ellenwiklund

Alla inlägg under september 2012

Av ellen wiklund - 23 september 2012 22:13

 




Av ellen wiklund - 22 september 2012 15:31

Igår tog jag mig i kragen och köpte äntligen ett par vinbärsröda Dr Martens 8 hål. Det var det sista paret i min storlek, 39, så hade en himla tur! Köpte dom för 1049 på rea, när dom hade kostat 1399, sånt gillar vi.

Jag är nu mera världens lyckligaste tjej!

   


Av ellen wiklund - 20 september 2012 22:17

Hej!


Sorry för dålig uppdatering, men har inte haft tid. 
Har de tre senaste dagarna slutat tidigt, gått på stan med vänner, träffat Robin och pluggat en massa. 

Idag kom jag inte ens till skolan i tid, då jag försov mig pga att jag knappt får nån sömn på nätterna eftersom att jag vaknar av hostan och att jag inte kan andas. Det är hemskt, och jag hoppas att doktorn ger mig nån medicin på tisdag, så jag åtminstone får sova. Så idag hade jag bara två lektioner inklusive lunch, innan jag slutade kvart i 2. Tog bussen hem halv 7, efter att jag och Anna gått på stan, handlat kläder och träffat lite folk. När jag kom hem käkade jag kycklingsallad och sen dess har jag pluggat, pluggat, pluggat. Har 2 läxförhör och 1 prov imorn, waaah! 


 

Av ellen wiklund - 17 september 2012 22:14

Hej! Allt bra med er?


Själv kämpar jag fortfarande emot min hosta.. Hostan som varit på mig sen 3 veckor tillbaka, hostan som väcker mig på nätterna, hostan som gör det svårt att andas och hostan som ger mig panik. Jajemän! Låter kul va? Inte ett dugg.
Är trött på den här satans hostan, som aldrig verkar gå över dessutom..

Haft en helt okej dag i skolan, förutom spindelnätet i håret och regnet som sabbade mitt hår, men när vi slutade runt halv 4 var solen framme igen. Fick gå runt i pappas tröja idag, då jag inte hade nåt annat att ha på mig. 
Kom hem vid 6, käkade, låg i soffan och vred mig i smärtor, diskade och kollade tv. Nu ska jag sätta igång med läxan och sen ska jag bädda ner mig i sängen, så godnatt! 


 

Nu får du inte vara sjuk längre, du måste komma tillbaka till skolan och vara med mig, saknar dig tonvis ♥

Av ellen wiklund - 16 september 2012 15:14

 

Vaknade upp i min gosiga säng klockan 8 imorse, helt utvilad. Drog med mig täcket till vardagsrummet och åt frukost framför Harry Potter och Dödsrelikerna del 2. Satt vid datorn och suktade efter skor en stund innan jag tappade upp ett bad och tog en kopp te. Tog det lugnt helt enkelt. En underbar morgon.

Av ellen wiklund - 12 september 2012 20:43

Varit på begravning idag, tagit farväl av en älskad människa, och träffat släkten. 
Människan som numera finns i himlen heter Sven, eller Nenne som vi alla kallade honom. Han har varit en stor favorit enligt mig och jag har alltid varit hans "lilla flicka". Han var en glad och positiv person som alltid fick en på bra humör, man hade alltid ett leende på läpparna i hans närhet. Idag, den 12 September skulle han fyllt 81 år och sist jag såg honom var förra sommaren, då han var lika pigg som vanligt. Så småning om blev han sjuk och efter 3 månader somnade han in i sjukhussängen. Till en början förstog jag inte hur det kunde vara sant, att en sån bra människa, som aldrig ville något ont, plötsligt inte existerar längre, förutom i våra hjärtan. Så när vi sen åkte hem till hans fru för att äta lite mat och fika, kändes det fel när inte han var närvarande. Ingenting kommer nu bli som förut.


Grattis på födelsedagen.

Jag glömmer dig aldrig, och kommer alltid älska dig. 
Hoppas du har det bra i himlen, för jag kommer sen och håller dig sällskap ♥

~12 September 1931 - 17 augusti 2012~

 

     

Åkte även och kollade på andra släktingars gravar 

 

Världens bästa Nenne och jag 2004 

Av ellen wiklund - 10 september 2012 15:00

1. Vad heter du?
Ellen Maria Johanna Wiklund

 

2. Vad kallas du för?
Har aldrig haft ett seriöst smeknamn. Men ett vanligt namn jag får höra är "mongo". 

 

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Spelar ingen roll, men Ellen går fint.

 

4. Vad gör du just nu?
Sitter hemma dränkt i snorpapper och försöker bli frisk.

 

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Umgås med mina vänner, gå på fest eller göra nåt skoj!

 

6. Vad har du på dig?
Svarta Jeans, mammas tröja och olika strumpor. 


7. Vad har du gjort idag?
Jag har suttit hemma och tjurat över min förkylning.

 

8. Vad var det roligaste med din dag?
Den är inte slut än men jag tror det ska bli att sitta på en uteservering!

 

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att vakna och vara sjuk.

 

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vaknar, frukost på sängen, tar en lång dusch, går på stan med vännerna och köper det man vill ha, lunchar, hem till en vän och har förfest innan det drar igång ett parteeeey med härliga människor!

 

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
En rosa hundbur, haha.

 

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Högerhänt.

 

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Barbie, dvs fejkade människor. 

 

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Höst. Mysiga tröjor, färgglada löv på marken, skolan börjar, inspiration.

