ellenwiklund

Alla inlägg under juni 2012

Av ellen wiklund - 21 juni 2012 15:38

Hej!


Nu är jag hemma igen efter två jättebra dagar i stan med Lina. 
Igår vaknade vi 12, gjorde oss i ordning, åt frukost och drog ner på stan, så jag kunde köpa min klänning på jc för 399 kr. Sen cyklade vi till coop och köpte godis och sånt innan vi drog hem. När vi varit hemma i nån timme och käkat jordgubbar och nutella cyklade vi till willys för att panta, och sedan vidare till donken för att äta. Efter att vi käkat klart cyklade vi vidare till bt för att träffa Pontus, vilket bara fick mig på sämre humör, så när han åkt tog vi bussen kl tio till arnö, för att träffa Linas kompis, Sebastian och hans polare. Så vi satt typ 8 ute i skogen i ett slags vindskydd tills klockan blev 20 i 1 och jag och Lina mötte upp Lucas som skjutsade oss på moppen till bt. Där hämtade vi cyklarna och sen drog vi alla tre till hamnen och gungade på samma gunga som i förrgår tills vi tröttnade och cyklade runt tills vi hamnade på stan och hämtade ut pengar åt Lina, satt på en bänk och sen runt halv 4 drog vi alla hem. Lucas till sig, och jag och Lina hem till henne. 

Vi bytte om till slapparkläder, gjorde oss i ordning för sängen och somnade till en bra film, när klockan var efter fyra.


Imorse vaknade jag 12.08 och min buss hem skulle gå 12.15 från bt, så jag slängde mig ur sängen, hoppade i kläderna och rusade ner till busshållplatsen, och hann med bussen som tur var. 
När jag kom hem tog jag en dusch, lagade mat och plockade fram kläder som jag ska ha med mig till Gotland. 
Ahjuste! Berättade jag att jag ska till Gotland över helgen? Jag åker ikväll klockan 9 härifrån, med pappa, Anna & hennes mamma. Vi tar nattfärjan och är framme runt 4 imorgon bitti. Vi ska fira midsommar där, och är hemma på söndag igen. Hinner nog slänga iväg ett inlägg innan jag åker ikväll, annars lägger jag in nåt inlägg om jag får tid där borta!


 

Av ellen wiklund - 20 juni 2012 03:02

Hej kära läsare! 
Allt bra? Själv är det toppensnoppen!

Kom till stan 20 över 2, blev intervjuad på stan, drog med Anna och Marcus till num, och sen kom Dennis. 
När klockan var ungefär 4 mötte jag upp Lina och Adam på stan. Adam drog hem, och jag och Lina gjorde makaroner och falukorv, då jag inte ätit nån frukost. När vi ätit bestämde vi oss för att cykla till arnö och bada. Det slutade med att vi tog bussen och bara doppade oss några gånger i vattnet, innan vi gick upp, drack kall latte och begav oss hemåt. Väl hemma insåg vi att vi var hungriga och tog cykeln till coop för att köpa rökt skinka så vi kunde åka hem och göra en jättegod sallad. När vi ätit klart cyklade vi till vallarna, sedan hamnen för att leka i en halvtimme i lekparken på nån slags gungsak. Sen cyklade vi hemåt, och när vi äntligen var hemma runt 12 och vi hade tagit av oss skorna ringer totte och vill att vi kommer ut. Så vi klädde på oss igen och mötte upp Dennis, Anna, Jonas och totte. Killarna drog iväg och skulle göra nåt, så jag, Anna och Lina satte oss på en bänk utanför biostaden och väntade på dom. Då kommer det 2 19-åriga raggare i en grön jaguar som ställer bilen precis framför oss, vevar ner rutan och stänger av bilen. Dom skulle alltså stanna och snacka med oss, vilket dom gjorde i nån timme innan dom drog vidare och jag och Lina gick hem, medans dom andra också gjorde det. När vi var hemma färgade jag håret på Lina, hon toppade mitt, och vi gjorde i ordning en chokladpudding som vi snart ska äta till en bra film, när Lina sköljt ur håret. 

