ellenwiklund

Alla inlägg under augusti 2012

Av ellen wiklund - 17 augusti 2012 22:02

Hej kära vänner! Allt bra med er? 


Gick och la mig 5 imorse, och vaknade 4 timmar senare pigg?! Kunde iallafall inte somna om, så jag käkade frulle, kollade några avsnitt av "friendzone" och sen gick jag ut och klippte gräset. När jag var klar tog jag en dusch och packade ihop mina grejer, sen åkte jag och mami in till stan för att handla och käka innan hon släppte av mig vid bt.
Där satt jag och väntade på min kära padre som skulle hämta upp mig. När jag satt på en bänk med musik i hörlurarna såg jag någon som såg väldigt bekant ut, och det visade vara Nadja, så jag sprang fram till henne, gav henne en bamsekram och babblade på lite om allt och inget innan hon blev hämtad av sin mamma. Saknat henne sååååå!

Pappa kom 5 minuter senare, och då handlade vi mat, igen, haha, och sen rullade vi hemåt. 

Nu kollar jag film, smsar med Rikard och försöker fixa bilderna påå dagens outfit som ni får snart! 
Haft en helt okej dag, speciellt när jag fick träffa min kära fru igen. Hur har eran dag varit? 


 

Skulle defintivt behöva ett par nya converse.. :o   

Av ellen wiklund - 17 augusti 2012 02:52

Snackar i telefon med Philip, kollar runt på datorn och noterade nyss att min favoritserie, som jag längtar efter såhääääääääääääär mycket, Awkward börjar igen med en ny säsong den andra september. IIIIIIIIIIIIIIIIH! Asglad, och längtar som fan! Bästa serien nånsin, seriöst. 


AWKWARD IN MY HEART, FOREVER. TRUESHIT. ♥♥

 

Av ellen wiklund - 16 augusti 2012 23:50

 


Sitter och kollar runt på tatueringar, och jag vill sååå gärna ha flera stycken! En på revbenen, en i nacken, en på handleden och ja, gud vet vad! Ska dessutom ha en till minne av Zoe
Är helt kär i bla dom här ovanför! Och man får ju göra det under 18 år om man har målsmans tillstånd, så jag ska kolla med min madre och padre, sen jävlar! MIHIHIHIHI!



Av ellen wiklund - 16 augusti 2012 20:15

 


Hej! 


Fick en fråga förutom om den hårfärgen jag har är min naturliga. 
Och svaret är nej. Som yngre hade jag blondt hår, och när det började bli mörkare blekte jag det för att det skulle hålla sig lika ljust som det hade gjort tidigare. Så i några år gick jag runt i nästan vitt hår, haha.. Men julen 2009 ville jag ha en förändring, så min mammas kompis färgade håret på mig, och typ ingen kände igen mig när jag kom tillbaka till skolan efter jullovet. Men sen dess har jag fortsatt med brunt hår i alla möjliga nyanser, ljusbrunt, mellanbrunt, mörkbrunt, näst intill svart och rödbrunt. 



 

Det här är glada jag 2008, ett år innan jag färgade brunt, haha.. 

Av ellen wiklund - 16 augusti 2012 18:23

Här får ni se en outfit som jag tycker passar super till hösten. Svarta jeans, en vit skjorta och en vinröd stickad tröja över det. Hade hellre matchat det till ett parf Dr Martens, men eftersom att jag inte har några än så fick det bli några gamla stövlar jag hittade.

 

 

/Jeans från Crocker /Skjorta från H&M /Stickad tröja också från H&M /Stövlar från mammas garderob /Nån gammal klocka /Ringar från Glitter /



Av ellen wiklund - 16 augusti 2012 01:44

Inte alls på humör just nu.. Sitter med Howie Day på högsta volym i hörlurarna och tänker så huvudet knappt orkar med. Jag skriver när jag känner att jag har fått tillbaka lusten. Det blir antagligen imorgon eller senare idag, apropå hur jag mår. Ha det jättebra!



Av ellen wiklund - 15 augusti 2012 17:50

Glömde totalt bort att jag skulle svara på era frågor den 13:e, men nu när jag har tid över så ska jag göra det!


Q/A


Q: Ääälskar du mig? ♥♥

- Emmapemma!


