ellenwiklund

Alla inlägg under december 2011

Av ellen wiklund - 26 december 2011 20:47

hej!

med tanke på hur lat min måndag har varit så bestämde jag mig för att smsa vickis och fråga om hon vill joina mig på en långpromenad. känner verkligen att det behövs lite frisk luft.
så ska dra ut till henne nu!


 
 

Av ellen wiklund - 26 december 2011 18:11

hej, idag har jag inte gjort ett skit.
suttit på mitt rum hela dan utan att snacka med nån..mest tänkt och spelat lite keyboard, kollat skönheten och odjuret också.
bara älskar den filmen.
 

hatar såna här dagar, det värsta som finns.
nu ska jag äta nåt.
hej! 

Av ellen wiklund - 25 december 2011 22:21

hej!

haft en bra söndag?
min har spenderats framför keyboarden, nördandes med hörlurarna på.
lär mig för fullt här! satsar på att bli bäst! eller nej.. det gör jag inte.. men man kan alltid hoppas! ;)
just nu tränar jag in "paradise" - Coldplay, och den är ganska enkel, så har snart kommit igenom halva låten.
sen har jag förstås kollat lite tv, smsat med filip tills hans pengar typ tog slut.. igen.. bra gjort av mig!
ooch sen har jag ätit lite mat från igår.

i veckan ska jag tjata på pappa och hoppas på att han går med på att köpa vit färg och börja måla i mitt rum.. är så trött på min tapet så jag spyr... hehe. så vill verkligen få det gjort! sen ska jag sandpappra möbler och måla om dom. allt i svart o vitt :) 

nu ska jag fortsätta nörda, pusshej!


här får ni en fin bild på mig! ehehe..

   

Av ellen wiklund - 25 december 2011 12:19

godmorgon!

var eran julafton lyckad?
isåfall var den precis som min!

mamma kom hit, och vi tre åt massvis med mat.
blev mycket skratt och mycket prat! (HAHA, det rimmade!)
iallafall.. när vi ätit och vi var mätta så kollade vi tv, och sen var det dags för julklappsutdelning.
jag fick två kuvert, 2 jättestora paket och 4 lite mindre.
i kuverten var det pengar, och sammanlagt fick jag 1350 kr.
i det ena stora paketet som var från pappa låg det en gitarr, en yamaha c45, som jag ska ha här hos pappa.
i det andra stora paketet från mamma var det en keyboard, en yamaha psr-e423 :D
sen var det massa tillbehör till dom i de andra paketen :D

vart jätteglad!

så på kvällen satt jag och spelade på keyboarden, det lilla jag kan iallafall^^

nuu ska jag gå och duscha, sen ska jag nog gå till vickis och fråga henne om en grej.
vi hörs sen!


       

Av ellen wiklund - 23 december 2011 22:36

när jag sa att jag bara skulle chilla framför tvn, blev det inte riktigt så..
kom på att jag skulle göra köttbullar..
så när jag var klar, och alla 166 köttbullarna var stekta, då kunde jag sätta mig framför tvn :3

nu kollar jag sagan om de två tornen, är social på fb och ska nog snart ta och sova.
men först måste jag vänta på att mina örngott till sängen ska torka så jag får några kuddar att sova på ^^

vi hörs imorgon!
pusshej :)


miss you my friend.   

Av ellen wiklund - 23 december 2011 17:00

tjena, tjena!

klockan är bara 5, men ändå har jag hunnit med massvis idag!

vid halv 9 imorse gick jag upp, åt frukost, duschade osv. vid 10 åkte vi in till stan.
först till jysk, och där köpte vi ett nytt täcke, och ett lakan till mig, vilket behövdes!
efter det åkte vi till min gammelfarmor och fikade lite. hämtade ett kuvert där som var från min gammelfaster, och där låg det 250 kr, sen fick jag 100 av gammelfarmor :)
när vi fikat klart handlade vi mat osv till imorgon, sen skulle pappa till systemet så jag mötte emma och my på stan, och hängde med dom tills pappa var klar.

sen åkte vi hemåt, och jag började göra choklad och- polkagrisflak inför imorrn.
när jag stoppat in det i kylen för att svalna gjorde jag clementiner med nejlikor i som jag hängde upp i våran kristallkrona. när jag var klar med det hällde jag upp nötter, letade efter nötknäckarn och sen har jag pysslat lite.
nu ska jag bara chilla framför tvn!

ciao!

           

Av ellen wiklund - 22 december 2011 19:46

hej, idag har det varit abslutning som ni visste. 
gick upp kvart i 6 imorse så jag skulle hinna med allting, och det gjorde jag.
när vi kom till skolan samlades vi i klassrummet en stund, och sen gick vi direkt mot aulan.
det dansades, lästes och sjungdes, och när lennart hade pratat gick våran klass till tuves klassrum och han gjorde nåt experiment så att rummet typ blev fyllt med rök, haha, så klassisk ^^


efter det drog vi till sal 7 och fikade, gjorde nån slags quiz och bara chillade.
jag fick typ massa ischoklad för felicia och nadja ville inte ha sina, så tillslut fick jag typ 12-15 st, men kanske åt upp 6 eller nåt, orkade fan inte mer ^^


sen fick vi våra betyg, och jag är faktiskt nöjd.
fick E i 2 ämnen bara, och det är ju bra! trodde jag skulle fått E i typ allt, men icke sa nicke.


när vi kramat alla och sagt hejdå gick jag, nadja, fille, matti, iza, emma och linnea till mamma mia och käkade. vi var där i säkert en timme och snacka massa innan vi tog bussen mot stan. vi träffade först lisa och anna på donken, sen william och hans polare på åhléns. dom hängde såklart med oss. men efter ett tag tappade jag och nadja bort dom andra, och vi gick runt o letade men hittade dom inte. så gick in till br och snacka med en "my little pony" häst, som kunde prata. lite random sådär.


vid halv 3 tog jag, lisa och anna bussen hem och när jag kom hem gick jag typ och la mig, för jag var astrött.
nu kollar jag på hockey, DIF - AIK och just nu står det lika. och för er som undrar är jag djurgårdare.


lite bilder från dagen:


                 

Av ellen wiklund - 21 december 2011 22:22

en liten film från idag.
jag började riva sönder pappersmuggar och sätta ihop dom, nadja och michelle gjorde samma sak.
enjoy ^^



   

Ovido - Quiz & Flashcards