ellenwiklund

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

DU LJUGER SÅ BRA ATT JAG KNAPPT VET VEM DU ÄR.

Av ellen wiklund - 31 augusti 2013 20:15

Hej kära ni.


Igår när vi samlades i klassrummet som vanligt kl 08.30 var klassen helt annorlunda mot vad den har varit innan resan som fick oss alla att lära känna varandra lite mera, vilket kändes så himla bra och numera flyter det bara på. Vi hade en kort samling innan vi gick vidare mot culturum för att lyssna på en cirka två timmars lång föreläsning av Andreas Jonsson om mobbning. Jag blev så himla rörd och många tårar strömmade ner längs mina kinder under tiden att han berättade om sina erfarenhet, då han själv varit utsatt för mobbning. När han pratat klart och min mascara hade lämnat många svarta spår i mitt ansikte applåderade vi alla väldigt länge medan han bockade och tackade. Han frågade även om han fick ta en bild på oss alla och lägga ut på sin blogg, och visst fick han det så jag lånade den härifrån.

 


När vi sedan var tillbaka i skolan hade vi en kort diskussion innan vi tog en promenad till matsalen och åt lunch. Tappade dock aptiten och vi knatade senare mot skolan igen, där vi hade ännu en diskussion fram till det att vi slutade vid 13.30 Jag var påväg ner för att träffa Anna när jag träffar på Izabella, som ropar mitt namn och ger mig en lång och stor bamsekram. Hennes ögon blev tårfyllda och hon kunde inte länge hålla tillbaka innan tårarna rann ner för hennes kinder och hon förklarade hur mycket hon hade saknat mig. Två månader och sexton dagar. Så länge sen var det vi träffades, på skolavslutningen när vi grät i varandras famnar och lovade varandra att vi skulle ses på sommarlovet. Men det gjorde vi aldrig. 

 

När vi pratat en stund och hon skulle kila vidare gick jag och mötte upp Anna för att köpa ett par nya jeans till mig och ta en fika. Det var skönt att äntligen få prata ut med henne igen och det kändes precis som förr. Senare kom Ludwig, Alexander, Adam och Jesper och sa hej, så jag bestämde mig för att umgås med dom när Anna tog bussen hem. Vi pratade och skrattade ihop som förr, och det var så himla skönt att kunna umgås med dom igen, för jag har verkligen saknat grabbarna.


Senare mot kvällen kom Robin och hämtade mig för att sedan följa med mig hem till Ålberga och stanna här över natten då vi skulle hämta upp Linus imorse och åka vidare mot Vingåker för att kolla på lite folkrace. Jag lyckades spräcka mina byxor idag förövrigt, så jag ska försöka att gå tillbaka med dom och få ett par nya. En dag gamla. Vi lyckades även med soppatorsk och problem med bilen påväg hem, men min ängel till pappa hjälpte oss med soppan. Tack.


En gammal bild i brist på andra.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ellen wiklund - 9 mars 2015 21:36


Efter 4,5 år på bloggplatsen känner jag för en förändring, så jag tar mitt pick och pack och flyttar hit.  I och med en ny blogg ska jag börja om på nytt, med fler inlägg och roligare bilder. Det är på tiden att jag dammar av kameran. Vi ses på n...

Av ellen wiklund - 5 mars 2015 14:51


Min födelsedag närmar sig med stormsteg och folk frågar mig ständigt vad jag önskar mig, så här kommer min önskelista.   Allra helst vill jag ha en till tatuering, men även ta nya hål i öronen. Utöver det önskar jag mig en plattång, presentkor...

Av ellen wiklund - 2 mars 2015 21:46


Hej! Allt bra med er? Själv har jag gått och blivit sjuk. Vaknade imorse och mådde pyton, när jag skulle börja jobba idag, bra tajming va? Så jag stannade hemma från skolan och samlade krafter tills klockan var halv 4, då jag åkte till ica för et...

Av ellen wiklund - 25 februari 2015 09:24

Hej finisar. Allt bra? Själv har jag tagit mig an en ny skolvecka efter ett välbehövt sportlov. Inledde lovet med att umgås med dessa sköningar, vilket var en grym start på ett grymt lov. Under lovet spenderade jag en hel del tid hos famor, um...

Av ellen wiklund - 13 februari 2015 15:12


Hej! Sitter just nu på espresso house med mina fina tjejer och firar att lovet äntligen är här. Kvällen ska spenderas med dom tillsammans med Ludwig och Oscar. Bättre start på lovet kan man inte få. ...

Ovido - Quiz & Flashcards