ellenwiklund

Alla inlägg under februari 2012

Av ellen wiklund - 13 februari 2012 21:44

hejsan!

skolan var helt okej, efter drog jag o emma till stan och satt och snackade på donken, fyfan vad vi garva när vi satt o prata i telefon lite diskret med varandra xd haha!

åkte hem 5 och när jag kom hem satte jag mig och gjorde matten. 3 matteläxor gjorde jag, sen började jag på svenskan och nu ska jag plugga lite engelska tills imorn då jag ska ha en presentation om "bonnie and clyde" men har knappt hunnit något på den.. D:


imorgon är det alla hjärtans dag, och jag ska dela ut kramar till massa folk som gillat min status ^^
och efter skolan åker jag äntligen till min mamma som jag har saknat så in i sjutton! kommer bli mys!
vi får se hur bloggandet blir då, men annars bloggar jag på onsdag!
nu ska jag fortsätta plugga, tjing!


   


 

Av ellen wiklund - 12 februari 2012 17:47

hej!


vaknade 8 imorse, och kunde inte somna om, så gick upp och åt frukost.
sen kollade jag tv, tvättade och hängde upp kläder, duschade, satt vid datan, åt lunch, snackade skype, tog fram mitt ps3 och spelade lite, vilket jag inte gjort på aslänge. så har min dag sett ut ungefär.
har inte haft ork att plugga, huvudvärken har funnits där sen igår morse och jag känner mig helt seg. 

nu är det bara en vecka kvar i skolan, sen är det äntligen sportlov. fyfan så skönt att få ledigt.
men kommer ju känna mig helt handikappad när jag åker till malta i en vecka utan varken mobil eller dator! D:

fatta vad jag kommer sakna alla... :'c
så måste fixa ledighetslapp i skolan imorn, annars lär jag glömma det, smidig som jag är ^^

nu ska jag tråka vidare, tjing.

   
 

Av ellen wiklund - 11 februari 2012 12:02

hejsan hoppsan!


gårdagen var grym.
skolan var chill som vanligt, efter drog jag o anna till stan för att fördriva tiden.
när klockan var 7 tog vi bussen mot harg och spenderade kvällen på fritidsgården med härligt fölk.
var fett flumm juu :D cg och johan kastade massa bollar till varandra, och jag satt emellan dom, så fick typ 9 av 10 bollar i huvudet, så hade värsta huvudvärken sen ju D:

vid 12, efter att ha väntat ute med dennis, philip, johan, tilda o emil kom lasse o hämta mig o anna.

och emil garvade heeela tiden, asså typ.. 24/7 verkligen, så jävla skön kille det där, hahahaa! XD 


vi drog vidare till oxelösund och när vi var hemma där satte vi på trassel. men den var tråkig tyckte vi, så vi bytte till "i rymden finns inga känslor", dock kollade vi bara en liten stund, för sen somnade vi x) vi vaknade vid 8, åt frukost, kollade videor från gårn igår och åkte hem till ålberga vid 10 ungefär. 
ja, ni såg rätt. ålberga. jag åkte inte hem till mamma som det var tänkt, för jag måste komma till skolan tidigt på måndag o tisdag, och med tanke på att bussen från trosa går så att jag kommer sent stannade jag här istället.


nu har jag duschat, dammsugit, bäddat, tvättat kläder, torkat hyllor o massa skit, så nu ska jag lägga mig i soffan och kolla klart filmen från igår som jag fick låna av annis :) 

senare måste jag plugga inför spanskaprovet och biologin på måndag.. die.. 


       
 

Av ellen wiklund - 9 februari 2012 20:50

hej!


denna torsdag var inte lika tråkig som jag trodde den skulle bli.

när vi slutat satte jag, anna o william oss vid ett bord för anna skulle sy på sin sko, och sen kom philip in och höll oss sällskap. så där satt vi ett tag tills vi skulle mot stan. men william drog till rosvalla direkt, så det blev jag och anna, och massa prat.. vart då? jo självklart på donken.. HAHA.

vid halv 7 tog vi bussen hem, och nu har jag ätit, spelat gitarr (som jag inte gjort på aslänge så det var naajs), kollat lite tv och ska väl ta tag i biologiläxan.. D:

jag är sjukt taggad inför imorn! först är det ju en ganska chill dag, sen stan med anna, sen fritidsgården med härligt folk och efter det drar jag o anna till oxelösund för att sova hos hennes pappa. där ska vi kolla "trassel" och "i rymden finns inga känslor" bara för att jag inte sett dom x)

på lördag var det kanske tänkt att jag skulle varit med philip, men jag drar antagligen och hälsar på min mor som jag inte träffat på en månad.. saknar henne och mina hundar jääättemycket.. :c  


