ellenwiklund

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

ORD SOM SNURRAT I MITT HUVUD, ALLDELES FÖR LÄNGE.

Av ellen wiklund - 23 augusti 2013 17:36

Tjugoandra augusti tvåtusentretton.

 

Folk som tror sig veta allt och som tror sig har rätten att döma folk efter deras misstag är bland det värsta jag vet. Människor som står och tittar ner på någon som är oskyldig men som ändå måste ta så mycket skit, bara för att man är yngre och inte en del av familjen. 

Så många svarta tårar som lämnat spår i mina kinder och så många sömnlösa nätter jag genomlidit på grund av dom.

Det spelar ingen roll vad jag försöker säga till mitt försvar, ingen lyssnar på mig eftersom att jag inte är "en av dom". Ingen vill ens försöka förstå mig eftersom att jag inte är "en av dom". 

Jag trodde det skulle göra mig lycklig, att ni skulle göra mig lycklig, men sen ni valde att tro att jag var den människan som drog det dåliga ur honom har det varit ett rent helvete. 

Jag vill inte genomlida det längre, jag ska inte behöva genomlida det längre eftersom att jag inte gjort något för att förtjäna det här. Det är bara era initiativ och handlingar som får det här att fortsätta. Hur ni tänker och hur ni agerar är det som gör att det här aldrig får ett slut. 

Ni intalar er själva om och om igen att det är jag som är den dåliga människan här, men ni borde tänka om, se det här ur ett annat perspektiv. Då skulle ni förstå. Att det är ni som gör fel och inte jag.

 

 

 

Tjugotredje augusti tvåtusentretton.

 

Så många gånger jag offrat något för dig, så många gånger jag svikit andra människor för dig.

Jag har alltid valt dig framför allt annat tills en vän tittade mig i mina rödgråtna ögon och frågade mig, "Är det verkligen värt det? Om han inte kämpar för dig på samma sätt som du kämpar för honom?".

Jag insåg att hon hade rätt och att jag inte kunde fortsätta leva i mina drömmar, i min fantasivärld där jag låtsades som om allting var bra, som om jag mår bra. För jag gör inte det, jag mår inte bra någonstans. Allt det dåliga överväger alltid det bra och så är det även nu. Att jag försöker hålla det vid liv, hålla oss vid liv, trots att jag inte ska behöva göra det. Allt hänger inte på mig, iallafall inte längre.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ellen wiklund - 9 mars 2015 21:36


Efter 4,5 år på bloggplatsen känner jag för en förändring, så jag tar mitt pick och pack och flyttar hit.  I och med en ny blogg ska jag börja om på nytt, med fler inlägg och roligare bilder. Det är på tiden att jag dammar av kameran. Vi ses på n...

Av ellen wiklund - 5 mars 2015 14:51


Min födelsedag närmar sig med stormsteg och folk frågar mig ständigt vad jag önskar mig, så här kommer min önskelista.   Allra helst vill jag ha en till tatuering, men även ta nya hål i öronen. Utöver det önskar jag mig en plattång, presentkor...

Av ellen wiklund - 2 mars 2015 21:46


Hej! Allt bra med er? Själv har jag gått och blivit sjuk. Vaknade imorse och mådde pyton, när jag skulle börja jobba idag, bra tajming va? Så jag stannade hemma från skolan och samlade krafter tills klockan var halv 4, då jag åkte till ica för et...

Av ellen wiklund - 25 februari 2015 09:24

Hej finisar. Allt bra? Själv har jag tagit mig an en ny skolvecka efter ett välbehövt sportlov. Inledde lovet med att umgås med dessa sköningar, vilket var en grym start på ett grymt lov. Under lovet spenderade jag en hel del tid hos famor, um...

Av ellen wiklund - 13 februari 2015 15:12


Hej! Sitter just nu på espresso house med mina fina tjejer och firar att lovet äntligen är här. Kvällen ska spenderas med dom tillsammans med Ludwig och Oscar. Bättre start på lovet kan man inte få. ...

Ovido - Quiz & Flashcards