ellenwiklund

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

THERE ARE SO MANY LIARS IN THIS WORLD

Av ellen wiklund - 23 augusti 2012 02:42

Klockan är snart 3 och jag är lika pigg som vanligt.. Men jag måste få skriva av mig lite här nu.


Jag är så himla trött på folk som ska vara ens närmsta vänner, som sedan när det kommer till nåt allvarligt, skämtar bort det. Anledningen till att jag skulle tagit en bloggpaus, var för att jag var med om en väldigt allvarlig olycka häromdan. Där jag bokstavligt talat kunde ha dött. Borde egentligen inte skriva om det här, men ska inte berätta några detaljer eller vad som hände.  Kände att det var så pass viktigt att berätta för mina närmsta kompisar. Det var kanske 3 stycken som brydde sig. Dom andra skrattade och sa "fyfan så kass du är", "skyll dig själv" eller som en av mina bästa kompisar säger åt mig: Ge dig förfan, det räcker nu, du säger så bara för att se om jag fortfarande bryr mig.
Men varför skulle jag skämta om något sånt allvarligt? Det är ju helt idiotiskt. Tell me if I'm wrong? 
Och självklart vet jag att jag får skylla mig själv, som gick med på att göra det! Men lite medkänsla kan du väl ha? 

Jag menar, visa att du bryr dig, för som bror och syster, brukar man väl göra det?

Jag var så himla tacksam för att jag faktiskt klarade mig, så jag får träffa min underbara familj och mina härliga vänner igen, men att sen få reda på att knappt nån bryr sig, det sårar en hel del. Jag vet inte om man skämtar bort det för att man inte vågar inse att det var så allvarligt, och vad som kunde hänt eller om man seriöst kan tycka att det är kul? Det vi gjorde, var så himla idiotiskt så det finns inte, så att både jag och mina vänner kunde ha dött. Men nu gjorde vi inte det, för vi hade en jävla tur. Gråtandes och i chocktillstånd försöker man förklara för sina vänner vad som hände, men dom skrattar en rakt i ansiktet. Och jag vet inte vad det är för vänner som gör nåt sånt? Jag själv, som bryr mig mer än något om mina nära och kära, skulle inte ens komma på tanken att skratta åt mina vänner, om dom berättar för mig att dom kunde varit borta för alltid, att dom kunde dött, eller blivit allvarligt skadade. Jag vet inte vad jag hade gjort, men jag hade blivit sjukt orolig iallafall. Jag hade brytt mig. 


Till exempel, hur kan man jämföra nåt sånt här med att döda folk på CoD? Call of Duty är ett spel, en fantasivärld där det går ut på att skjuta folk, och vissa verkar inte fatta att det inte är verkligheten. Och ja, det är dig jag pratar om. Du vet mycket väl vem du är. Ååååååh! Jag blir så irriterad, och sårad. Så ni förstår inte. 
Med "ni" menar jag ni som läser det här och känner igen sig. Ni som sårat mig, och som tror att det här är ett jävla skämt. Men det är det inte. Jag har sjukt ont i nacken, och har fortfarande ont i magen. Har haft det sen olyckan och det var 3 dagar sen nu.. Är väldigt glad att varken jag eller dom som var med mig behövde ligga på sjukhus nu, vilket faktiskt kunde varit möjligt. Sjukt besviken på er, som jag litade på, som jag trodde brydde sig. Som faktiskt stog min närmast, och som betyder allt för mig. 

Ni andra bloggläsare, förstår om ni inte fattar ett skvatt av det här, men det här inlägget var mest till mina "vänner". Tack och hej, leverpastej.


 


 
 
Ingen bild

röööbin

23 augusti 2012 13:12

<3

 
Lina

Lina

23 augusti 2012 23:39

Jag är så sjukt glad för att vi alla klarade oss bra, att de inte blev en mycket hårdare krasch än vad det blev. Men att folk håller på som dom gör mot dit Ellen, de borde du inte acceptera. Asså vilka vänner skulle göra så? Jag skulle aldrig kunna göra så mot dig ifall jag inte var med och du ringde och berättade de för mig.
Du får höra av dig snart för jag måste fråga lite saker om sjukhusgrejerna.. Om de e som dom säger för jag har fortfarande sjukt ont i bröstet. Puss älskar dig!

http://www.linaapettersson.bloggplatsen.se

ellen wiklund

23 augusti 2012 23:45

Jag fattar inte hur folk tänker när dom gör så..
Vet att du aldrig skulle gjort det mot mig, skulle aldrig gjort det mot dig heller.
Jag hör av mig när jag vaknar imorgon!
Hoppas det inte är något allvarligt :/
puss, jag älskar dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ellen wiklund - 9 mars 2015 21:36


Efter 4,5 år på bloggplatsen känner jag för en förändring, så jag tar mitt pick och pack och flyttar hit.  I och med en ny blogg ska jag börja om på nytt, med fler inlägg och roligare bilder. Det är på tiden att jag dammar av kameran. Vi ses på n...

Av ellen wiklund - 5 mars 2015 14:51


Min födelsedag närmar sig med stormsteg och folk frågar mig ständigt vad jag önskar mig, så här kommer min önskelista.   Allra helst vill jag ha en till tatuering, men även ta nya hål i öronen. Utöver det önskar jag mig en plattång, presentkor...

Av ellen wiklund - 2 mars 2015 21:46


Hej! Allt bra med er? Själv har jag gått och blivit sjuk. Vaknade imorse och mådde pyton, när jag skulle börja jobba idag, bra tajming va? Så jag stannade hemma från skolan och samlade krafter tills klockan var halv 4, då jag åkte till ica för et...

Av ellen wiklund - 25 februari 2015 09:24

Hej finisar. Allt bra? Själv har jag tagit mig an en ny skolvecka efter ett välbehövt sportlov. Inledde lovet med att umgås med dessa sköningar, vilket var en grym start på ett grymt lov. Under lovet spenderade jag en hel del tid hos famor, um...

Av ellen wiklund - 13 februari 2015 15:12


Hej! Sitter just nu på espresso house med mina fina tjejer och firar att lovet äntligen är här. Kvällen ska spenderas med dom tillsammans med Ludwig och Oscar. Bättre start på lovet kan man inte få. ...

Ovido - Quiz & Flashcards