A: Haha, självklart gör jag det. Du är en av mina närmsta vänner och du kan alltid få mitt humör på topp. Jag skrattar vid bara tanken på hur knäpp du kan vara ibland. Som sist vi träffades och jag skrattade tills magen gjorde ont och jag knappt kunde andas längre. Men även fast du kan vara så oseriös som det går, är du också en jättebra lyssnare. Och du hjälper alltid till med mina problem. Tack för att du finns ♥

Q: Ääälskar du mig? ♥♥
- Juteryd

A: Egentligen känner jag knappt dig, då vi träffats en gång, förutom när vi gick i samma skola i ett år. Dock kände jag dig inte då, vilket är lite synd faktiskt. Kommer inte riktigt ihåg hur vi började skriva, men nu skriver vi i princip varje dag, vilket känns bra, för du är alltid villig att hjälpa till eller få mig på bra humör när det behövs. Är väldigt tacksam för att du är så himla snäll mot mig. Känns som jag känt dig i en evighet, när jag inte ens visste att du fanns för två år sen. Hoppas våran vänskap håller i sig, och att vi fortsätter prata. Är jätteglad att jag har dig

Q: hola! jag har 2 frågor i en! vem var det du skrev om i ditt inlägg från den 10 augusti?
( jag hatar henne, jag hatar dig, jag hatar er båda) så tror jag du skrev.

Och så undrar jag om dina rubriker också handlar om någon speciell, eller om det bara är något som du skriver? och "om" det handlar om någon speciell, vemdå?

hälsningar från en unik läsare som bara älskar din blogg och tycker att den är väääldigt intressant, och du är så himla fin vill se och vara som dig, jag är verkligen ett stort fan! puss och kram du vet vem:)
- Din bästa vän!!

A: Hej! Jag hänger helst inte ut nån här på bloggen, men allt jag kan säga är att det handlar om en av mina bästa vänner, som på senare tid börjat bete sig väldigt annorlunda pga en annan person. Det har varit många missförstånd och vi har inte riktigt kommit överens då han inte förstår varför jag är ledsen. Såg nu att jag skrev att jag hatade honom, vilket jag inte alls gör. Han är trots allt en väldigt viktig person i mitt liv, och just därför har jag mått så dåligt när han blivit annorlunda..  Mer kan jag tyvärr inte säga, men läser den här killen min blogg förstår han vem han är.
Sen var det det här med mina rubriker. Jag kan alltid relatera till mina rubriker. Antingen är det hur jag mår, eller hur jag känner för en person, och det kan vara olika från dag till dag. Alla handlar nämligen inte om samma person :)
Blir jätteglad när jag läser att du älskar min blogg och att du tycker som du gör om mig. Det värmer verkligen. Jag gör så gott jag kan med bloggen så att den ska vara rolig och läsa, vilket du tydligen tyckte, tack!
Jag vet dock inte vem du är.. Min bästa vän? Blev så nyfiken när du skrev att jag visste vem du var, så jag frågade dom jag kunde tänka mig som hade skrivit på min blogg, men icke sa nicke. Ingen jag frågade hade skrivit, så vore tacksam om du kunde avslöja dig själv, haha ;)


Q: Hej, jag har lite frågor till dig.

1. Vad är din favoritmat? 2. Favokläder? 3. Gillar du att gå på fester? 4. Hur många år är du? 5. Vilken månad är du född?

A: Hej! 1. Jag har ofta fått den frågan men kan aldrig ge ett riktigt svar. För ärligt talat finns det inget speciellt som jag kommer på att "åh, det där är min favoritmat!". Jag älskar mat och äter det mesta. Men något jag aldrig tröttnar på är sallader. pastasallad och kycklingsallad är något jag är svag för. Man blir inte för mätt, det är inte speciellt onyttigt och bäst av allt, så är det ju gott!
2. Favoritkläderna varierar. Ena dagen går jag runt i slappa kläder, och nästa kanske jag väljer att piffa upp mig lite extra. Nej, men du förstår vad jag menar. Men några måsten i garderoben är ett par mjukisbyxor och en tjockiströja som du kan gå runt i hemma när det är regnigt ute och man känner sig extra seg. Ett par svarta och ljusa stuprörsjeans som man kan matcha till allt. Stickade tröjor och enkla basics. En skjorta är alltid bra att ha och ett par shorts. Jag själv, skulle aldrig klara mig på det här, för jag älskar kläder & mode.
Men som sagt har inga speciella favoritkläder,  men mjukisarna ligger högt upp på listan!

3. Ja jag gillar att gå på fester, oftast. Jag tycker att det är folket på festen som gör den rolig. Dock finns det mycket dumheter man kan göra om man dricker för mycket, och det är lätt att man är omedveten om vad man gör.
Men ja, det är jättekul om det blir lyckat!
4 & 5. Jag fyller 16 i Mars nästa år. Alltså är jag ca 15 år och 5 månader just nu.
Hoppas du blev nöjd med dina svar! :)

 

Bild i repris.


Av ellen wiklund - 14 augusti 2012 23:30

Gått med Lina på stan, sett en sjuk grej i omklädningsrummen på h&m, snackat med Pontus på bussen till Studsvik, blivit hämtad av mamma och inatt sover vi hos Mia.
Hör av mig när jag kan, ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards