ellenwiklund

Alla inlägg under december 2012

Av ellen wiklund - 6 december 2012 22:11

Hej!


Inte varit i skolan sen förra fredagen och imorgon bli det inte heller nån skola, för då ska jag tyvärr på begravning för tredje gången i år, och det är lika jobbigt varje gång, usch.. Men efter det ska jag äntligen hem till Robin för att spendera helgen där, vilket behövs, för jag har saknat honom sååå. Kommer bli julklappsletande med Elin, nagelfix, massa mys och folkrace på söndag, låter hur bra som helst!

Kan fortfarande inte fota några outfits eller lägga in lite bilder med roligare kvalitet, kommer heller inte kunna fota när Robin kör på söndag, för min kamera funkar inte. Har ingen aning vad som har hänt, men kan tänka mig att batteriet är paj, får fixa det där snart. Så medans jag sörjer kameran, och bloggen blir tråkigare får ni nöja er med mobilbilder och bilder tagna med min usla webcam. Puss


 

Av ellen wiklund - 3 december 2012 22:17

Hejsan!


Igår när vi kom hem myste vi en stund innan vi blev hämtade av Amanda och Andreas, som tog oss till sunlight där killarna skulle köra gokart. När dom åkt 5 omgångar och Andreas slog banrekordet blev vi hemskjutsade och käkade pizza innan jag hjälpte Robin och plugga en stund innan vi gick och la oss.


När jag vaknade mådde jag skit. Hade ont i halsen, en täppt och snorfylld näsa, magen som gjorde lika ont som vanligt och huvudvärk. Jag orkade bara inte gå till skolan, så jag stannade kvar och sov i prinsens säng, när han åkte iväg. Vaknade och åt frukost/lunch med Lasse innan jag plockade i ordning i rummet och klädde på mig för att ta bussen hem. Har knappt gjort nånting idag, bara tagit det lugnt. Hade kanske en gnutta feber, då jag känner mig jättevarm, och jag mår fortfarande inte bättre, så ska försöka sova lite, så får vi se om det blir skola för mig imorgon eller inte. Vi har friluftsdag och träning inför lucian, men orkar jag inte, så gör jag inte. Hoppas ni mår bättre än jag gör, kram!


 

Av ellen wiklund - 2 december 2012 14:09

Hej!
Har inte skrivit här på en vecka nu, ojojoj. Jag, Emma och Julia har åkt till skavsta och kollat på Fordon, inte för att vi vill börja där, utan mer för att hälsa på våra polers och så att jag kunde pussa på min fina pojkvän. Jag har köpt en ny jacka och varit på num och fått mina p-piller. Sett årets första snö. Har också sovit hos Emma i tisdags och vi bakade pepparkakor, vilket var hur mysigt som helst. Var på vårdcentralen i torsdags och tog blodprov, fick ingen bra förklaring till varför jag alltid har ont i magen, så jag åkte hem igen utan att må bättre. I fredags efter skolan sov jag hos Robin. Vi käkade tacos, gick till filmkedjan och köpte godis som vi sen smaskade på när vi kollade Cockpit innan vi somnade. Igår gick jag upp 8 med en jävla träningsverk, tog en dusch och väckte min älskling så vi kunde kolla på första avsnittet av julkalendern, Mysteriet på Greveholm. Vi käkade frukost och halv 10 kom Matte och Elin och vi åkte mot linköping för att köpa julklappar. Hittade ingenting, tyvärr. Så får gå på stan i veckan eller nåt och leta vidare. När vi kom hem till nyköping åkte vi och handlade sen käkade vi mat hemma hos dom framför Vem vet mest?. Vi stannade där hela kvällen och hade det trevligt. Runt 12 gick jag och Robin hem och la oss i sängen för att se klart Cockpit, och sen sova. När jag vaknade imorse var jag täppt i näsan, hade fruktansvärt ont i både mage och hals och hostade som en galning. Mådde inge bra alls, så jag väckte Robin, gjorde i ordning en kopp te och sen käkade vi frukost. Teet räddade mig, och fick min hals att inte göra lika ont, ååh kärlek till det.
Nu är vi påväg till Stockholm för att hämta däck till Robin, sen vet jag inte vad vi hittar på.
Det är 10 dagar kvar tills betygen sätts, vilket betyder att jag måste ligga i nu, och tyvärr får bloggen lida, men jag känner att betygen är viktigare. Hoppas ni förstår. Puss.

Ovido - Quiz & Flashcards