Dagen har varit väldigt lyckad med många skratt, må jag säga. Och senare idag drar vi ner på stan för att hitta en långklänning till mig och köpa en födelsedagspresent till hennes pappa :)

Av ellen wiklund - 18 juni 2012 22:26

Hejsan!

Inatt runt 2 kom Dennis & Marcus på moppen och stannade här tills klockan var halv 5.
Så imorse när jag och Anna skulle tagit 9-bussen låg vi och sov. Vaknade av alarmet kl 11 men var för trött att gå upp, så när klockan var 13.00 ringde alarmet igen, och jag vaknade, väckte Anna och sa att vi hade en halvtimme på oss att göra oss i ordning innan vi skulle ta bussen till stan för att träffa Adam, Johan & Philip. När vi var framme runt kvart i 3, hängde vi med dom tills klockan var halv 5 och jag o Anna åkte och köpte mjukglass innan vi drog till stan för att vänta på halv 7-bussen som vi skulle ta hem. När vi väl var hemma åt vi lite mat och la oss och kollade på "Seven Pounds", världens bästa film som jag alltid gråter lika mycket till. 


Hon åkte hem för en timme sen, och jag ska alldeles snart gå och lägga mig, för imorgon ska jag åka in till stan och spendera dagen/natten med Lina, eftersom att jag ska sova kvar. Vi ska väl hitta på nåt, like the old times. 
Skriver mer imorgon, men nu ska jag fortsätta kolla film och vara social via telefonen, Godnatt!


 

Av ellen wiklund - 17 juni 2012 23:46

Hejhej!


Varit med Anna idag och vi bestämde oss för att ta med kameran ut och fota lite. Vi lekte med effekter och här är resultatet! (:


 
 

Av ellen wiklund - 17 juni 2012 12:22

Godmorgon!


Kom alldeles nyss hem från Marcus, pappa hämtade oss eftersom att det knappt går några bussar hem idag. Och när vi kom hem hoppade Anna direkt in i duschen. Ska duscha snart jag med, för sen drar vi och hämtar Annas mamma innan vi åker till Norrköping för att käka kinabuffé. 

Ha en bra dag!




 TEEHEE  // Anna     

Av ellen wiklund - 17 juni 2012 00:35

hejhopp!


Anna har sovit hos mig sen i fredags och vi har mest pratat om allt och inget, kollat film och myst med tonvis av popcorn.  

Nu sitter jag hemma hos Marcus med Anna & Dennis. Marcus fyller ju år idag sååå ett stort grattis till honom! :)
Vi har inte gjort särskilt mycket men gått fram och tillbaka till donken har vi gjort och sen har vi mest kollat youtubeklipp. 


TEEHEE //Anna









att bli arg gör inte saken bättre. 



Av ellen wiklund - 15 juni 2012 18:16

Hej! 

Vaknade runt 11, tog på mig shorts och bh och gick ut och solade i nån timme innan jag klippte gräset och åt frukost.
Ringde Anna en snabbis och försökte nå pappa, som ska hämta mig idag. 7 timmar senare och han har fortfarande inte svarat. Man blir ju gaaanska orolig.. Aja, har iallafall lyssnat på musik mest hela dagen och tog en dusch förut innan jag följde med mamma till affären. Sitter nu bara och väntar på att pappa ska höra av sig. Men tar antagligen bussen 19.20 härifrån till stan, och sen vidare till Jönåker där Anna och hennes mamma hämtar mig och sen kör hem oss till mig, där Anna ska stanna inatt.


 


Av ellen wiklund - 14 juni 2012 21:49

Ja vad ska man säga.. Idag är en sån dag när man vill krypa ner under täcket och bara stanna där, eller när man sitter med hörlurarna på högsta volym för att man inte orkar bry sig om vad som händer runt om kring. Ja, så känner jag idag. Livet känns meningslöst, jag känner mig oviktig och hatar människor som fortsätter såra. 


     

Ovido - Quiz & Flashcards