ellenwiklund

Alla inlägg under april 2013

Av ellen wiklund - 7 april 2013 22:31

      

     

Det här var lite grejer jag fick med mig hem från IKEA i torsdags. En klädhängare, blockljus, nya örngott och ett jättefint påslakanset med rosor på. Är så himla nöjd. Hittade dessutom fatet ljusen står på hemma hos mamma, ett gammalt kakfat vi inte använder oss av längre som låg lite halvt undangömt, som blev perfekt för stenarna och ljusen att stå på.


När jag och Robin fixat med rummet, käkade vi och sen drog vi ut och tog en sväng med moppen i ca någon timme. När vi kom in med blåsfrusna händer och rosiga kinder tog vi ett bad med skum och tända ljus och hade det mysigt. Nu har vi precis fått i oss oboy och mackor, och ska hoppa i sängen. Imorgon är det ju skola igen, tyvärr. Hade definitivt inte klagat på att få några dagars expanderat lov, hehe. Men det är bara att bita ihop och köra gärnet. 68 dagar kvar till skolavslutningen, wiho!

Av ellen wiklund - 7 april 2013 16:17

Hej!


Vaknade runt 11 imorse, och somnade om en stund innan vi gick upp vid halv 12. Vi käkade frukost och när Robin gick ner till garaget duschade jag, sminkade mig och städade hans rum (världens bästa flickvän, som jag är!) innan dom kom tillbaka och vi käkade lunch. När dom åkte ner igen gick jag ut och gick en runda i det fina vädret och kom hem för ett tag sen, väntar nu bara på att dom andra ska komma tillbaka. Vilket dom gjorde nu hörde jag, haha.

Senare ska vi förhoppningsvis hem till papsen, om han bara kan ta och svara i telefonen när man ringer till honom, blir tokig på sånt! 


Har också skaffat mig ett konto på ask.fm där ni kan kika in och ställa några frågor om ni vill. Då går ni bara in här och frågar något ni vill veta, kram.



Av ellen wiklund - 6 april 2013 16:30

Nyss hemkommen från rosvalla och innebandycupen. BK Bottennapp åkte ut på straffar mot AVIS, så nu är vi äntligen hemma och ska lägga oss framför tvn med varsin b&j i handen. Ha en riktigt bra dag, kära vänner!


 

bild i repris.

Av ellen wiklund - 6 april 2013 16:06

Idag för exakt två år sen hände det som jag aldrig trodde skulle hända, det som inte fick hända. Världens underbaraste djur försvann, ur mitt liv och bort från allting. Hon dog. Hon var inte bara min hund, utan också min bästa vän. Hon fanns alltid där, oavsett vad som hände. Hon fick mig att må bra även när jag mådde som sämst, genom att bara lägga sig i mitt knä, eller attackera mig med pussar. Hon förstod mig, kändes det som. Jag kunde sitta och prata med henne, och känna att hon verkligen lyssnade på det jag sa. När hon försvann, försvann också en del av mig, som följde med henne. Jag känner mig fortfarande inte hel utan min hund, och varenda dag tänker jag på henne som om det var igår allting hände. Dom här två åren har gått så fort, men ändå så långsamt och jag saknar henne fortfarande lika mycket som då. Jag älskar dig, Tierra's Unchain My Heart, eller Zoe som vi kallade dig ♥


     

Av ellen wiklund - 5 april 2013 18:46

Har precis käkat god mat och ska nu alldeles strax gå med Elin och Lasse till sporthallen för att titta på när Robins lag spelar match. Efter sporthallen kilar vi iväg till multihallen, där kvällens andra match ska hålla rum. Hoppas ni får en bra kväll, kram!

Av ellen wiklund - 5 april 2013 13:08

Igår åt jag min vanliga frukost och efter det tog jag en snabbdusch och gjorde mig i ordning innan Mia hämtade upp oss och vi åkte till IKEA. Jag hade 500 kr att handla för där, vilket jag fick i födelsedagspresent, och när vi åkte därifrån hade jag handlat upp allt. Ni ska få bilder så småning om på grejerna jag införskaffat till rummet.


Idag kommer pappa och hämtar upp oss här och skjutsar sen hem oss till Robin eftersom att han har innebandycup i helgen, och på söndag åker vi förmodligen till Ålberga och sover där. För en stund sen tog vi lite kort på valparna, nu när dom är exakt 1 vecka gamla, så sjuukt söta!

Av ellen wiklund - 3 april 2013 21:48

Började dagen med att ligga och pussas med min man tills vi gick en sväng med hundarna. Vi har lagat mat och gosat i soffan, (hundarna skulle självklart vara med!) och även gjort i ordning chokladpudding att smaska på ikväll. Min kära mor som har varit borta hela dagen kommer snart hem och vi ska nu bege oss mot vardagsrummet för att kika om det finns något roligt att titta på. Har ni haft en bra dag? Min har varit toppen, full av kvalitetstid med min älskade.


 

Av ellen wiklund - 3 april 2013 12:45

Godmorgon!


Alarmet ringde halv 9 imorse, och jag gick upp för att fixa det sista innan jag åkte till busshållplatsen och mötte upp Robin. Vi gick hem på 30 minuter och fick därför också en morgonpromenad i det fina vädret. När vi kom hem gjorde jag i ordning min vanliga frukost, bestående av ägg, macka, yoghurt och ett glas juice. Nu ska jag ta igen förlorad tid med min andrahalva, vi hörs senare!


 

Ovido - Quiz & Flashcards