ellenwiklund

Alla inlägg under december 2011

Av ellen wiklund - 7 december 2011 19:36

hej!

idag är min turdag! eller inte..
vaknade 05.45 och tänkte snooza en stund, nästa gång jag vaknade var klockan 07.33, såå jag missade ju såklart bussen som gick 07.38 och nästa buss från där jag bor hade gått 10, då hade jag varit framme 11.05 vid bt, fått vänta på bussen, och sen varit framme vid halv 12. och då var det bara en lektion kvar, så kändes onödigt, pretty much.. alltså stannade jag hemma.. eller inte riktigt, följde med till mammas jobb. och har inte haft något att göra, om det inte vore för bästa Filip som har varit social med mig hela dagen :D awzum. 


så jag ska hissa&dissa lite nu.


dagen diss : helt klart trosabussarna! dom går helt fuckat och jag blir less på dom....   

dagen hiss: en fet hiss till Filip! han räddade min dag! massa tack till honom!    


nu ska jag äta lite mat och vid 8 ska jag kolla bonde söker fru med mami.
sååå, see ya!


myströjan på mig, jao!   

Av ellen wiklund - 6 december 2011 20:51

hej!

hur har eran dag varit?
min har varit bra, det var ju friluftsdag! vaknade 8, så hade 2 timmars sovmorgon.
jag, nadja och matti körde bowling på för och eftermiddagen, och jag vann båda gångerna, pro som jag är.
efter bowlingen drog vi till stan och mötte emma, sen käkade vi.
när matti och nadja hade tagit halvfyrabussen hem, flummade jag och emma runt på stan.
det var exakt lika awesome som vanligt. du är bäst, sis! loveya! <3
tog bussen vid halv sju hem och nu pratar jag med emma i telefon. mycket skratt!
och om 10 minuter ska jag kolla house med mami.
så vi hörs!
godnatt!

                   

Av ellen wiklund - 5 december 2011 20:22

tjoooo!

hur är det med er?
allt bra med mig. eller ja nästan.
pontus klagar på min röst, hela tiden.
snackar med honom i telefon asså..

idag i skolan var jag mupp till 1, då var det matte och spanska som gällde.

men jag var med på nolektionen när vi skulle måla våran fina högtalare orange, men det blev färgkrig och det slutade med att jag hade orange färg på skjortan o massa svart färg på armarna :(
sen stan med emma, eller typ.. först gick vi till lbs och väntade på älskling i 50 min eller nåt.
jag hann träffa honom 2 minuter, innan hans föräldrar hämtade honom, sen drog vi mot stan och ja, chillade.
när vi kom ut från h&m frågade jag emma: emmmaa? snöar det?
då svarade hon: det kan ju inte vara regn iallafall.. hmm.. kolla där *pekar på marken*, en liten snöflinga...

och jag skrek: EMMA DET SNÖAR!  SHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT! AWESOMEEEE :D
så blev helt överlycklig!

tog halv 7 bussen hem och bytte till myskläder direkt, gjorde i ornindg en billys o ringde pontus en snabbis.
men han var så dum, så vi la på....

nu ska jag kolla tv, vara social på telefonen och lite sånt.
hejdå! 


   

Av ellen wiklund - 4 december 2011 21:27

hej!

hur har eran dag varit?
min har varit lite upponer.. haft jätteont i magen hela förmiddagen, så mamma och jag åkte in till stan och till apoteket för att köpa lite tabletter och en ny värmekudde till mig. det hela gick på 420 kr! :o
men min mamma är så sjukt snäll, så hon köpte det åt mig! hissar henne lite sådär nu!

och medans vi ändå var i stan gick vi först in på rusta och köpte julklappspapper, julklappsetiketter och julsnören. 
sen gick vi in till citygross och köpte lite nödvändigt.
sen far vi hemåt och jag mådde bättre, så jag tog tag i badrummet och städade det. sen gjorde jag lite i köket, och efter det var det matdags. så vi satt framför tv:n och "svenska hollywoodfruar" medans vi åt köttfärs-och pastagratäng. haha, maria montazami är förjävla skön med sina "tassels"! 
när vi ätit klart åkte mamma iväg och drack kaffe med lars medans jag satt kvar och tog lite ackord på gitarren. och helt plötsligt dök det upp massa text i huvudet, och så mixtrade jag ihop det till en ny låt. den blev bra, tycker jag :)  
snart ska jag och mamma provsmaka cheesecaken som jag gjorde igår!, mums! 
sen blir det chill framför tv:n och tagga inför skolan imorgon!

