ellenwiklund

Alla inlägg under juni 2012

Av ellen wiklund - 7 juni 2012 00:08

Hej! 


Jag somnade vid 1 inatt när jag och Anna kollade på The last song och väntade på att Dennis och Marcus skulle komma. Men gjorde dom det? nej. Och enligt Anna hade jag snackat i sömnen när hon skulle stänga av mitt ps3, haha. Vi gick upp vid halv 12, åt frukost och bakade tills idag, när jag och några kompisar ska sälja fika vid ica. 
Sen gick vi ut en sväng och filmade lite videor innan Dennis och Marcus kom. Vi drog upp till skolan och snackade lite. Dom drog hem efter några timmar och jag och Anna fortsatte filma vilket vi gjort fram till klockan var halv 9. Nu har vi klippt ihop allt, lagt till musik och fixat, så laddar upp den på youtube, men det tar typ åratal.. Kommer lägga upp den här när den är uppe, och ni måste bara kolla på den! Hahhahaha, så jävla kul vi hade när vi gjorde den! 


Ska gå och lägga mig alldeles strax så jag orkar gå upp imorgon bitti och hinner med bussen, vilket är väldigt viktigt med tanke på att det är genrep inför skolavslutningen och fotbollsturnering. Tar självklart med mig kameran, så lägger upp bilderna så fort jag kan!


några bilder från dagen.. 


Av ellen wiklund - 5 juni 2012 22:32

Hej!


Haft en ganska bra dag faktiskt som började med 1 timmes städning av skåp, film i klassrummet med chips&godis fram till lunchen som var 1 timme och som spenderades ute i solen med Michelle, Sebbe, Dennis och Emil. 
När klockan blev 12 kollade vi klart på filmen, Sagan om ringen, tills klockan var 20 i 2 då jag, Mathilda & Emma drog till stan. Vi avbokade min tid hos cityfrisörerna, tog ut pengar till Mathilda, köpte hårfärg till mig, köpte avslutningskläder till Emma & sen drog Mathilda till hårakuten, medans jag och Emma mötte upp Anna på donken. Där satt vi och vilade mina axlar som burit runt på en tung väska full med massa skolböcker och annat skit. haha! 

När vi suttit där ett tag gick vi och kollade till Mathilda som klippte & slingade håret, och efter 1 och en halv timmes väntan blev hon klar. Det vart jättefint och hon & Emma åkte hem direkt. Jag och Anna fick vänta i 20 minuter på halv 7bussen. Vi skrattade som fan på bussen när jag fick min hicka som lät ashögt. haha! 
Anna drog hem, och jag likaså. Jag städade tills Anna kom hem till mig och efter det färgade jag håret. Sen provade vi avslutningsklänningar och flummade lite, vilket tydligen tog på krafterna för nu ligger hon och tar en tupplur.. haha. Sen ska vi antagligen träffa Dennis, Marcus & Calle också :)


Imorgon är vi lediga, och det betyder sovmorgon, fyfan så sköönt. Ska bara chilla och kanske hitta på nåt med Anna, kolla en film eller så om vädret strular. På torsdag är det fotbollsturnering då vi ska vinna, både matcherna och hejarklacken med tanke på våran fina "skylt".



-Anna kommer döda mig, men hon var så jävla söt när hon somnade på hårakuten när vi väntade på Matti ♥-

 

Av ellen wiklund - 4 juni 2012 21:39

Inga mer läxor, 4 dagar kvar till skolavslutningen & partaj med vänner, höjt mitt betyg i matten, sommarjobb fixat och klart, ser fram emot en sommar fullproppad med stuffs att göra med mina bästa, kär, förväntansfull, och bara allmänt glad. Livet leker och jag känner att jag bara älskar det. 

Nu ska jag ringa mamma, och sen ska jag somna med ett leende på läpparna.
Godnatt kära vänner, kram!


 



Av ellen wiklund - 4 juni 2012 21:17

Dagen har varit lugn men ändå ganska seg. 
Sov bara 2 timmar inatt/imorse innan jag vaknade av alarmet som ringde 10 minuter innan jag skulle gå till bussen, så jag hoppade upp ur sängen, slängde på mig kläder och sprang ner till bussen.
Skolan började med massa information och prat på läslusten, en svenskalektion där vi "lekte" och lånade hem böcker som vi ska läsa över sommaren, en engelskalektion där vi oxå gjorde en lek/uppgift och min grupp vann och blev därför "smartast i engelskagruppen" över sommarlovet, hihi! Sen hade vi no i datasalen där vi fick surfa fritt, efter det lunch, yatzy och betygsprat på matten och en spanskalektion där vi kollade nåt videoklipp som var så tråkigt att jag somnade. 

När vi slutade åkte jag och Anna in till stan, gick till filmkedjan och solade solarium i 25 min, innan vi gick tillbaka till bussen runt 4 för att åka hem till mig och käka något. Efter att ha ätit makaroner och köttbullar pratade vi lite och lyssnade musik, innan vi bestämde oss för att sätta oss vid datan. 
Karin kom strax efter 9 och hämtade henne, och nu sitter jag här alldeles själv.. Kanske dags att sova snart?

   

-saknardig-

Av ellen wiklund - 4 juni 2012 02:04

Hej!


Klockan är över två och jag är fortfarande vaken.. Vet någon som kommer vara gaaanska trött imorn, haha! 
Men kan bara inte sova, är inte alls trött. Så lyssnar musik, tänker och är lite social med Jonas istället.
Dock ska han snart sova, så då ska jag också ge sängen en chans :p 

Idag är sista riktiga skoldagen eftersom att på tisdag är det städdag, vi är lediga på onsdag, har fotbollsturnering på torsdag och på fredag är det avlsutning. Helt otroligt vad tiden har gått fort! Men lovet kommer bli grymt. 

 

-trueshit-

Av ellen wiklund - 3 juni 2012 21:38

Hej! 


Igår åt vi på thairesturang i Norrköping, tävlade om en moppe, köpte godis, pratade om allt & inget, lyssnade musik och bara hade det allmänt mysigt. Anna somnade vid 2 och jag gick och la mig vid 4, ehehe. 
Vaknade 11 imorse, gjorde oss i ordning, drog till Norrköping idag igen och skulle leta avslutningsskor. Karin och pappa fikade medans jag och Anna sprang runt i affärerna. Tillslut hittade jag ett par beiga & svarta pumps, Anna ville också ha dom svarta, så vi båda kommer ha dom på fredag haha. Dessutom var det "ta tre, betala för två", så det blev billigare :)


Sen åkte vi hem till Anna, åt mat och fikade innan jag och pappa åkte hemåt. 
Nu sitter jag i skype med Anna & Emma, och Dennis & Jonas drog till ica. Dom båda har snaggat sig nu... suck.. Trots att dom lovade att vänta tills efter avslutningen... Men haha, ahja. Vi hörs imorgon!



 


     

Av ellen wiklund - 2 juni 2012 18:56

Hej igen!



Ska om 10 minuter åka och hämta upp Anna & Karin sen åker vi till Norrköping för att gå ut och äta. 
Efter det följer Anna med mig hem och sen sover hon här. En välbehövd tjejkväll ska äntligen bli av.
Vi hörs imorgon om inte senare, ta hand om er!


 

Kvällens outfit: /svarta jeans - crocker/ /tröja, oversize - H&M/

Ovido - Quiz & Flashcards