ellenwiklund

Alla inlägg under november 2012

Av ellen wiklund - 11 november 2012 14:02

Alla har vi nån gång haft en hjälte vi trott på och som vi sett upp till, även jag. Men jag ser upp till min hjälte lika mycket nu som då. Han är en man som alltid funnits där för mig och hjälpt mig, vilken situation jag än varit i. Missar jag bussen och behöver skjuts hem mitt i natten, kommer han och hämtar mig. Har jag dåligt med kläder tar han med mig och handlar. Mår jag dåligt tröstar han mig med kramar och fina ord. Är jag sjuk ser han till så att jag får allt jag vill ha. Har jag en önskan, försöker han se till att den slår in. Han är en man som hjälpt mig genom livet, som gjort allt för att jag ska må bra. Han är en man som är helt underbar, för han är min pappa. Jag älskar dig.


Av ellen wiklund - 11 november 2012 10:59

För exakt en månad sen blev jag tillsammans med en kille som visade sig vara världens mest underbara pojkvän.

Han har förändrat mitt liv totalt, och jag kommer aldrig släppa taget om honom. Den här månaden har varit den bästa i hela mitt liv, och jag har haft så sjukt kul! Hoppas det blir många fler. Älskar dig massvis, puss 


     

Av ellen wiklund - 10 november 2012 16:18

Dagen har gått åt att bara ligga och slöa i sängen. Vi hade tänkt dra ut och fota, men eftersom att det blev så tråkigt väder stannade vi inne. Alldeles strax ska vi gå och kolla om kycklingen är upptinad, så vi kan börja med maten. Rolig lördag, ellerhur? Oooohja! Emma sover här inatt också, och imorgon kvart över 1 tar vi bussen till stan. Då ska jag äntligen träffa Robin vilket jag inte har gjort sen i torsdags. 


 

Av ellen wiklund - 9 november 2012 19:07

hejhej!


Hade skrivit ett låångt inlägg förut, men datorn stängdes av så allt försvann, såå nu provar jag igen.

I onsdags efter skolan gick jag hem till Elin och väntade på Robin, när han kom käkade vi kladdkakemuffins med hallon och glass eftersom att Elin fyllde år, och då måste man ju fika! När klockan var halv 5 tog Robin bussen hem och vi tjejer cyklade till friskis för att träna i en timme. Efter att vi duschat och var helt dödade i både ben och armar cyklade vi till Robin och käkade makaroner o köttbullar innan vi åkte till Rosvalla för att kolla hockey. Emma var också där, så vi passade på att snacka lite. Runt 9 åkte vi hem igen och kröp ner i sängen där jag somnade i min pojkväns famn.
Igår åkte jag till skolan och gjorde ett delprov inför nationella direkt på morgonen, sen sjöng vi luciasånger på musiken och hade en riktigt lugn solektion. Första halvan kollade vi teater och andra halvan kollade vi film. Efter so:n hade vi lunch och en spanskalektion där vi bara rättade häften. Efter skolan var jag med Robin tills halv 7, då min buss hem till Trosa kom. Käkade och diskade innan jag ringde honom igen för att säga godnatt. 


Idag vaknade jag med en mage som gjorde svinont och en hosta som fick mig att tro att jag skulle spy, så jag valde att stanna hemma. Vaknade halv 10 igen när mamma väckte mig och berättade att hon skulle åka ner till skåne, så jag frågade Emma om hon ville komma hit, och visst ville hon det! Satte igång och städade för fullt och 5 timmar senare var hon här. Vi har precis käkat och ska nu försöka hitta på nåt annat att göra. Ha en bra kväll! pussar.


älskar dig, mongo ♥


Av ellen wiklund - 5 november 2012 22:22

Hej! 


Lovet är slut, och skolan har satt igång igen. Haft ett riktigt bra lov, där jag bara umgåtts med människor jag älskar. Är extremt skoltrött, speciellt nu när det är mörkt och kallt ute, usch. Igår kom pappa och hämtade mig hos mami och lämnade av mig i stan hos Robin. Vi drog till Elin och käkade tacos, med chokladpudding till efterrätt, sen gick vi hemåt och kröp ner i sängen för att mysa en stund innan jag somnade i min älsklings famn. Söndagslyx kallas det. 
Vaknade runt 7 och hoppade in i duschen direkt innan jag gjorde mig i ordning, och sen tog bussen till bt. Pussade Robin hejdå och hoppade på bussen igen som sedan åkte mot skolan. Började dagen med att göra ett läxförhör, följt av massa sega lektioner och en sen lunch. När jag slutat åkte jag till stan och mötte upp Robin, vi gick på stan ett tag tills Linus och Tobbe kom och hämtade upp oss för att dra till donken och käka. Sen skrattade jag mer än jag någonsin gjort, magen fick sig ett riktigt träningspass och det var knappt så man kunde andas, haha! När jag tog bussen hem halv 7 blev jag hämtad av mamma och vi åkte hem för att käka. Ringde Robin och pratade lite innan jag bestämde mig för att skriva några rader här på bloggen innan jag går och lägger mig. Är sjukt trött, och ska upp tidigt imorgon, så jag måste försöka sova mina timmar nu. Godnatt, puss.


