ellenwiklund

Alla inlägg under juni 2012

Av ellen wiklund - 2 juni 2012 16:56

Hej! 


Kom till skolan igår lagom till spanskan, där vi kollade film och var i datasalen, sen var det bild då vi kollade på några småfilmer, målade klart våran "hejarskylt" tills på torsdag, och sen pratade Maria betyg med oss. Jag visste att jag skulle få F och förstog inte varför hon skulle prata med mig, men hon berättade att eftersom att den uppgiften hon fått in låg på B/C kunde hon inte bara ge mig ett F sa hon, så istället hade hon varit snäll och gett mig ett E trots att hon egentligen inte fick det, såå tuusen tack. Efter bilden hade vi ca 2 timmars hål och sen en idrottslektion där vi gjorde HLR, alltså hjärtlungräddning. 


När vi slutade åkte jag hem, åt, fräschade upp mig och tog bussen hem till Dennis där Anna också var. Efter en stund kom Jonas, och senare kom Marcus, strax innan vi drog till gårn. Det var väl som vanligt där.. Ledsna miner osv.. Fast inte för mig dårå, jag & Jonas satt ju och snackade, och det är svårt att vara ledsen när man är med honom, haha! Anna & Dennis löste problem och Emil kunde inte bestämma sig vart han skulle vara så han gick i mellan oss. När klockan blev 12 kom pappa och vi skjutsade Jonas till Harg innan vi åkte hemåt. Hade en jävla huvudvärk och åt lite innan jag somnade framför tvn. 


Idag har jag bara legat i soffan och halvsovit, Annna kanske kommer senare och sover här, meen det är inget bestämt än. 


 

om du bara visste hur jag känner.

Av ellen wiklund - 1 juni 2012 08:36

Godmorgon! 


Och nu tänker ni "'borde inte du vara i skolan"? Svar: jo, men missade bussen då jag hade värsta problemet igår. Halsen gjorde ont och jag mådde inge vidare så kunde inte somna. 


Gårdagen började med samling halv 10 vid culturum, 3 timmars musikal, vilken var helt grym. Dom gjorde den jättebra och det var många med som man kände igen, och självklart var ju William med och spelade fiol :') 
Han var jätteduktig och vi skulle träffat honom en snabbis efter, så vi väntade på honom, dock hade han tagit en annan väg och gått och käkat.. Så vi gjorde samma sak, åt en snabbis på donken, gick till bussen kom till skolan lagom till svenskan. Gjorde so-provet på 10 min, redovisade en powerpoint med Michelle och kom på en bra text vi skulle ha på "hejarskylten" till fotbollsturneringen nästa torsdag. Sen fick jag reda på att min bildlärare, Maria, var tvungen att sätta ett F på mig i bild den här terminen.. Hon skulle ha höjt det egentligen för att jag blivit bättre, men jag hade missat en hel del bildlektioner pga att jag har varit sjuk, så jag har inte hunnit gjort klart den andra uppgiften och då sa hon att hon var tvungen, även fast hon inte ville. 
Uppskattar såklart att hon själv blev lite ledsen över att behöva göra det, men med tanke på att hon hade tänkt höja mitt betyg, bara jag hunnit klart med uppgiften, gör att jag inte är så besviken ändå. 


Ska gå och sminka mig och sen gå till bussen, hörs ikväll, takecare.


    

-vill ha långt hår-


Ovido - Quiz & Flashcards