ellenwiklund

Alla inlägg under september 2011

Av ellen wiklund - 22 september 2011 16:32

hola mi amigos! (min spanska är bäst!)

imorse fick jag inte åka med bussen :c så mamma fick skjutsa mig hela vägen in till skolan. o skoldan har varit helt okej. 
märkte dock förut att mina pengar på mobilen är sluuut, så nu förstår ni varför jag inte svarar om ni skulle få för er att smsa
!
sitter hemma hos lina nu, men vi ska snart dra ner till stan, sedan bär det vidare mot Ålberga o stannar där hela helgen. 

hörs på måndag, mina vänner! 

     random bild sen igår ^^

 

Av ellen wiklund - 21 september 2011 19:45

mår inte så särskilt bra. o har inte gjort det sen jag kom hem. har haft ont i magen, ont i huvudet o mått illa.. förut trodde jag seriöst att jag skulle dö för det gjorde så fruktansvärt ont.. 
har försökt äta lite, o en förändring blev det, men inte så stor..
så ska väl kolla igenom läxan en sista gång o krypa ner under täcket.
har ändå inget vettigt för mig.
hoppas iallafall att ni där ute mår bättre än mig.

kram
 

 

Av ellen wiklund - 21 september 2011 19:15

hej!

idag var det ju friluftsdag. promenaden sög hårt. det duggade, var kallt o blött, o lärarna tvingade oss att gå minst 3 varv! ett varv var typ över en kilometer lixom :s jag gick med mathilda, nadja o lina o vi var slut efter att gått ett. så vi genade lite dom två andra. o när vi var klara, hade prickat av oss o hämtade oss kom annakarin o linda och sa: dom här tre tjejerna har grovfuskat! 


För det första: konstigt? alla orkar inte springa 8000 varv när det är kallt o blött.
För det andra: typ halva 9:an, halva 8:an o några 7:or gjorde det oxå. lixom snällt att bara skylla på oss? så dom sa: ni får gå 2 varv till! MEN PALLA? svaret är: NEJ!


så vi drog till stan istället o käkade på donken. sen bar det av mot rosvalla o bowlingen! vem fick mest strikar? vem vann? mhmmm.. jag såklart (a) 
men lina hade bara 2 poäng mindre än mig o hon gjorde en o en annan strike hon med. duktigt av henne! 


sen stack jag o lina hem till henne o bytte om till myskläder, cyklade till coop, handlade o cyklade hem igen. vi bytte om till jeans o tröja o stack ner till stan igen. vi kollade runt lite, sen letade vi upp äikäs o conny, som vi båda hittade i spelbutiken såklart...... geeeeeeeeks (a)

några bilder från bowlingen :

       




 

Av ellen wiklund - 20 september 2011 19:37

hej! 

I måndags efter skolan drog lina o jag hem till min lilla ort ålberga o sov där. trevligt!
idag skulle esteterna till culturum på profiltiden. alltså slutade vi tidigare än vanligt.

så gick runt med nadja o mathilda på stan en stund.

när vi var på h&m gjorde jag bort mig rejält. dom har ju byggt en rulltrappa där.. så jag sa till dom andra: tänk om man gjorde såhär! *samtidigt som jag lutade mig baklänges/halvsatte mot räcket som åker i samma takt som rulltrappan* tror ni inte att jag åkte med baklänges med räcket mellan benen?! jag fick panik och försökte komma loss, men till en början gick det fan inte! asscaryy! D; så fick jätteont :c

fast det fick ju nadja o mathilda oxå, i magen, för dom skrattade som galningar.

sen kom lina o sen gick jag o sa hej till äikäs medans hon hälsade på conny.
när vi gått därifrån stack vi till pizzerian o käkade.
sen blev det coop med hennes familj, hamburgare till kvällsmat, chokladmousse (som står i kylen o väntar på mig o lina), o nu ska jag snart göra läxor. spanska o engelska tills på torsdag.
o om ni inte förstog det så ska jag sova här inatt, för imorgon äre friluftsdag. jag ska bowla med nadja o matti. lina kanske hänger med oxå, det hade nämligen blivit nåt krux med hennes grupp. så vi får se!

tjingeling! 


     

..

Av ellen wiklund - 19 september 2011 07:31

godmorgon!

sovit gott? det har inte jag. vaknade av vinden o regnet hela tiden.. så nu är jag äckligt trött..


käkar mina nesquiks nu o ska snart åka till bussen. usch på vädret!

vi hörs imorgon! :)


   

Av ellen wiklund - 18 september 2011 22:06

hej. 

nu har vi käkat (väldig sen middag, jo jag vet) och jag blev sååå himla trött! dessutom har jag ont i huvudet o magen som vanligt.. det är väldigt konstigt. har alltid ont i magen och i huvudet, inte bra alltså!

så ska bädda ner mig i sängen o försöka somna så fort som möjligt så slipper jag det! godnatt, kram!   

Av ellen wiklund - 18 september 2011 21:15

ny header på plats! vad tycks? 

hej! 


har precis kommit hem från min kära gudmor, var där o snckade lite om ditt o datt.

mysigt jao! nu ska jag fixa med maten som är klar. vi ska käka rotmos o fläsklägg. asgott! 

imorgon efter skolan drar jag o lina till stan o fixar lite grejer, sen tar vi bussen hem till papsen o sover där. kommer bli trevligt! vi har ju lixom inte varit med varandra på flera veckor. det lär bli najs att uppleva gamla goda minnen igen   


 

 

Av ellen wiklund - 17 september 2011 13:45

hej!


igår när bussen kom fram till bt satt lina där o väntade. så vi snackade om allt som hade hänt, och efter flera veckors bråk, tog vi tag i det o redde ut det till slut. när vi gått av bussen var det en stor kram o ett förlåt som gällde. o nu är jag världens lyckligaste, som fått tillbaka en bästavän o en syster! kärlek till henne  

Så gårdagen var "muy bién"! förutom på spanskan då.. vi satt o gjorde läxförhör. o när dom flesta var klara, förutom jag som klurade på stavningen på ett ord, kom adriana o sa: ellen, är du klar? jag svarade: neej.
då började hon dra i mitt papper o trumma på bordet o allt möjligt som fick mig att bli distraherad. så jag sa: men kan du inte ta dom andras papper först så jag kan fundera ett tag till? o svaret man fick var: men jag vill ha ditt nu. asså hallå? jag menar: vad är det för sätt, när man är lärare? vill man inte att sina elever ska ha så bra betyg som möjligt? tydligen inte...... så det blev jag sur över..

menmen. nu sitter jag i älsklings säng med laptopen i knät o kollar runt lite medans han spelar gitarr. vi har precis käkat o när jag skulle dricka såg jag attt det var en spindel i mitt glas! D: så jag var inte såå sugen påå att dricka efter det. men äikäs bara kastade ut den på golvet.. hrm. förstår mig inte på honom.. jag menar, det är typ som ett köttätande monster, som vill döda mig!   som ni kanske har märkt är jag inte så förtjust i spindlar. det är typ min största rädsla..
men jag tog en sko o döda deeeen. o då blev jag glad igen!
nu ska vi kolla film!
puss! 


  gammal bild, i repris. men gillar den starkt.

Ovido - Quiz & Flashcards