 

Saknar dom gamla tiderna.



Av ellen wiklund - 3 november 2012 10:19

Godmorgon!


Gårdagen var riktigt bra! Passade på att mysa med min älskling eftersom att det skulle bli sista natten jag sov här, måste ju umgås med min mamita också. Vi kollade film och åt ben&jerrys, myste lite till, käkade plankstek till middag, åkte till bion med Elin, Matte och Robin och kollade skyfall som förövrigt var riktigt bra! Sen åkte vi hemåt och kröp ner i sängen för att mysa lite till innan vi somnade. Imorse vaknade vi runt 5, Robin gjorde sig i ordning medan jag låg kvar i sängen, och runt halv 6 pussade jag honom hejdå då han skulle åka iväg och kolla på rally. Jag somnade om i min pojkväns säng och runt 8 åkte hans föräldrar iväg till Stockholm. Sa hejdå till dom, gick upp och drack en kopp te, hoppade in i duschen och plockade undan lite i rummet. Nu hade jag tänkt göra mig i ordning för att sen klockan 11 möta upp Lina på stan. Var allt för längesen man hängde med bruden, så vi ska ta igen lite tid och snacka om grejer som hänt. Bara umgås helt enkelt, ska bli mysigt. Ha en bra dag, kära vänner! puss.


  

Av ellen wiklund - 1 november 2012 17:43

Hej!


Som vanligt är jag jätteledsen för att jag varit askass på att uppdatera, men nu när det är lov vill man ta vara på det och umgås med sina vänner så mycket som möjligt. 


I måndags var jag med Robin och Tobbe tills jag tog bussen till oppeby för att umgås med min farmor där jag också stannade över natten. Vi pratade en hel del, spelade kort och hade det allmänt trevligt. Käkade lunch och tog en dusch innan jag åkte hem till Robin, där även Tobbe var, sminkade mig och bytte kläder sen drog vi mot stan. Robin åkte och fixade lite grejer medan jag och Tobbe gick till öb för att köpa ett och annat. När vi var klara möttes vi alla på bt igen och åkte vidare till Emma för att festa. Vi var ca 14 pers som höll igång hela natten, och vissa tills klockan visade halv 6 på morgonen. Roligaste kvällen/natten på länge med härligt folk! Var rätt blåslagen när jag vaknade, men vadfan, yolo. 



 

Sov ca 3 timmar innan jag vaknade upp bredvid min man i soffan, klockan visade halv 9 och jag kunde inte somna om trots att ögonlocken vägde bly, huvudet dunkade och kroppen värkte. Folket började vakna upp så småning om och då drack vi vatten i mängder, lyssnade på musik och pratade innan vi började röja undan. Jag tog en dusch och fräschade till mig och runt halv 12 tog jag, kasa, Robin, Tobbe och Andreas bussen till stan för att käka något. Vi hamnade på donken med varsin mc chicken & co, som vi åt i lugn och ro innan vi fixade några grejer på stan och sen drog hemåt. Jag och Robin bytte om till mjukisbyxor och dunsade ner i sängen, där vi låg i nån timme och halvsov. Sen käkade vi ben&jerrys framför "Hur många lingon finns det i världen?", och efter det drog vi till stan och träffade Emma, Amanda, Robin, Sandor, Tompa och Andreas ett tag innan vi åkte med Linus hem. 



 

Idag har jag gått på stan med Robin och Elin, efter det drog vi hem till Elin och käkade pannkakor tills klockan visade 4 och vi började knata hemåt. Nu har vi precis käkat nudlar och wok, fyfan så gott! Vi har också bestämt att vi ska gå på den nya bondfilmen "Skyfall" imorgon med Elin och Matte. Hoppas allt är bra med er, puss!

Ovido - Quiz & Flashcards