ellenwiklund

Alla inlägg under juli 2012

Av ellen wiklund - 31 juli 2012 23:45

Hej!

Hela dagen har spenderats i bilen och på Liseberg. Vi kom hem för en halvtimme sen och har precis lagt oss i sängarna, på gothia towers, där vi bor. Jättefint hotell!

Imorgon går jag och Lina på Liseberg igen medans pappa drar och spelar golf, så ska snart sova så jag orkar med en heldag i köer och karuseller.
Godnatt!

Ahjuste, idag tvingade Lina och pappa upp mig i "lisebergshjulet" och det är bland det läskigaste/äckligaste jag vet, så fick typ panik däruppe :o

Av ellen wiklund - 31 juli 2012 03:32

Lina ligger och sover samtidigt som jag sitter på golvet och snackar med roppin. Om 3 o en halv timme ska jag gå upp och packa, duscha, käka frulle och sedan åka till göteborg! Taggar som faaan! Kameran hänger med så det blir en massa bilder!

Ska försöka att uppdatera här, så tar med mig datan ifall att den behövs!
Annars får ni ta hand om er! Kram!

Av ellen wiklund - 29 juli 2012 22:44

Glömde ju skriva att min älsklingsemma fyller år idag!

15 bast & byxmyndig blir hon! Så nu taggar vi att ta moppekortet och rejsa runt i stan så fort som möjligt, när hon blivit straffmyndig också!

Grattis, hjärtat ♥♥


 

Älskar dig knasboll.

Av ellen wiklund - 29 juli 2012 21:44

Hej!


Förlåt för jättekass uppdatering, men i torsdags gick både mamma och jag upp tidigt för att packa och åka till Mia, så jag hann aldrig. Dessutom var det jättedålig täckning där borta, så att göra ett försök att uppdatera bloggen hade varit omöjligt.


I två dagar var vi borta på ringsö med trevligt folk, två hundar och en liten hundbäbis som var sjukt söt. 
Vi badade, solade, grillade, åt god mat, pratade & skrattade i massor, spelade pingis, spelade kort, njöt av den vackra solnedgången och hade det riktigt trevligt. På dom två dagarna vi var borta hann jag få benen fulla av myggbett, slå huvudet i de låga dörrkarmarna, gå in i myggnät och sabba min och Axels vinst på "tecken".

Hade det sjukt trevligt iallafall och var inte jättesugen på att åka hem, men vi var tvungna. Så när vi var på fastlandet igen åkte jag med Mia och hennes familj hem till henne och kollade på gamla kort medans vi väntade på mamma som skulle komma. 
Runt 6 kom pappa åkandes i Kilabussen och berättade att han hade hämtat min moppe. Så jag sprang ut och var helt exalterad när pappa rullade ut den. Det var som kärlek vid första ögonkastet, och jag är verkligen helnöjd med den! 

Alla skulle självklart provköra den, och när vi gjort det stannade vi och käkade mat innan jag och pappa åkte och hämtade Lina runt 12. Vi stack hem och senare drog vi o träffade Dennis, Calle & Emil. Vet inte hur vi fick tiden att gå så fort, men när klockan var 5 drog vi hem och käkade macka innan vi somnade till Black Swan. 

I lördags drog vi in till stan, delade på en pizza, lämnade Annas laddare och handlade innan vi åkte med pappa hem. Sen fördrev vi tiden genom att ligga i sängen och snacka tills vi bestämde oss för att dra och träffa Johan, Adam, Ludwig och Philip. Dom var inte alls sociala så runt 2 drog vi hemåt och åt lite innan vi somnade. 

Idag har vi köpt en ny batteriladdare till kameran, ätit kinamat och lämnat Lina i stan innan vi drog hem och röjde ur förrådet. Sen har jag bara legat och slöat vid tvn. 


           

Passade på att ta lite bilder när vi var där för det var ju så vackert, men kameran dog första dan, och laddaren var trasig så tyvärr blev det inte så många bilder..



Av ellen wiklund - 25 juli 2012 22:07

Hejsan hoppsan hallå alla läsare!


Jag har kollat igenom min blogg och märkt att jag framstår som en fruktansvärt tråkig person.
Men det är ju inte ens sant? Jag är ju en jätterolig person, tror jag. Eller ja, mina kompisar skrattar ju åt det jag säger, eller så skrattar dom åt mig.. 
Iallafall, det jag försöker säga är att jag skriver på bloggen, som om jag vore en tråkig & ensam liten brutta som gör samma saker alla dagar i veckan. Varje dag skriver jag att jag vaknar, äter frukost, duschar osvosv. Men det är väl ganska självklart att man gör? Klart jag vaknar på morgonen, annars skulle jag inte ha nån möjlighet att sitta och skriva på bloggen, eller? 

Jag har läst runt på olika bloggar och vissa är ju såna här tråkiga bloggare med inga bilder och en stor textklump med inget vettigt att läsa. Sen finns det "modebloggare" som lägger ut "dagens outfit" och skriver om sina kläder och vad dom tycker är inne och ditten&datten. Sen finns det ju också dom här bloggarna som är underhållande, som man sitter framför datan som ett fån och skrattar tills man storknar och dom här helt vanliga bloggarna som inte är nåt speciellt. 
Jag vet inte riktigt vart man skulle sätta min blogg i för grupp, men antagligen en sån här helt vanlig blogg.
Vill verkligen driva en rolig blogg, blandad med mode och sånt där som är intressant att läsa om, men jag har sån dålig fantasi att jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om... 

Kan inte ni läsare snälla lämna en kommentar och berätta om det finns nåt jag kan göra bättre, eller om det finns nåt speciellt ni vill att jag skriver om, eller ja, vad som! 
Skriv några enkla meningar och tryck på skicka, så skulle jag bli så hemskt glad! 


 

Av ellen wiklund - 25 juli 2012 16:43

Hej! Vaknade tio i 12, gjorde mig i ordning och vid halv 1 skjutsade pappa in mig till albertssons. Körde i två timmar, och det gick jättebra! Så nu taggar jag den andra körningen på måndag!

Sitter nu på bussen påväg hem till mamma, med musik i hörlurarna och är bara allmänt cplycklig för att jag får min efterlängtade derbi på fredag, wihooooo!

Av ellen wiklund - 24 juli 2012 22:10

Klarat av ännu en springrunda på 4 km och lite extra träning hemma, så som situps, armhävningar, och ja, ni vet.. Har tagit en dusch och fräschat till mig, hunnit tvätta kläder och bestämt med pappa att han ska hämta min moppe på fredag. Fyfan så glad jag är! :D Dock är jag inte hemma då eftersom att jag åker med mamma och Mias familj rill Ringsö på torsdag och stannar där tills på söndag. Ska bli hur mysigt som helst!

Av ellen wiklund - 24 juli 2012 17:31

Hej!

Idag väckte pappa mig och berättare att han hade bokat ett rum på hotellet vi ska bo på när vi åker till göteborg om exakt en vecka. Kommer bli hur najs som helst!
När jag fått reda på det somnade jag om tills klockan visade halv 12 då jag gick upp, åt frukost och duschade innan vi åkte in till stan för att kolla på ett objektiv till min kamera. Men väntar med att köpa det tror jag.. Sen åkte vi till kiladalens gk och slog på ranchen. Gick riktigt bra faktiskt!
Nu har jag kommit hem och ska äntligen få käka min kycklingsallad!

Ovido - Quiz & Flashcards