ellenwiklund

Alla inlägg under juli 2012

Av ellen wiklund - 8 juli 2012 23:39

Hejhejhej!


Sitter här hemma hos Emma och ska sova här inatt för att vi äntligen ska på moppekurs imorgon! Tagga teori i 4 timmar! När pappa skjutsat hit mig åkte vi direkt till Björshult så Emma kunde träna och gasa runt lite. 
När vi kom hem igen åt vi varsin kantarellmacka, och gick sedan upp på rummet och flumma massvis. Vi har våra små skrattattacker då och då, haha. Sen satte jag mig mitt på Emmas golv med tompas katt och plockade fästingar, tills jag var helt täckt av katthår. Vi har även snackat skype med trevligt fölk, och jag rotade igenom Emmas garderob och hittade finfina kläder jag ville prova. 

         

Av ellen wiklund - 7 juli 2012 18:33

Sitter ensam hemma, då pappa är med Karin i Oxelösund, och Anna hade ändrade planer, så hon kommer inte ikväll. Varför är jag inte förvånad? 


Iallafall så köpte jag en så kallad "iphonedocka", en högtalare man kopplar till iphone, i norrköping igår. 
Den är vit och ca 110 cm hög. Tar knappt nån plats och har både basen och ljudet. Ett riktigt bra köp enligt mig! 


Nu ska jag ställa mig och göra min favorit, kasslersallad, och sedan lägga mig i sängen och kolla en bra film. 


Av ellen wiklund - 7 juli 2012 17:42

Har fått många frågor om vad jag gör med mitt hår för att få det glansigt.


Men ärligt talat gör jag inget speciellt än vad de flesta tonårstjejer gör, tvättar det med shampoo och balsam, har även hårinpackning i håret nån gång i veckan. Svårare än så är det inte. 
Min pappa vann även en tävling, där priset var just det, hårprodukter. Vilket han inte hade användning för, alltså fick det. Så jag fick ett kit värt ca 2000 kr från märket Brazilian Blowout med följande i:
Anti-Frizz Shampoo - Ett shampoo som stärker håret från rot till topp.

Anti-Frizz Balsam - Ett balsam som reparerar och gör håret glansigt.

Deep Conditioning Masque - En hårinpackning som man använder 2 dagar i veckan för starkare & friskare hår. 

Instant Volume Thermal Root Lift - En spray man använder i handdukstorkat hår, innan man fönar det för mer volym.

Daily Smoothing Serum - En stylingprodukt som ger volym, men som även skyddar håret mot värme och skador. 

Restorative Sculpt and Define Polish - Används för att separera tovigt & slitet hår.


 

Rekommenderar det starkt till alla mina kära läsare.

Av ellen wiklund - 6 juli 2012 21:57

Ändrade planer. Istället för att åka in till stan och träffa Dennis & Jonas som planerat blev det istället så att Lina stannar en natt till. Så nu ska vi tjocka oss med film & massa mys. 


   

Av ellen wiklund - 5 juli 2012 22:44

 


ja, juste, imorgon efter jobbet åker jag hem, fräschar upp mig och åker förhoppningsvis in till stan för att tillbringa kvällen/natten med Anna, Jonas & Dennis. Ska bli mysigt att träffa killarna igen! 

Av ellen wiklund - 5 juli 2012 22:24

Hej!


Haft en bra dag? Det har jag & Lina iallafall haft!

Har knappt nån ork att blogga nu när jag jobbar från 9-15, cyklar hem på 20 minuter i princip bara uppförsbacke, äter, duschar och somnar direkt. Så är ledsen för kass uppdatering! 
Lina kom hit igen igår kväll och sov här, så när jag kom hem från jobbet åkte vi till jönåker, käkade pizza och handlade mys till kvällen. När vi kom hem tände vi på grillen, gjorde i ordning melon och marshmallows med smält choklad och även banan med choklad i som vi la i folie och grillade. Allt var så jävla gott, men man blev ju verkligen jättemätt, haha! Nu sitter vi och kollar Bad Boys II som slutar vid 12 och då ska vi bädda ner oss i sängen och sova. 

         

Av ellen wiklund - 3 juli 2012 16:18

Igår när jag kom hem från jobbet satte jag och Lina oss i sängen för att spela sims, ta en tupplur, käka och sen spela sims igen. Vi gick och la oss när klockan visade ca halv 2. Gick upp 8, tog en dusch, cyklade till jobbet och målade för fullt hela dagen. Det gick långsamt och kändes som om vi jobbat i en evighet när klockan var 3 och jag cyklade hemåt. 

Nu har Lina precis åkt hemåt, jag har slängt ihop nån pasta med kassler som jag ska äta medans jag spelar sims.


   

Ovido - Quiz & Flashcards