 

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Egentligen tycker jag om alla, men julen är definitivt en favorit. Känslan att vakna upp på julaftonsmorgon, se ett landskap av snö utanför fönstrena, den goda maten och den klädda julgranen som är så sjukt vacker.

 

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Dr martens, myströja pch svarta jeans.

 

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Taxklackar.

 

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Topshop, Monki, Zara, Gina tricot.

 

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.


 

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Har haft många, men en favorit är denna:



21. Favoritplagg på en man?

En vit långärmad tröja, så enkelt, men ändå så jävla snyggt. Annars är det sjukt fint när killar har keps.

 

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Spelar absolut ingen roll.

 

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Nåt som är kul är när killen älskar kläder, när han bryr sig om hur han klär sig och att han visar intresse för mode. 
Skulle definitivt inte ha något emot om dom bjussar på sig själva och vågar vara lite knasiga, precis som jag.

Annars ska dom ha fina ögon, ett stort hjärta, medkänsla och älska mig såklart. 

 

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Älskat mig på ett sätt jag inte trodde var möjligt.

 

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Älskat, kramat, kysst, myst, tagit hand om, varit där för, orkat, kämpat, längtat.

 

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
Ett par dr martens! Dom svarta och dom röda är två favoriter.

  

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?

Har aldrig fått en hemsk present.

 

28. Cola eller fanta?
Cola såklart!

 

29. Choklad eller sur/salt godis?

Det beror på, älskar båda två.

 

30. Sallad eller McDonalds?

Sallad, alla gånger!

 

31. Myskväll eller utekväll?

När man är singel som jag, vill man inte vara hemma en sekund. Man vill ut, ut och hitta på saker, ut och träffa kompisar, ut och festa! 

 

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
På nåt sätt hör det ju ihop. Men om jag måste välja så väljer jag kärlek utan sex. För enligt mig går kärleken före sex, absolutely.

 

33. Pengar eller kärlek?

Finns det någon som ens skulle svara pengar på den här frågan? Kärlek såklart!

 

34. Tåg/buss eller bil?

Har alltid älskat tåg, dock har jag inte åkt det på flera år.. Åka buss är göörmysigt, men det gör jag ju varje dag, haha. Och det finns nog inget mysigare än att sova i bilen när det regnar.

 

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Bloggen förstås.

 

36. Tv eller dator?
Dator tror jag.

 

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
The Notebook.

 

38. Roligaste fyllehistoria?

När jag och Anna sprang runt och gjorde kullebyttor på gräset, och tillslut hoppade vi i vattnet med alla kläderna på. 

Dock var det den värsta natten jag varit med om, då jag fick sova i tält med kalla kläder.. 

 

39. Pinsammaste fyllehistoria?
När jag spenderade en hel kväll i badrummet hos en vän och spydde..

 

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?

Mina fina vänner och gitarren.

 

 

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Att förlora någon jag älskar.

 

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
Fåglar viskar,
De har hört dig säga att vi aldrig var på riktigt.

 

43. Dra ett skämt?
två tomater osv.

 

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Har inte ens börjat gymnasiet än, har 9 månader kvar på sista året i högstadiet.

 

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)

-

 

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
-

 

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Resa, träffa en kille som jag kan leva resten av mitt liv med, få bra slutbetyg i 9an, att bloggen bli stor, ha masssvis med skor och kläder, åka iväg med mina vänner och göra nåt helgalet!

 

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Bli frisk, moppekörning imorgon, träffa mina vänner!

 

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.

Seven Pounds måste vara en av mina favoritfilmer med världens bästa skådespelare till huvudroll, och jag gråter varje gång jag tittar på scenen där hon inser vem som har donerat hjärtat till henne.


50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. Jag har ont i magen varje dag. 
2. Jag skulle döda för att få tatuera mig.
3. Jag vill ha jääätttelångt hår!


   

Av ellen wiklund - 9 september 2012 22:21

Hej!


Som vanligt går min uppdatering väääldigt segt, och jag är hemskt ledsen för det! Men haft en hel del att göra med läxor och så, hoppas ni förstår..


I torsdags var jag miljömupp med Michelle hela dagen, och den enda lektionen vi hade var 10 minuters so, så det var rätt så chill! 

I fredags fyllde hon dessutom år! Min finfina vän blev 15 bast! 
Var inte med på gympan pga min extrema hosta, så istället hjälpte jag till med brännbollen. Dock kastade Sandra ett baseball trä på min näsa i fullfart och jag fick ett vackert sår och en lätt hjärnskakning på köpet! Gjorde sjukt ont och var yr i bollen hela dagen.. Åkte hemåt och käkade kräftor med mamma och Lars sen somnade jag runt 10.


Igår tog jag bussen till stan, köpte present till Michelle, åkte hem till pappa och hämtade en grej innan jag tog bussen in till stan och var med Michelle, Ludwig, Johan, Adam och William. En och en halv timme senare tog jag och Michelle bussen till tågstationen och gick till bion där vi mötte upp Emma och kollade på den avslutande delen i Batmantriologin, "Batman, The Dark Night Rises". En sjukt bra film, och jag bölade som en gris i slutet, haha. 
2 timmar och 45 minuter var den, så när klockan var halv 12 hämtade mamma mig och vi åkte hemåt. 

Idag har jag legat i soffan och varit förkyld.. Hostar som en tok, sen 2 veckor tillbaka, och näsan gör fortfarande lika ont som i fredags.. Hatar att vara sjuk, för jag har fan inte tid med det! Aja, vi får se om det blir någon skola för mig imorgon, och runt 2 ska jag till Albertssons och ta min sista moppekörning. TAGGA!


 

Ovido - Quiz & Flashcards