ellenwiklund

Alla inlägg under april 2013

Av ellen wiklund - 24 april 2013 10:29

Har haft en del av två nationella prov nu, och en halvtimmes rast. Hunnit fått i mig en macka och en activia. Nu ska jag göra den andra delen, och sen har vi lunch. Efter lunchen har vi so och engelska sen slutar vi 14.10, då jag och Robin drar till farmor för att hälsa på, kram.

Av ellen wiklund - 23 april 2013 21:27

Hade nästan glömt det, men två av mina bästa grabs fyller ju år idag! Putte och Gustav, definitivt två av dom mest störtsköna människorna jag känner. Så ett megastort grattis till dom ♥

 

Förövrigt har jag fått en 20 minuters lång massage av Catrin, poppat popcorn, och ska nu gosa ner mig i sängen bredvid min andra halva. Godnatt!

Av ellen wiklund - 23 april 2013 16:18



Igår när jag var på stan med Lina fick jag med mig lite grejer hem, så som 3 par trosor (som jag redan har i säkert tio olika färger redan, men dom är ju så himla sköna! Definitivt mina favoriter!) , 2 bh:ar och 2 tröjor. Fick dessutom med mig en kjol och ett par strumpbyxor, hihi.

Av ellen wiklund - 22 april 2013 22:35

Hej! Åkte hem till Lina, käkade svamprisotto, cyklade till coop och köpte lite gott, sen cyklade vi hem och gjorde i ordning chokladmousse, fixade med ansiktsmask osv. Myspys. Nu ska vi sova, så vi orkar upp tidigt imorgon, kram.

Av ellen wiklund - 22 april 2013 17:37

Förlåt för urdålig uppdatering, men jag har inte mått någe vidare. Och idag när jag kom hem hade mitt hjärta köpt rosor och choklad, så himla fin han är! Det fick definitivt min dag att bli mycket bättre. Så nu ska jag pussa honom hejdå och åka till Lina för att ha en tjejkväll. Talk to you later. 



Det finns inga ord i hela världen som beskriver hur otroligt mycket jag älskar min man. Han är det bästa jag vet och han kommer för alltid vara det. Jag älskar dig, Robin Norling.

Av ellen wiklund - 20 april 2013 08:50

Godmorgon!
Gick upp halv 6 imorse, gjorde mig i ordning och käkade en macka innan vi hämtade bussen och kärran och fortsatte mot finspång. Sov en stund på vägen hit, vi gick nämligen inte och la oss särskilt tidigt igår kväll.. Nu är vi framme, och solen skiner, det är dessutom några plusgrader ute, sjukt mysigt! Käkar min riktigt frukost bestående av yoghurt och macka nu, sen ska jag bara njuta av dagen och hoppas på att det går bra för mitt hjärta.

 


Av ellen wiklund - 19 april 2013 17:44

Godmorgon. Pappa kom in och väckte mig och Robin 20 över 7 imorse, alltså 2 minuter efter att bussen hade gått. Robin fick skjuts in medan jag var tvungen att duscha och göra mig i ordning innan jag kunde åka in. Så jag sminkade mig och klädde på mig innan jag tog bussen in till stan. Under bussresan kände jag hur illamåendet blev större och att magen gjorde ondare, så jag hörde av mig till skolan innan jag åkte till farmor. Nu har jag precis vilat och känner att jag mår hyfsat mycket bättre, så strax ska jag åka till Robin. Hoppas ni har haft en riktigt bra dag.
Såhär såg dagens frukost ut: en hallon och bananshake toppad med hallon och krossad mörk choklad, till det åt jag två ägg.

Av ellen wiklund - 18 april 2013 22:21

Skolan idag var rätt lugn, och halv 2 var alla 9:orna på skolan tillsammans med ett antal gymnasieelever samlade i Gripens aula för att lyssna på en överlevande från Auschwitz. Det är en otrolig upplevelse att med egna öron få höra den här sjuka historien om vad som egentligen hände dessa oskyldiga människor under förintelsen, som dessutom berättas av någon som var där och som upplevde det själv. Fick lyssna på en annan överlevande i 6:an på Ålberga, och som jag förstått det är det inte många av de överlevande som vill berätta dessa hemska minnen, just för att det är så jobbigt. De är ca fem stycken som åker runt och pratar på olika skolor, och nu har jag fått möjligheten att lyssna på två stycken. Man blir så extremt berörd, men på sätt och vis kan det vara bra, tycker jag, så vi verkligen förstår att allt det här faktiskt har hänt, och att flera miljoner oskyldiga människors liv avslutades pga att de gjort fel genom att bara födas. Det är så sjukt hemskt. 


Efter skolan åkte jag hem till min älskling och pratade en stund innan vi käkade. Åkte sen till dansen och hade en jätterolig timme! Vi repeterade och gjorde klart den sista dansen inför de två uppvisningarna som vi ska ha de två följande helgerna. Kom gärna och titta! När vi kom hem gjorde vi i ordning varsin hallonsmoothie, och nu ska vi gå och lägga oss. godnatt. 





  


Ovido - Quiz & Flashcards