 

anna, william och min rygg.. D:

 

Av ellen wiklund - 8 februari 2012 18:12

hejhopp, gummi...anka :D

allt bra med er?

själv är det helt okej, lite trött men annars så.


efter skolan drog jag, anna o lisa till stan och mötte william på donken, så där satt vi 4 i 2h och bara snacka om allt o inget, var lite mys. vid 5 gick vi mot bussen o drog hemåt.

nu har jag precis ätit en skål kalaspuffar (nomnomnom!) och ska snart börja med engelskan.. 


vill inte att det ska bli torsdag, för det innebär: sen lunch, spanska, dubbel so,       svenska, sagoskrivande, och allt känns så jääävla segt bara. hatar torsdagar, och tycker definitivt att det är värsta dagen i veckan... uschusch.


 

två fina bilder från donken, på mina fina vänner :3




Av ellen wiklund - 7 februari 2012 19:44

hej, blev inget bloggande igår för orkade verkligen inte, för efter skolan drog jag o emma o tränade, så halvsov typ hela kvällen. 


dagen har varit som vilken tisdag som helst, och det gick faktiskt ganska bra på dansen idag, vi har ju blivit färdiga med "beat it" och nu håller vi ju på med "party rock anthem" och massa shuffling. det är fett kul ju :D
efter dansen fick jag vänta i 20 min på bussen, och det var svinkallt!

när jag kom hem åt jag lite, sen drog vi och handlade lite mat.

nu ska jag ta mig i kragen och plugga in lite instuderingsfrågor tills imorgon. uschusch, vill bara sova.. D:

   

Av ellen wiklund - 5 februari 2012 19:16

hej.

idag vaknade jag vid 10. åt frukost, duschade och gjorde mig i ordning för att åka till linköping.
kollade runt lite och fick med mig två tröjor från bikbok hem.
sen dess har jag bara tagit det lugnt, tänkt en hel del.. det här har inte precis varit min dag..

om 1 timme ska vi åka mot stan för att gå på bio och se "en gång i Phuket".


orkar inte egentligen, vill bara vara hemma och ligga på sängen, lyssna musik och tänka på vad som händer.
för jag har ingen aning. allt var så perfekt i början, men nu känns det inte likadant.
vill bara gå och dö nånstans känns det som.

men imorgon är det skola och jag får träffa mina vänner, det muntrar alltid upp.
vi hörs när jag orkar.


 

här får ni en lite smågammal bild på mina fina. 

 

Av ellen wiklund - 4 februari 2012 15:44

hej!


förlåt att ni inte fick nån läsning här igår, men nu ska jag skriva lite om vad som har hänt.


skolan var som vilken fredag som helst, slapp, rolig och bra. simon hade min mobil också, o han var mupp, så när jag fick tillbaka den var den låst för andra gången i en timme.. suck..
när vi slutat åkte jag, anna o emma till stan. gick till donken och satt där i 3 timmar, och bara pratade på om allt möjligt. mysmys. när klockan var 7 gick vi mot bt och tog bussen till oppeby där vi skulle spendera resten av kvällen på fritidsgården. i början var det ganska lugnt, men senare blev det awzuuum. hade väldigt roligt faktiskt, och det var mysigt att bara lixom umgås med sina fina :)
strax efter 12 kom pappa och hämtade oss, körde hem anna och sen åkte vi hemåt. emma o jag åt varsin paj, som var kall i mitten xd, och sen gick vi o la oss direkt.

imorse vaknade vi 9, vi skulle nämligen med pappa till stan eftersom att emma skulle hem och jag skulle träffa philip. men när vi satt på bowlingen och väntade på att pappa skulle bli klar så han kunde skjutsa oss skrev philip att det kom något emellan och därför kunde han inte träffas.. synd faktiskt.. :c
så jag och emma gick på stan en stund, och hjälpte lena att hitta presenter tills klockan var runt 2 då pappa hämtade mig och vi åkte hem.

nu ska vi snart käka, sen ska jag bara ta det lugnt och tänka på gårdagen.

puss!

lite fina bilder här:

                 

Ovido - Quiz & Flashcards