Robin sov här inatt, har inte träffat honom sen i fredags, så jag har saknat honom en hel del. Upplevde den underbara känslan av att somna i hans famn ännu en gång. Åh vad jag tycker om den där människan mycket. Alldeles för mycket. Sitter och pratar med honom just nu och ska alldeles strax gå och göra i ordning en kopp te innan jag går och lägger mig. Hoppas ni har det bra. 


Idag fyller även min vän Farbror Fille år, så jag vill passa på att säga grattis.

Hoppas du har haft en riktigt bra dag ♥

Av ellen wiklund - 17 januari 2013 20:50

Skolan går så himla bra, har så underbara vänner, är jättekär i min pojkvän, och ska hem till min mamma som jag inte träffat på länge imorgon. Allt är perfekt och jag mår bättre än någonsin!


 

// Stickad tröja och skärp - h&m // Jeans - crocker // 

Ovido - Quiz & Flashcards