ellenwiklund

Alla inlägg under augusti 2012

Av ellen wiklund - 7 augusti 2012 02:06

Idag åkte jag, Emma & pappa till Söderköping och käkade glass, blev äckligt mätt av den sjukt stora glassen som jag tvingade i mig tills det tog stopp. Sen åkte vi tilll Norrköping och handlade lite snabbt innan vi åkte till Emma för att hon skulle hämta kläder, då hon skulle sova hos mig en natt till. 
Vi åkte hemåt, käkade, satt vid datan, käkade årets första kräftor och nu sitter vi i sängen och lyssnar på musik. 
Snart dags att sova kanske? aja, godnatt!


 

Av ellen wiklund - 5 augusti 2012 23:47

Hej!


Igår tog jag bussen vid 17.13 och mötte upp Michelle på bt, sen gick vi vidare och mötte upp Emma vid h&m. 

Efter det gick vi upp mot karusellerna och stog och snackade en stund, sen träffade jag på Pontus och stog och snackade med honom en stund. Han var där med Sam, Adam, Lina, Johan, Pontus och Samuel. 
Och under hela kvällen gick jag och pratade med killarna lite, som jag hade så jävla kul med i fredags. Störtskönt gäng verkligen! Synd att man inte kunde gå med dom på lördagen bara :/

Träffade på Juteryd en snabbis, snodde en kram och snackade lite innan han drog vidare. Samma med fyllorobin och Hasselnöt. Sen hängde jag och Emma med hennes halvbrorsa Viktor och Jesper Hulterström, som fick låna 100 spänn av mig för att köpa goodis, men istället köpte han käk för alla pengarna haha. Snääälllt. 
Vi träffade på några fulla brudar också, efter att jag hade sagt hejdå till Sam & Pontus, som vi sen åkte karuseller med. 
Jag och Emma skulle börja dra oss hemåt runt 2, men då fastnade vi på Pizza Kosmos och köpte varsin pizza, sen mötte vi på Jesper och Viktor igen, och nån halvtimme senare var vi påväg mot Bryngelstorp, där vi skulle sova hos Emmas mamma. En halvmil senare var vi hemma hos Emma, drack och gick senare neråt och la oss och sov. Jag fick sova på en madrass som täckte hennes dörr, som tur var, för när Tompa och Trasse kom hem skulle dom öppna och väcka oss, vilket dom inte lyckades med, istället tröck dom in trosor under dörren o höll på och snacka som fan utanför. Tillslut somnade vi och vaknade sen runt 2 av att killarna dunkade musik på högsta volym typ. Så vi käkade frukost, åkte till Emmas pappa, och blev hämtade av min pappa runt halv 4. 
Nu sitter vi här och gör typ ingenting, lyssnar musik och smsar med folket. Vi ska väl sätta på nån bra film sen som vi kan somna till. 
Godnatt!


 

Av ellen wiklund - 4 augusti 2012 16:59

 

nu kilar jag ner mot bussen i mina vita converse, svarta stuprör, ramonestischan och min älsklingsjacka. 
puss!

Av ellen wiklund - 4 augusti 2012 13:17

Hej!


Vilken galen kväll det var igår!
Vid halv 2 tog vi bussen in till stan, åt, fixade oss, inhandlade lite grejer och taggade inför kvällen.
Vi stack sen hem till Adam, där Pontus, Samuel & Johan var och vi väntade in Sam innan vi gick förbi Willys en snabbis och sen vidare mot några kolonistugor i närheten av Bergshammar. Där började allt med en liten förfest och nån timme senare gick vi tillbaka mot stan. Det tog en evighet då Sam skulle ut på åkrarna och springa och Johan som la sig på marken stup i kvarten. Efter många skratt och flummigheter var vi framme vid donken där Adam beställde 8 cheese och delade ut. Sen fortsatte vi mot stan, och på vägen dit blev det lite knas så Lina stack hem. 
Vi var framme vid stan runt halv 1, och då gick jag lite fram och tillbaka innan Adam mötte mig och vi gick mot karnevalen och dom andra. Vi hade så jävla kul, tills Sam kom springandes efter mig med en "spindel" i handen. Jag skrek som en galning och sprang runt, tills Pontus började skratta och jag förstog att dom inte hade nån. Vilket jag blev lite smått sur över, för höll på att få en hjärtattack typ :o 
Vi alla (förutom Johan, som gick hem till sin bror) gick hem till Adams pappa som bor i närheten av påljungshage, vilket tog jättelång tid, och ont i både fötter och ben hade man när man kom hem till honom och fick lägga sig och sova runt halv 5. 

Vid 7 vaknade jag och kunde knappt somna om, slumrade till lite då och då, men fick ingen mer riktig sömn än de 2,5 timmarna jag sov ordentligt. När klockan var 10 kom Pontus in och typ la sig mellan mig och Samuel och tyckte det var jättekul när jag fick världens ryck och tänkte: vadfan gör du här? hahaha. När alla var vakna gick vi in till stan och killarna käkade medans jag drack vatten som en galning. Efter det gick vi till bt och nån halvtimme senare kom pappa och hämtade mig. 

Nu är jag hemma och har duschat, ska snart sova en stund också så jag orkar att göra mig i ordning och dra in till stan ikväll igen, den här gången med Emma :)


 

Av ellen wiklund - 2 augusti 2012 20:45

Hej!

Nu sitter vi i bilen och är påväg hem efter tre riktigt bra dagar i storstaden, Göteborg. Har verkligen haft det topp
en

Igår gick jag och Lina till liseberg runt 12, och redan då var det smockfullt.
Vi hann åka två karuseller, köpa varsin rem och slösa 20 kr på ett kexchokladhjul innan vi bestämde oss för att gå därifrån. Det var fullt med folk överallt och köerna var hur långa som helst. Och eftersom att vi hade gått på Liseberg kvällen innan kände vi att vi lika gärna kunde dra.
Så vi försökte hitta mot centrum själva och hamnade tillslut på en pizzeria där man betalade mycket för ingenting i princip. När pappa kom och hämtade upp oss en halvtimme senare skjutsade han in oss till stan och vi knatade runt i affärer som Zara, Topshop, NK och dom gamla vanliga som finns där vi bor. Fick med mig hem en top från Bik Bok och en huvudbonad/öronvärmare från rut.m.fl

Runt 6 åkte vi tillbaka till hotellet, piffade upp oss och tog hissen upp till 23:e våningen för att äta på en finresturang där vi hade bokat bord.
Jag åt en "King Size Deluxe" (en jättestor räkmacka med massor färska räkor på) och till efterrätt åt jag en "Chokladterrin, Hallon & Lakrits" (en chokladkaka med hallonsobet, chokladmousse, chokladkrisp och massa smått och gott). Allt vi åt gick på 1700 ungefär.. När vi ätit klart ringde jag Michelle och vi pratade om allt och inget innan mitt batteri tog slut och mobilen dog. Då gick jag och Lina till rummet och somnade efter att vi kollat på Bilar 2.

Imorse käkade vi frukost och jag duschade innan vi gjorde oss i ordning och checkade ut vid 11. Då skjutsade pappa in oss till stan igen och vi gick i 6 timmar runt i affärer i båda Nordstan och massa smågallerior. Fick med mig hem en kamoflaugejacka från Zara och sen gick vi till Panduro och där köpte jag nitar som jag ska sätta fast på den. Ni får bilder när jag har tid.
Hoppas ni har haft det lika bra som jag, kram!

Ovido - Quiz & Flashcards