och ahjuste! berättade ju aldrig igår att pappa ringde igår morse och sa: på lördag ska vi göra nåt roligt!
och jag svarade: jasså? vadå?
då sa han: vi ska dra till globen! jag har beställt biljetter!
och jag ba: uhm? vad ska vi göra där?
han ba: men det är ju idolfinal! :D
och då sa jag: pappa... det är på fredagen....
han ba: nej? det är på lördag! eller ja juste.. men på fredag ska vi till globen! :D
och jag tänkte: suck.... MEN AWESOME :D:D:D:D:D
så då drar jag o papsen till gloooben för att checka in idolfinalen 2011. kommer bli najsbajs!

nu ska jag fortsätta lira lite på gitarren och smsa med älskling :)
kram! 

   

vrid på huvudet! 

Av ellen wiklund - 3 december 2011 20:22


hej! 
nu hade jag tänkt ta mig i kragen och berätta för er vad jag har haft för mig i veckan :)

I måndags var det en helt vanlig skoldag, och hem efter det.

I tisdags åkte jag till stan med vickis, och sen mötte vi louise och anna utanför donken, så det blev lite mat och massa prat mellan oss fyra, som brukade vara så tajta förut. det var mysigt att skratta till alla minnen!
I onsdags efter skolan drog jag, matti och emma till stan och kollade runt. när matti åkt hem flummade jag och emma as usual. det var awzuum. sen tog jag 6bussen till harg, emma likaså, och jag gick mot skolan och mitt uttvecklingssamtal samtidigt som hon gick upp för att vänta in stigtomtabussen. 
utvecklingssamtalet gick bra. mamma och pappa var där, o tuve drog ut på tiden så vi fick sitta där i 70 min...
efter samtalet sa pappa: ska vi hem och installera din nya telefon?
o jag ba: HAR DEN KOMMIT NU?!!?!!?!? :D
hahah! så vi drog hemåt, och beställde en pizza att dela på hemvägen som vi kunde dela på.
när jag kom hem ladda jag hem itunes och sen var det bara att börja installera.
så äär överlyycklig. har ju lixom väntat på den i 11 dar eller vad det var..

I torsdags var skolan seg, men orkade mig igenom den trots allt.efter skolan åkte jag och emma mot stan och mötte älskling, sen tog vi alla tre bussen mot vrena, fast emma skulle ju av vid larslund, men ändå (a)
när jag och älskling kom hem till honom åt vi lite mat, sen åkte vi mot stan med hans mamma, pappa och deras polare. när vi kom fram till bion mötte vi nån mer som också skulle kolla bio med oss. Det var tintin i 3D. haha, den var fan bra! ^^ när vi kom hem igen myste vi och tog igen lite pussar som vi missat.

Igår var jag med emma på stan tills halv 7, då stack jag hem och mamma hämtade mig :)

Idag har jag och mamma varit i stan och kollat skor till henne. tillslut hittade hon ett par som hon blev nöjd med.
sen hadlade vi gott, och sen åt vi lite på max, för ingen av oss orkade laga mat sen ^^
när vi kom hem gjorde jag en cheesecake och nu ska jag chilla framför tvn!

ha det bra kära bloggläsare!
kram!


        

dagens. älskar halsduken som är köpt på cubus häromdagen.

biobiljetterna.

mehehehhehehehehehehehhee. 

 det söta skalet jag beställde till min nya vita fina iphooone.

Av ellen wiklund - 2 december 2011 11:45

hejhejhej!

FÖRLÅTFÖRLÅTFÖRLÅT för dålig bloggning!
skriver så fort jag kan, för det är mycket som händer i skolan, med vänner osv.
men livet rullar på och min iphone kom i onsdags! GLAD CHEY.

vi hörs snart!
PUSSPUSSPUSS.

Ovido - Quiz & Flashcards