ellenwiklund

Alla inlägg under december 2013

Av ellen wiklund - 10 december 2013 20:59

Hej! Förlåt för dålig uppdatering, men har haft fullt upp i helgen med att umgås med vänner och pojkvän. I fredags drog vi ihop ett gäng och åkte ut och hade det grymt kul hela kvällen. I lördags gick nästan all tid åt att vara i garaget med min pojkvän och Tompa för att fixa det sista inför tävlingen på söndag. Sov två timmar den natten innan vi gick upp halv 5 och gjorde oss i ordning innan vi åkte mot Eskilstuna där Robin skulle tävla. Det gick väl sådär, men jag hade kul iallafall. Skrattade som en tok nästan hela dagen. Kvällen avslutades med pizza. Sen då? Igår och idag har bara varit helt kaos, och jag har inte alls mått bra. Har dessutom ont i hela kroppen då jag varit väldigt klantig och ramlat och haft mig, haha. Just nu sitter jag och kollar på gamla bilder från fester och längtar som en galning till nyår. Bara några veckor kvar, åh.


En bild på mig och min fina vän, Emma sen i midsomras som jag tycker så mycket om.

Av ellen wiklund - 6 december 2013 19:00

Fick hem en specialdesignad box i brevlådan idag med fem fina produkter i. En mascara, en ögonskugga, en lermask, en mjukgörande lotion och ett torrschampo, även ett nummer av GLOSSY - glossybox egna magasin. Blev riktigt, riktigt nöjd och rekommenderar er verkligen till att beställa hem en box. Bra produkter till ett riktigt bra pris!

Av ellen wiklund - 6 december 2013 14:29

ÄNTLIGEN har min GLOSSYBOX kommit!! Som jag har längtat! Blev överlycklig när mamma kom hem med den från brevlådan! Bättre bilder får ni när jag kommer hem till Robin. Puss.

[Bild]

Av ellen wiklund - 6 december 2013 12:34

Den när morgonen har definitivt varit den mysigaste på länge, med adventsstakar i fönstrena och alldeles vitt utanför! Det snöar! Jag är så himla lycklig just nu, trodde seriöst inte att vi skulle få en vit jul i år, men det kanske inte är försent att hoppas! 

Har som pricken över i:t ätit en gudomlig frukost. Hemmagjord müsli, passinsfrukt och hemmagjord smoothie. Fredagslyx på hög nivå.

Om cirka 1,5 timme ska jag på möte i skolan och måste därför nu börja göra mig i ordning då mamma hämtar mig om 40 minuter.

Ska även åka förbi brevlådan och hoppas på att min GLOSSYBOX har kommit, sen åker jag hem till min pojkvän över helgen. Pussar.


Receptet på den hemmagjorde müslin hittar ni i det förra inlägget.

Av ellen wiklund - 6 december 2013 12:17



Läste för ett tag sen på en annan blogg om en hemmagjord müsli man kunde göra snabbt och enkelt hemma och jag var bara tvungen att testa. Använde mig dock av lite egna ingredientser. Tyckte själv den blev extremt god och om inte annat är den nyttig och ger en väldigt bra start på dagen!


Hasselnötter

Sötmandel

Linfrön

< Sesamfrön

< Pumpakärnor

< Solroskärnor

Kokosflingor

Mörk Choklad

Vaniljsocker

Agavesirap

< Matolja

 

Mixa hasselnötterrna med sötmandlarna till mindre bitar. Blanda ihop pumpakärnonr, linfrön, sesamfrön och solroskärnor och kokosflingor. Tillsätt sedan lite vaniljsocker, agavesirap och matolja. Smaka av så det blir lagom sött. Sen ska det stå inna i ugnen på 175 grader i ca tio minuter. När det sedan har svalnat kan du blanda i bitar av mörk choklad. Enkelt, men så gott!

 

Agavesirapen är som en jättesöt honung och fungerar som socker. Det blir precis lika sött, bara det att agavesirapen är ett nyttigt så kallat "sötningsmedel", funkar perfekt!

Av ellen wiklund - 5 december 2013 19:56


Hej! Gjorde förut i ordning spaghetti carbonara till middag, och den blev så sjukt lyckad verkligen! Åt mig proppmätt, vilket jag ångrar lite nu, haha. Har precis druckit en kopp kaffe och ätit passionsfrukt och lite choklad framför ett avsnitt av Bron, en extremt bra tv-serie som har gått nyligen, jag kollar dock avsnitten på svt play då jag har missat några avsnitt. 

Var ner till brevlådan även idag i hopp om att min GLOSSYBOX skulle ligga där, men icke sa nicke, inte idag heller. Den kommer förmodligen imorgon, och då ska jag till Robin så jag får vänta tills på söndag, med andra ord.. Tråkigt värre.

Av ellen wiklund - 4 december 2013 22:10

  


Beslutsångest. Beslutsångest över vad jag ska ha på mig på nyår, om jag ska köpa hem en klänning från nelly eller inte. Om jag nu ska det står jag i valet och kvalet om jag ska köpa den röda, eller köpa den svarta. Jag behöver eran hjälp! Vilken tycker ni jag ska ha på mig?

Av ellen wiklund - 4 december 2013 16:16

När allt var perfekt innan ångesten och tvångstankarna började krypa fram.

 

Hejsan finisar! Sitter just nu och väntar på att mami ska dyka upp så vi kan börja laga mat, är superhungrig. Har också väntat som en tok efter min GLOSSYBOX, som jag trodde skulle komma idag, men icke sa nicke, får ta en sväng till brevlådan imorgon igen och hoppas på att den ligger där i, så jag får veta vad jag har fått hem för roliga produkter. Älskar känslan av att veta att man snart kommer få hem något i brevlådan som man längtat efter, då det piggar upp lite mer.

Förövrigt har jag dammat av gitarren och börjat spela igen, känns så himla bra. Finns inget bättre än att bara släppa allt och ta fram gitarren på kvällarna, glömma alla problem för ett tag.

Ovido - Quiz & Flashcards