ellenwiklund

Alla inlägg under december 2011

Av ellen wiklund - 21 december 2011 22:14

hejsan!

förlåt för urkass bloggning, men har helt enkelt inte orkat.
i måndags och i tisdags har det bara varit betygprat, film och diskussioner på lektionerna,så det har varit najs :)
idag var det aktivitetsdag och självklart var vi bäst av 8:orna, som förra året! så jävla bäst vi är.

pappa är på bio, så jag sitter själv här och ska ta nåt o äta nu, innan jag går och lägger mig.
imorgon är det avslutning, så måste gå upp tidigt!

pusshej!

   

nån som gillar att vara med på kort? jao..

          

Av ellen wiklund - 18 december 2011 21:24

hej igen!

kollar på beck, samtidigt som jag är social på mobilen.
ska snart sova för är astrött, måste ju orka upp imorgon också.
det är ju bara två "riktiga" skoldagar kvar nu. för på onsdag har IF ordnat en dag med massa aktiviteter osv, och på torsdag slutar vi 11. så jävla skönt alltså! känner verkligen att jag behöver lovet.

och när det är jullov och pappa är ledig ska vi måla om i mitt rum, tapetsera, måla om möbler, kanske inhandla lite nytt och annat skoj. har massvis med ideér, så har fullt upp typ! kommer bli super.

men ska också försöka hinna med träffa lite trevligt folk :)
nu ska jag kolla vidare.

hejdå! :) 

Av ellen wiklund - 18 december 2011 13:40

hola amigos!

gick upp ganska tidigt för att hänga med mamma till jobbet, hon ville nämligen ha hjälp och sällskap. så jag gjorde det för hennes skulll.

vi har precis ätit lite lunch och fikat. och det är massa julmusik här, så spyr på den snart.
men nu ska jah skriva ut lite grejer, så måste kila vidare!

vi hörs ikväll!



     

Av ellen wiklund - 17 december 2011 20:30

hej!

imorse vaknade jag ganska sent och märkte att det snöade som fan. jag rastade hundarna en stund, sen satte jag mig o kollade tv. var en asbra film som jag kollade på tills ett, halv två.
då gick jag istället och duschade o gjorde i ordning mig för att åka med mamma till SKHLM och inhandla dom sista julklapparna.  
var inget mysigt väder, slask och regn. uschuschusch.

när vi kom hem slog jag in julklapparna och nu ska jag lägga mig framför tvn, känner nämligen att jag inte mår någe vidare...

hoppas er kväll blir mer lyckad än min!

           

Av ellen wiklund - 16 december 2011 22:09


hejsan!

mår ni bra? jag mår finemang!

igår när jag kom hem bestämde jag mig för att göra chokladflak med polkagrissmulor på.
så jag smälte vit och mörk choklad och hällde ut det på en plåt med bakplåtspapper, sen hällde jag på krossade polkagrisar på och tällde in i kylen. blev asnajs.

idag har det varit en vanlig skoldag, fick reda på betygen i so och det låg på ett d, ett c, och ett b.
är hyfsat nöjd, iallafall med b:et. på no:lektionen skulle vi lyssna av alla högtalare som vi gjort och våran hade gått sönder så vi fick göra en liten "operation" och sen funka den igen! AWESOME.

efter skolan hade jag och filip bestämt att vi skulle träffas.
så vi möttes på stan och gick och kollade julklappar som han hade massor att köpa. han hittade en del, så vi tog en paus och gick och fikade på "caffe latte". blev faktiskt en caffe latte för min del.
så där satt vi i en halvtimme eller nåt och snackade om allt och inget. blev en hel del skratt ^^
sen skulle vi fortsätta med inköpet av julklappar, och då mötte vi agnes. så hon hängde på oss och han köpte det sista. när agnes åkt hem gick vi ner mot bt och snackade, medans vi väntade på våra bussar.
när hans buss kom sa vi hejdå och jag gick till väntrummet och fick vänta på bussen i 45 min. men det var helt okej.

nu sitter jag, mamma och lasse och snackar. vi har precis käkat tacos, som i skolan ^^
mycket tacos blir det! ;)

nu ska jag fortsätta vara social.
tjingtjing!





 

   

   

   


Av ellen wiklund - 14 december 2011 18:34

                      


biljetterna.

öppningsscenen med danny och måns.

amanda sjunger för fullt.

robin sjunger halo.

 

olle och andré sjöng i pausen.

moa likaså.

och där var det slut! 

Av ellen wiklund - 12 december 2011 21:41

det var dags nu.
tack allihopa för erat stöd.

orkar inte blogga, och jag vet inte när vi hörs nästa gång..
men ha det bra sålänge. 

Av ellen wiklund - 12 december 2011 12:58

godmorgon!


smsade tills klockan var 1 inatt, och då var jag tvungen att sova. självklart kunde jag inte somna direkt, eftersom att det for runt massa tankar i mitt huvud. så kanske somnade halv 2 eller nåt i den stilen.
imrose vaknade jag 09.07 och då märkte jag att jag hade missat bussen som gått 07.35 och att jag skulle missa bussen som gick 09.10 nästa buss skulle gå 13.33, så jag somnade om.

vid halv 12 gick jag upp och duschade, gjorde mig i ordning osv.
och snart ska jag göra mig i ordning för att gå ner till bussen.
i stan ska jag möta emma och sen ska jag göra nåt jag inte ser fram emot..
men vi kanske hörs ikväll, hej!

   

Ovido - Quiz & Flashcards