ellenwiklund

Alla inlägg under juli 2012

Av ellen wiklund - 17 juli 2012 00:19

Träffade Jonas, Dennis & Jimmy förut, vilket slutade med att jag och Lina drog hem, båda jättesega och jag på dåligt humör. Så vi bestämde att vi ska kolla på en riktig tjejfilm, och med det menar jag "Mean Girls". Självklart har vi ben&jerrys till! 

Godnatt!


 

Av ellen wiklund - 16 juli 2012 20:55

         

Såhär har mina senaste dagar sett ut. 
Allt från massa skräpmat till fotboll med fina vänner, sett miljarder med igelkottar, umgåtts med skönt folk och bara njutit av det fina vädret.

Nu ska jag och Lina gå ut och möta Dennis och Jonas, trots att humöret inte är på topp och orken inte finns där. 
Men vad gör man inte för att få träffa grabsen.



Av ellen wiklund - 16 juli 2012 13:01

Hej!


Förlåt för kass uppdatering. 
Är hemma hos Lina och vi ska snart rusa ner till stan för att fixa lite grejer. 
Vi drog på fest med Dennis hos Svenne i stigtomta, och idag är jag helt jävla död. 
Ont överallt och allmänt seg. Fick låna Dennis tröja, så den går jag runt i idag.

Uppdaterar bättre när jag kommer hem, vilket är på onsdag för jag stannar här i några dagar hos min fina.

     

Av ellen wiklund - 14 juli 2012 12:42

Hej!


Jag och Lina åkte till min pappa och sov här istället. 
Igår morse tog vi bussen in till stan vid 9, och gick runt i affärerna tills klockan var 20 över 12 och jag skulle ta bussen hem till Västerljung. Mamma hämtade mig och vi åkte och handlade innan vi drog hem och gjorde i ordning oss för att åka till Mia. Det var jättetrevligt och jag sov i Arvids rum med Hanni, då vi skulle stanna kvar över natten.
Mamma väckte mig runt halv 9 imorse, och jag gick upp och klädde på mig, sen dunsade jag ner i soffan och kollade Sherlock Holmes tills vi skulle åka. Mamma & Mia ska till Göteborg idag, så dom lämnade mig i Ålberga, innan dom åkte vidare. 

Jag kom hem och bytte om till träningskläder, drog ut och sprang i en halvtimme, tills det började regna ordentligt och jag började runda av. Gjorde situps, armhävningar och plankan inklusive stretching innan jag gick in och tog en dusch. Ringde mamma en snabbis, och sen åt jag frukost. Nu sitter jag och är helt slut och kollar på svampbob, haha. 
Väntar också på svar från Dennis, som ska tala om för mig om det blir nåt ikväll, och om jag ska träffa mina killar som jag saknar. 

      

Av ellen wiklund - 12 juli 2012 12:59

Halloj!


Har inte tid att skriva världens längsta inlägg då jag alldeles strax ska ta bussen till stan för att spendera dagen/natten med min fina Lina. Imorse när jag vaknade gick jag ut och sprang några kilometer, hade dock jätteont i magen, så det blev bara värre vilket jag ångrar nu.. Tog sen en dusch och åt min frukost, gjorde i ordning mig och nu helt plötsligt har tiden bara runnit iväg..  Såå vi hörs ikväll eller nåt! puss!


 

Och självklart åker moppeböckerna med, haha!

Av ellen wiklund - 11 juli 2012 01:14

Hej!


Var på moppekurs mellan 13.00 - 17.00 idag, och jag och Emma var så himla flumm att även dom andra skrattade åt oss, hahaa. När vi slutat gick vi till stan, träffade Cricke och hans polare en stund innan vi gick in på donken för att käka varsin cheeseburgare. Då kom Dennis och Jesper och höll oss sällskap tills jag skulle hem. Märkte att jag hade väldans bråttom när klockan visade 18.24 och jag fortfarande var på stan, när bussen skulle gå 3 minuter senare. Så Jesper skjutsade ner mig och jag hoppade på bussen och åkte hemåt. Väl hemma käkade jag och sen drog jag ut och åkte moppe en sväng innan jag åkte hem igen för att plugga, vilket mina kompisar tycker jag gör hela tiden, men vafan, man måste ju? 

Nu är jag sjukt trött och ska gå och lägga mig, så jag orkar gå upp hyfsat tidigt imorgon och fixa lite grejer. 

pussgodnatt!


 


Av ellen wiklund - 9 juli 2012 23:05

Hejhejhej!


Mår superduperbra idag, och ska alldeles strax berätta varför :)

Imorse vaknade jag & Emma runt 9, hon ställde sig och lagade frukost medans jag tog en dusch, och sen gjorde vi oss i ordning för att åkt till stan och gå på moppekursen. Vi satt i ett rum och lyssnade på en kille som pratade, lite raster inklämda då och då, och vid halv 4, en och en halv timme tidigare än förväntat, fick vi sluta. 
Jag och Emma gick runt på stan, träffade på Fillä och Michelle på ginatricot, och stog och snackade om allt och inget med dom i kanske en kvart innan vi går ut och jag hör jag nån ropa "Ellen!". Då kommer Dennis, Ludvig & Jesper cyklandes och kramar om mig. Har inte träffat dom på alldeles för länge. När Ludvig hade gett mig en kram sprang han iväg och skrek "Gustav, Ellen är här!", några sekunder senare kommer Gustav i världens fart, springandes i typ 200 km/h och ger mig en jättestor kram. Och shit så glad jag blev, över att få träffa mina favoritkillar som jag saknat så sjukt mycket. 

Åkte hem vid halv 6, blev hämtad av mamma och åkte och handlade. När vi kom hem grillade vi och käkade innan vi gick ut eftersom att jag skulle köra lite moppe, här hemma på grusvägen vilket gick jättebra!


 

bästa känslan som uppstod idag när jag såg Gustav komma springandes 


Av ellen wiklund - 8 juli 2012 23:59

Det här monstret bor utanför min lägenhet, är ca 8 cm lång och har långa äckliga ben. 
Är antagligen en stor husspindel... Men äcklig så inihelvete är den.

 

 

jämför storleken på spindeln med storleken på flugan som ligger där. Och en fluga är ca 1 cm..

Ovido - Quiz & Flashcards